2 personer tittar på det här hotellet
Expedia.com63 US$
Agoda.com61 US$
getaroom.com117 US$
Omdömet skrevs 3 februari 2019 från mobil enhet

Vilket hotell!!! Fantastiskt rum och suverän frukost. Vi hade bara frukost så lunch och middag vet vi inte hur det va, däremot va det mysigt att ligga i sofforna uppe vid baren på kvällarna och lyssna på musik och titta på stjärnorna. Fina pooler med bra service på både dryck och mat vid poolkanten. Minus va kanske alla trappor och branta backar men man har ju tid på semestern så lite gratisträning är väl inte fel. Kan man inte gå så finns hämtservice med minibuss bara ett samtal bort.

Datum för vistelsen: januari 2019
Tack LottaK139
The Management M, Manager på Mandarava Resort and Spa, svarade på det här omdömetSvarade 3 februari 2019

Dear Khun LottaK139,

Thank you for a nice comments shared. Happy to read you have had an enjoyable time and hotel is met with your expectation.

Omdömet skrevs 3 januari 2019 från mobil enhet

Bra hotell med hög standard. Lätt 4+.
2 bra restauranger varav Cham Thai är den lyxigaste och påminner om bättre hemma i Sverige. Hotellet har transportservice som ingår och det behövs för hotellet ligger ca 700 m från stranden. Även på hotellområde t ingår transport och kan behövas för de som har svårt att gå eller mindre barn, väldigt backigt och kuperat. Spelrum med biljard etc finns, samt bra gym. Vi hade halvpension som rekommenderas.

Datum för vistelsen: januari 2019
Tack wolfgangm484
The Management M, Manager på Mandarava Resort and Spa, svarade på det här omdömetSvarade 3 januari 2019

Dear Khun wolfgangm484,

Thank you for a nice review shared. Happy to read you enjoyed the holidays with us.

Omdömet skrevs 8 juli 2018 från mobil enhet

Riktigt bra hotell, det bästa är nivåskillnaderna, gratis träning! Bra personal, bra mat, åt mest bara frukost dock. Det ligger en bit ifrån Karon men det visste vi innan, det var en orsak till att vi valde detta hotell. Vi är väldigt nöjda med rummet, ja hela hotellet så vi kommer att återvända hit igen framöver!

Datum för vistelsen: januari 2018
Tack Maria L
The Management M, Manager på Mandarava Resort and Spa, svarade på det här omdömetSvarade 8 juli 2018

Dear Khun Maria L,

Thank you for a very positive comments shared. Happy to read you enjoyed the stay and will return in the future.

Please feel free to contact us to support you with your next holidays plan when ready.

Hotel manager

Omdömet skrevs 1 april 2018

Vi kom till hotellet tidigt en onsdag morgon, vårt rum var inte klart men vi var välkomna att använda området som vi ville i övrigt, så snart rummet var klart fick vi reda på det, vi blev dit skjutsade av hotellbussen och fick en genomgång av rummet. Rummet vi hade var ett Horizon Grand Delux room, och det var fint och rent, utsikt över poolen och nära till alla faciliteter så som frukost och reception.
Vi sov gott, och gick för att äta frukost första morgonen, frukosten var bland den bästa jag haft i Thailand. Ett urval av thailändska rätter både nudlar och grytor, det fanns även en station där man kunde välja nudlar och andra ingredienser för att få nudelsoppa kokt, just bara för dig. Kaffet var utsökt, man kunde få förutom vanligt bryggkaffe även caffe latte, cappucino och kaffe med is.
Vi bytte rum dagen efter då vi ville ha ett rum med pool acccess, dom hade inga Aqua pool delux kvar så vi fick ett sea pearl privat pool room. Sea Pearl rummet hade poolen precis utanför sovrumsfönstret, vår egna lilla priva pool del var avskärmade av trädörrar. I vår lilla privata pool fanns två solsängar och en jaccuzzidel. Finaste rummet någonsin!
Dagen när jag fyllde år knackade personalen på dörren och kom med tårta! En söt liten tårta som var fantastiskt god!
Jag vet att andra som bott här klagat lite på backarna, och ja det är extremt backigt och jobbigt att gå men man är på semester så om man tar det lite lugnt så går det bra, och kan man bara ta sig till receptionen och ner till killarna som delar ut strandhandukar och fixar skjuts hit och dit så kan man få skjuts till sitt rum! Personalen är extremt trevlig, rummen såå fina, välstädade och vackra, sängarna supersköna och bra TV kanaler för den som vill titta lite på TV. En annan sak jag uppskattade var att WiFit var lik bra på hela hotellområdet, och det var en bra signal!
Vi kommer definitivt att åka tillbaka hit! Bästa hotellet och personalen någonsin!

Rumstips: Ta ett rum med poolaccess!
Datum för vistelsen: mars 2018
2  Tack Katarina_Trelleborg
The Management M, Manager på Mandarava Resort and Spa, svarade på det här omdömetSvarade 1 april 2018

Dear Khun Katarina_Trelleborg,

Thank you for a very positive review shared. Happy to read you enjoyed the stay and hotel services as well as facilities are met with your expectation.

Omdömet skrevs 27 mars 2018

Jag besökte Mandarava Resort and Spa tillsammans med min dotter första gången 2016. Vi blev mycket väl mottagna och fick ett fint rum med utsikt mot havet. Hotellet har tropisk omgivning och känns rofyllt att bo på. Hotellet erbjuder gratis transfer till stranden, dessutom hämtar dem dig efter en härlig dag på Karon beach. Både restaurang och all personlig service är fick högsta betyg av oss i 2016 och det gjorde att vi bokade hotellet för återbesök. Vi har nu precis kommit hem från Karon Beach och detta fantastiska hotell Mandarava Resort and Spa. Även denna gång fick vi ett varmt välkomnande och personalen i receptionen såg till att vi inte behövde vänta på vårt rum. Dessutom blev vi uppgraderade och fick ett större och jättefint rum. Vi blev välkomnade med ett stort hjärta av rosenblad på vår säng och en varm personlig hälsning och en present. Ännu en gång har vi blivit väl omhändertagna och är supernöjda med hela vistelsen igen. Nästa resa till Mandarava är redan bokad och vi ser fram emot ännu en fantastisk vistelse hos våra vänner på Mandarava Resort and Spa Karon beach i mars 2019.
Hotellet har ganska många trappor, men det behöver inte alls vara ett problem eftersom man får lift upp till sitt hotellrum. Hotellet har fina pooler för vart område du bor på, man behöver inte trängas för att få en solstol om man vill tillbringa sin dag där. Det finns plats till alla. Jag rekommenderar varmt Mandarava Resort and Spa om du vill bo i en tropisk, harmonisk och rofylld miljö. Ser fram emot vårt nästa besök.

Datum för vistelsen: mars 2018
Tack 504lotta
The Management M, Manager på Mandarava Resort and Spa, svarade på det här omdömetSvarade 29 mars 2018

Dear Khun 504lotta,

Thank you for your nice holidays feedback shared. Happy to read you enjoyed the stay and will support to recommend hotel to others as well as return a visit.