Batterie Allemande de Longues-Sure-Mer

från 247,18 US$
från 1 328,77 US$
från 92,93 US$
Omdömet skrevs 24 augusti 2015 från mobil enhet

Batteriet som bjöd på några kanoner blev för oss inte huvudattraktionen för detta besök, utan det blev den oslagbara naturen. Vilken utsikt!

Datum för upplevelsen: augusti 2015
Tack Mamaz76
Omdömet skrevs 13 juli 2015

Ett kustbatteri där de flesta värnen står kvar. Man får en klarar bild hur det fungerar. Man får gå in och ut i bunkrarna.

Datum för upplevelsen: juni 2015
Tack Robert L
Omdömet skrevs 22 maj 2015 från mobil enhet

fyra stora Skoda kanoner står på ett fält vid stranden och pekar ut mot Engelska kanalen. Flera av dom har blivit utslagna av bla.slagskeppet Nevada. Det finns även en signalbunker längre ned vid strandbranten.

Tack odds242
Omdömet skrevs 27 maj 2014

Ett välbevarat batteri som tyskarna byggde som försvar. Kanoner och bunkrar i intakt skick... och vacker utsikt över stränderna.

Datum för upplevelsen: mars 2014
Tack Johan1963
Omdömet skrevs 10 augusti 2013

Det finns alltid några ställen vi återvänder till när vi åker till Normandie, och detta ställe är ett ut av dom, finns bevarande kanoner i två ut av fyra bunkrar . utsikten vid kommunikations bunkern är enorm ,man måste också ta sej nedanför höjden längs havet, ( med bil går) där är det också grymt vackert

Datum för upplevelsen: juni 2013
2  Tack Andersber