Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Omdömet skrevs 25 februari 2020 från mobil enhet

Ett riktigt bra hotell. Borde vara mer än tre stjärnor.
Poolerna är kanon.
Den ena slingrar sig runt halva hotellområdet med poolbarer och rutschkanor
Den andra är lite mera en sportpool med poolbar.
Den tredje är en barnpool för dom mindre med en rutschkana. Inte så liten. Den kan ni vara bra upp 6 år.
Riktigt bra för alla !
Hotellet bra, servicen kanon bra !
Frukosten super bra. Älskar frukost, finns allt jag kan önska.
Kaffet smakade till och med bra.(Jag är känslig för klent kaffe. Detta är nog det bästa kaffet utanför Sverige :) )

Måste lyfta fram personalen som har servat oss riktigt bra...

Safty box finns i alla rum precis som Wifi finns över hela hotell området. Det är självklart gratis.

Vi åker snart hem. Kommer gärna tillbaka nästa gång vi åker till Thailand.

Datum för vistelsen: februari 2020
2  Tack Jonte2066
Amnat J, General Manager på Phuket Orchid Resort & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 26 februari 2020

Dear Jonte2066,
Thank you for your great review and your kind words. We're delighted to read that you had a great time and will be returning.
We look forward to welcoming you back again in the near future.

Omdömet skrevs 1 februari 2020

detta hotell har flera pooler som slingrar sig fram mellan broar och rutschkanor. två höga vattenrutschkanor för de lite äldre barnen eller de vuxna med barnasinnet i behåll. badvakter har koll på säkerheten. finns även delar för yngre barn. fina rum med supersköna breda sängar. det finns schampo, hårbalsam, lotion. och handtvål, duschtvål i större flaskor som fylls på. 2 vattenflaskor/dag kommer. städning bra. frukosten finns inget att klaga på. vi satt ute då det kan vara högt ljud inne i restaurangen. nära havet och shopping o restauranger på gator runt ikring. Kata-stranden finns 2 km bort. funkar bra att promenera till. lokalbuss till Puket Town på stora vägen, ca 1,5 tim/väg. musikunderhållning de flesta kvällar på hotellet till 2230.

Datum för vistelsen: januari 2020
2  Tack Maj-Lis P
Amnat J, General Manager på Phuket Orchid Resort & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 7 februari 2020

Dear Maj-Lis P,
Many thanks for your great review and kind words to us. We're delighted to know that you enjoyed your stay with us, We hope you'll return to stay with us again during your next visit to Phuket.

Omdömet skrevs 29 januari 2020

Det här hotellet ligger perfekt bara 150 m från stranden, har flera pooler, god frukost och mycket bra gym. Fantastisk personal framför allt på gymet där Pumee finns och alltid med ett leende och perfekt service.

Rumstips: Välutrustat gym, härlig personal (Pumee)
Datum för vistelsen: januari 2020
2  Tack Resglad007
Amnat J, General Manager på Phuket Orchid Resort & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 29 januari 2020

Dear Resglad007,
Many thanks for your feedback from your recent visit. We're delighted to hear that you enjoyed our facilities and services. We hope that you will return to have many more memorable stays with us in the near future.

Omdömet skrevs 16 januari 2020

Vi var där i tre veckor över jul och nyår 2019/2020
Hotellet förtjänar sina tre stjärnor och kanske lite till.
Maten var bra. Servisen väldigt bra, mycket tack vare Mr Supit som verkligen tar han om stället och kunderna som om det vore hans egen. Tack Mr Supit.

Det jag tyvärr är väldigt missnöjd med är Ving.
De marknadsför något som inte stämmer och det är inte första gången jag råkar ut för detta med Ving. (men sista)
Denna gång köpte vi till 5 st lunchbuffeer 5 st Middagsbuffer / vecka, ink dricka
Bara det att hotellet inte hade lunch buffe och inte heller middagsbuffe på helgerna utan man fick då välja från en ganska begränsad meny. Drickorna var även begränsade till 2 st / vuxen och 1 st / barn vilket inte heller framgick av beskrivningen.

Jag har mailat in och försökt få kompensation för detta men fick nedslag pga att jag inte kontaktade deras personal medans vi var där. Vad skulle de göra, stå och laga mat åt mig? Hotellet hade ju inte lunchbuffe!

Nedan klistrar jag in vad Ving skriver ang. den måltidspaket vi köpte men inte fick.

Holiday Inclusive är ett prisvärt måltidspaket för dig som önskar en bekväm semester med flexibilitet.

I Holiday Inclusive ingår:
• Frukostbuffé sju dagar/vecka
• Fem lunchbufféer/vecka
• Fem middagsbufféer/vecka
• Till lunch och middag ingår vatten, läsk, lokalt öl eller en halv flaska vin per person

Gå inte på det som jag gjorde.

Rumstips: Ljudnivå på hotellet var ganska högt pga alla barn men det var väldigt bra ljudisolerade rum.. Vi bodde i rum 5407 vilket kan rekommenderas.
Datum för vistelsen: december 2019
2  Tack Karim_Karim_Karim_Ka
Amnat J, General Manager på Phuket Orchid Resort & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 18 januari 2020

Dear Karim_Karim_Karim_Ka,
First of all, we appreciate that you spent your holidays with us. Especially, you mentioned our staff by name : Khun Supit. But I am sorry for any inconvenience you experienced while staying with us. Thank you once again for being our guests.

Omdömet skrevs 20 december 2019

Mycket fint hotell med fin barnpool och omgivning. Mycket barnvänligt.
Trevlig barnklubb också med Melanie och cherry! God frukost med massor att välja på.
Rummen är okej, inget att klaga på men är inte det fräschaste man bott på. Men som sagt, inget att direkt anmärka på.

Datum för vistelsen: december 2019
2  Tack Paulina G
Amnat J, General Manager på Phuket Orchid Resort & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 23 december 2019

Dear PetraV1237,
Many thanks for your great review and kind words to us. We're delighted to know that you enjoyed your stay with us, especially, special service and good take care at the kids club by Melanie och cherry. We hope you had a good memorable moments and experience and we hope you'll return to stay with us again during your next visit to Phuket.