Trip.com
Rabattmeddelande! 31 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 31 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 162 US$/natt.

TripAdvisor
Omdömet skrevs 28 januari 2017 från mobil enhet

Ett helt underbart hotell som ligger oerhört vackert. Fina rum, underbar strand, vacker pool i regnskogen. Kunnig och serviceminded personal. Deras spa är fantastiskt. Skulle gärna besöka Andaman och Langkawi igen.

Bodde här: januari 2017, reste med familjen
Tack cgrimbrandt
AndamanLangkawi, General Manager på The Andaman, A Luxury Collection Resort, svarade på det här omdömetSvarade 3 februari 2017

Dear cgrimbrandt,
Thank you for your review and happy to know you have a great stay with us. Please do not hesitate to contact me via christian.metzner@luxurycollection.com if I can be of your assistance in person. My team and I look forward to taking care of you again at The Andaman
With kind regards,
Christian Metzner
General Manager

Omdömet skrevs 19 april 2015

Jag bodde med två vänner på Andaman hotell på Langkawi i två nätter april 2015. Ett helt fantastiskt hotell som jag gärna skulle komma tillbaka till i framtiden. Enorm frukostbuffé som jag verkligen rekommenderar. Hotellet ligger lite avsides vid en fantastiskt lugn strand som delas med ett annat hotell lite längre bort. Det blåste ganska bra under dagarna, men det var bara skönt att det fläktade. Fanns 4 restauranger i området, några lite dyrare. Rummen var stora och otroligt fina med både badkar och dusch. Skulle verkligen rekommendera detta hotell till alla som ska till Langkawi!

• Bodde här: april 2015, reste med vänner
1  Tack Malin T
Omdömet skrevs 9 maj 2014

Ett riktigt bra hotell men med perfekt service och trevligt bemötande.
Ett paradis helt enkelt med en fantastisk strand, framförallt en bit söderut (typ 400 meter) från hotellet.
Ommålning och mindre renovering börjar nog närma sig, maten är bra men ganska dyr...

• Bodde här: april 2014, reste som ett par
1  Tack Jonas B
Omdömet skrevs 18 mars 2014

Andaman är ett lite lyxigt hotell ligger i en regnskog med vilda växter och djur i dess omedelbara närhet (aporna stjäl allt ätbart på rummen). Hotellgästerna har i princip en helt privat strand (i norrläge) med gott om solstolar och helt fritt från strandförsäljare.
Hotellet har fyra(4) riktigt bra restauranger som erbjuder varierande menyer till västeuropeiska prisnivåer. Om man önskar alternativ så finns det lika många restauranger till att tillgå i ett angränsande hotell på gångavstånd.
Vi hade tillgång till en pool direkt från hotellrummet vilket var ännu bättre än vad vi hade insett i förväg då övriga rum inte ens hade balkong.
Sight-seeing på Langkawi görs förslagsvis genom att åka runt på ön under en dag (liten ö) med hyrbil. Det är begränsat med biltrafik utanför de största orterna men se upp för alla vilda djur. OBServera att det är vänstertrafik, styckevis smala vägar och rejält kuperat (speciellt vid hotellområdet).

Tips för att välja rum: Majoriteten av alla rum saknar balkong
  • Bodde här: mars 2014, reste med familjen
1  Tack KL L
Omdömet skrevs 16 januari 2014

The Andaman ligger mitt i regnskogen vid helt fantastiska Detai stranden. Från hotellet kan man se apor, lemurer, ödlor och näshornsfågel. Poolområdet är stort och för de små finns en liten vattenrutchbana.

Spa:t är i världsklass med en fantastisk utsikt och ljud från havet.

The Andaman har några restauranger. En, Jalla, höjer sig över alla andra. De serverar fantastiska fiskrätter till bra priser. Alla restauranger har en bra barnmeny, som var mycket uppskattad.

Om vi åker tillbaka till Langkawi är the Andaman ett självklart val. Då ska vi stanna längre än de fyra nätter vi tillbringade där denna gång.

• Bodde här: december 2013, reste med familjen
1  Tack EliMal