Omdömet skrevs 1 april 2018

Vi kom till hotellet tidigt en onsdag morgon, vårt rum var inte klart men vi var välkomna att använda området som vi ville i övrigt, så snart rummet var klart fick vi reda på det, vi blev dit skjutsade av hotellbussen och fick en genomgång av rummet. Rummet vi hade var ett Horizon Grand Delux room, och det var fint och rent, utsikt över poolen och nära till alla faciliteter så som frukost och reception.
Vi sov gott, och gick för att äta frukost första morgonen, frukosten var bland den bästa jag haft i Thailand. Ett urval av thailändska rätter både nudlar och grytor, det fanns även en station där man kunde välja nudlar och andra ingredienser för att få nudelsoppa kokt, just bara för dig. Kaffet var utsökt, man kunde få förutom vanligt bryggkaffe även caffe latte, cappucino och kaffe med is.
Vi bytte rum dagen efter då vi ville ha ett rum med pool acccess, dom hade inga Aqua pool delux kvar så vi fick ett sea pearl privat pool room. Sea Pearl rummet hade poolen precis utanför sovrumsfönstret, vår egna lilla priva pool del var avskärmade av trädörrar. I vår lilla privata pool fanns två solsängar och en jaccuzzidel. Finaste rummet någonsin!
Dagen när jag fyllde år knackade personalen på dörren och kom med tårta! En söt liten tårta som var fantastiskt god!
Jag vet att andra som bott här klagat lite på backarna, och ja det är extremt backigt och jobbigt att gå men man är på semester så om man tar det lite lugnt så går det bra, och kan man bara ta sig till receptionen och ner till killarna som delar ut strandhandukar och fixar skjuts hit och dit så kan man få skjuts till sitt rum! Personalen är extremt trevlig, rummen såå fina, välstädade och vackra, sängarna supersköna och bra TV kanaler för den som vill titta lite på TV. En annan sak jag uppskattade var att WiFit var lik bra på hela hotellområdet, och det var en bra signal!
Vi kommer definitivt att åka tillbaka hit! Bästa hotellet och personalen någonsin!

Tips för att välja rum: Ta ett rum med poolaccess!
  • Bodde här: mars 2018, reste som ett par
Tack Katarina_Trelleborg
The Management M, Manager på Mandarava Resort and Spa, svarade på det här omdömetSvarade 1 april 2018

Dear Khun Katarina_Trelleborg,

Thank you for a very positive review shared. Happy to read you enjoyed the stay and hotel services as well as facilities are met with your expectation.

Omdömet skrevs 27 mars 2018

Jag besökte Mandarava Resort and Spa tillsammans med min dotter första gången 2016. Vi blev mycket väl mottagna och fick ett fint rum med utsikt mot havet. Hotellet har tropisk omgivning och känns rofyllt att bo på. Hotellet erbjuder gratis transfer till stranden, dessutom hämtar dem dig efter en härlig dag på Karon beach. Både restaurang och all personlig service är fick högsta betyg av oss i 2016 och det gjorde att vi bokade hotellet för återbesök. Vi har nu precis kommit hem från Karon Beach och detta fantastiska hotell Mandarava Resort and Spa. Även denna gång fick vi ett varmt välkomnande och personalen i receptionen såg till att vi inte behövde vänta på vårt rum. Dessutom blev vi uppgraderade och fick ett större och jättefint rum. Vi blev välkomnade med ett stort hjärta av rosenblad på vår säng och en varm personlig hälsning och en present. Ännu en gång har vi blivit väl omhändertagna och är supernöjda med hela vistelsen igen. Nästa resa till Mandarava är redan bokad och vi ser fram emot ännu en fantastisk vistelse hos våra vänner på Mandarava Resort and Spa Karon beach i mars 2019.
Hotellet har ganska många trappor, men det behöver inte alls vara ett problem eftersom man får lift upp till sitt hotellrum. Hotellet har fina pooler för vart område du bor på, man behöver inte trängas för att få en solstol om man vill tillbringa sin dag där. Det finns plats till alla. Jag rekommenderar varmt Mandarava Resort and Spa om du vill bo i en tropisk, harmonisk och rofylld miljö. Ser fram emot vårt nästa besök.

Bodde här: mars 2018
Tack 504lotta
The Management M, Manager på Mandarava Resort and Spa, svarade på det här omdömetSvarade 29 mars 2018

Dear Khun 504lotta,

Thank you for your nice holidays feedback shared. Happy to read you enjoyed the stay and will support to recommend hotel to others as well as return a visit.

Omdömet skrevs 23 februari 2018 från mobil enhet

Helt fantastiskt hotell, känns som om man bor i djungeln. Det bästa jag bott på hittills. Gillar typen av bungalows på 2-4 rum istället för stora hotell komplex. Poolerna är arkitektritade och smälter så fint in runt husen. Riktigt bra utrustat gym. Maten är riktigt bra, här finns något för alla.

Bodde här: februari 2018, reste som ett par
Tack tuvestudio
The Management M, Manager på Mandarava Resort and Spa, svarade på det här omdömetSvarade 23 februari 2018

Dear Khun tuvestudio,

Thank you for your nice holidays feedback shared. Happy to read you enjoyed the stay and hotel is met with your expectation.

Omdömet skrevs 23 december 2017 från mobil enhet

Det bästa med Mandarava är deras härliga pooler och fina miljö. Hotellet ligger utspritt längs med en bergskant och man har bevarat mycke träd, palmer mm och skapat en fin miljö med bungalows och pooler insprängt bland naturen.
Jag ser att många klagat på att det är mycke trappor. Vi hade absolut inga problem med detta. Är du hyfsat frisk i benen så tar du dig med lätthet runt i området.

Det är väldigt LYHÖRT mellan våningsplanen!!! Vi bodde under en asiatisk familj som hade små barn lekandes, springandes, skrikandes och hoppandes i rummet. Vi blev väckta minst tre gånger per natt av detta och det påverkade vår semester.
Man kan tycka att en femstjärnig resort borde ha bättre isolering. Och man borde tänka lite när man placerar gäster. Ett medelålders par utan barn vill inte bo rakt under en skrikande barnfamilj när det är så lyhört. Det känns respektlöst mot oss som vill ha lugn och ro!

Sista dagen flyttade en ny familj in precis bredvid och en liten pojke skrek konstant så det gick inte ens att sitta på balkongen. Som tur va åkte vi nästa dag.
Är Mandarava ett barnhotell eller ett hotell främst för vuxna? Det kan jag fortfarande inte svara på. Vid poolerna kändes det som att det mest var en vuxen publik. Man tar sig med svårighet runt med barnvagn på anläggningen så det borde inte locka barnfamiljer. Ändå kändes det som att vi bodde inne i Bamseklubben. En tydligare profilering kanske är ett måste?!?
När det är så lyhört blir det svårt att göra den vuxna publiken nöjd om man blir störd både dag och natt!! Tråkigt, för hotellet är egentligen underbart.

Bodde här: december 2017, reste som ett par
Tack 598annao
The Management M, Manager på Mandarava Resort and Spa, svarade på det här omdömetSvarade 24 december 2017

Dear Khun Anna O,

Thank you for your comments shared. Terribly sorry for an inconvenience caused, however nice to read you enjoyed the stay.

Omdömet skrevs 7 april 2017 från mobil enhet

Vi var tre stycken familjer som bodde på Mandarava under 14 dagar. Min man och jag uppgraderade oss till ett deluxe rum med pool access, då det första rummet kändes fuktigt och det luktade illa från avloppet. Det nya rummet var otroligt fräscht, med modern inredning. Det var lyxigt att kunna öppna altandörren och ta ett morgondopp. Vill verkligen rekommendera denna typen av rum. Mina föräldrar och min systers familj bodde i två stycken panoramic deluxe rum med en fantastisk utsikt över havet. Några av poolerna behöver renoveras och solstolarnas dynor bytas ut. Vi stannade för det mesta på hotellet då vi trivdes bra där. Karon beach var lite för hektiskt för vår smak. Det finns två restauranger på hotellet med bra mat och en väl fungerande roomservice. Vi var ett sällskap på 6 vuxna och 1 barn och ibland så anlände maten på olika tider vilket var tråkigt för den som fick maten sist. Det finns en supermysig bar på hotellet som gör goda drinkar. Vi gick på yogaklass två gånger i veckan och testade spabehandlingar som var fantastiska!
Allt som allt är vi supernöjda med vår vistelse på Mandarava!

Bodde här: mars 2017, reste med familjen
Tack Sara B
The Management M, Manager på Mandarava Resort and Spa, svarade på det här omdömetSvarade 10 april 2017

Dear Khun Sara B,

Thank you for your nice review shared. Happy to learn you and family enjoyed your days with us.

Look forward to serve you again if come back to Phuket, Karon beach