“Mycket ojämn kvalitet”

Ångbryggeriet Kök & BAR
Rankad som nr 5 av 48 Restauranger i Piteå
Beskrivning: Vi är en modern restaurang och bar i anrika lokaler mitt i centrala Piteå. På vår föränderliga meny hittar du en hederlig köttbit med klassiska tillbehör, en riktigt bra drink, eller en upptäcktsresa i det lokala köket. Fördelad på flera rätter. Med andra ord så kan du komma till oss i en finare t-shirt och jeans en dag när du inte orkar laga middag, eller ta på dig kavajen och unna dig en mat- och dryckesupplevelse. Oavsett vilket så kommer du inte att känna dig malplacerad. Ångbryggeriet är en ovanligt erfaren ungdom med ett modernt koncept. Uppbackad av 100 000-tals arbetstimmar i både restaurang- och universitetskök. Maten, drycken och upplevelsen hittar du på Bryggargatan 14 i Piteå. Välkommen!
Omdömet skrevs 1 februari 2020

Vid mitt första besök var jag mycket nöjd: god mat, visserligen relativt höga priser men med kvalitet som motiverade dem, bra service. Åt två förrätter och en dessert, vilket var tillräckligt.
I kväll - raka motsatsen.
Bokat bord men fick ändå vänta drygt 20 minuter i baren - där ingen personal syntes till. När vi fick vårt bord säger servitören att kockarna är upptagna på annat håll men ska komma om 10-15 minuter (?!?). Vi beställer ganska raskt. Maten kommer ca 25 minuter senare (50 min. efter vår bokade tid). Mina två förrätter är betydligt mindre än vad man normalt kan förvänta sig i den prisklassen. Köket har sjabblat så båda rätterna kommer samtidigt. Maten är OK men tjädern är översaltad och hjorten blek (det är mer blåbär än hjort på tallriken). Den vegetariska varmrätten är stor som en normal mellanrätt - snudd på bluff att sälja den som huvudrätt. Eftersom alla i sällskapet är hungriga ber vi om mer bröd. Servitören säger att allt bröd är slut... Han beklagar förseningen men vi erbjuds inte ens kaffe som kompensation. Notan för två minimala förrätter och ett glas vin landar på 423 kr.
Första besöket var som sagt mycket bra, men med såhär ojämn kvalitet blir det inga fler besök. Jag ser bland recensionerna att fler delar minupplevelse, så restaurangen verkar behöva se över sin kapacitet och inte ta in fler gäster än man klarar av. Man bör också jämföra kvalitet+pris med andra (bättre) restauranger och antingen sänka priserna eller öka på volymen, för detta var långt ifrån prisvärt; förrätterna kändes inte exklusiva, de kändes snåla. Lägg ihop fyra förrätter och man får en volym som ändå understiger en rimlig huvudrätt. Då är prissättningen inte rimlig.

Datum för besöket: februari 2020
Tack 836andersb

Omdömet skrevs 4 januari 2020 från mobil enhet

Vi var hit för att äta en god middag på tu man hand. Lokalen är mysig, men tyvärr så blir ljudnivån en aning hög. Spännande meny med norrländskt fokus. Ovanligt att man ser t.ex tjäder serveras. Kul! Vi valde olika för- och huvudrätter. Maten var jättebra på alla sätt. Tyvärr så var servicen inte på samma nivå. Ingen fråga om fördrink innan maten, bortglömt bröd som iofs serverades lite senare istället. Osv. Här behöver det bli lite vassare för att uppnå den fina ambitionsnivån som maten har.

Datum för besöket: januari 2020
Tack 469mikaelj
Omdömet skrevs 28 december 2019 från mobil enhet

Besökte restaurangen för en helkväll, såg fram mot en bra trerättersmeny, men blev tyvärr besviken eftersom de inte höll måttet. Restaurangen utlovar mycket i sin marknadsföring men saknar detta i sin praktik. Dock var förrätten och varmrätten vällagad och väldigt god, oxfilé och rådjursfile, men det började inte bra då vi , så fort vi satt oss, fick veta att några maträtter var slut... Det fanns dessutom bara ett alkoholfritt rött vin men enligt menyn skulle det finnas fler..eftersom vinet inte föll mig i smaken fick jag dricka Cola! Hur svårt kan det vara att ha alternativ? När så desserten kom in var latten och cappocinon skållhet och odrickbar. Nej, det fattas kunskap om vad som behövs för att gästen ska bli nöjd och vilja komma tillbaka.
Besviken matgäst.

Datum för besöket: december 2019
Tack gitcarlsson
Omdömet skrevs 19 december 2019 från mobil enhet

Mycket fina smaker på såväl jordärtskockssoppa och oxfilén. Servicen var proffsig och engagerad. Väl värt sitt besök!

Datum för besöket: december 2019
Tack charlottam444
Omdömet skrevs 9 november 2019

Vilken upplevelse!! Avsmakningsmeny med sju rätter med vin kombination och superb service. Rekomenderar alla att besöka Ångbryggeriet och delta i en provning. Det finns mycket att välja på.Topp restaurang!!

Datum för besöket: november 2019
1  Tack Marie B

Resenärer som tittade på Ångbryggeriet Kök & BAR tittade också på

Piteå, Norrbottens län

Besökt Ångbryggeriet Kök & BAR? Berätta vad du tyckte!