“Mycket trevligt”

Kök: Grekiskt
Middagsalternativ: Frukost, Middag, Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Middagsalternativ: Frukost, Middag, Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Omdömet skrevs 30 maj 2018 från mobil enhet

Vi åt här första kvällen och det var en mycket mysig restaurang med en trevlig personal. Köttet smakade fantastiskt och pizzan likaså. Stor sallad med vitlöksbröd som starter var också riktigt gott!

1  Tack Anna R

Omdömet skrevs 15 augusti 2017 från mobil enhet

Här åt vi Moussaka, grillade auberginer och böner med lök, allt var fantastiskt gott. Väldigt litet ställe så det kan vara idé att boka innan. Servitrisen skötte hela stället med humor och engagemang. Enda kritiken är husets röda vin, beställ hellre på flaska.

1  Tack Johan A
Omdömet skrevs 22 juli 2017 från mobil enhet

Väldigt god och vällagad mat från det Grekiska köket. Bra service och trevlig personal. Vi hade tänkt äta lamm men dessvärre hade de fått leverans sent så på den tidiga sittningen var lammet inte klart. Istället åt vi Stifado och fylld paprika och allt var utsökt vilket vi inte ångrade. Har bokat bord på måndag igen och hoppas då på lammet

2  Tack msilund
Omdömet skrevs 20 juni 2017 från mobil enhet

Vi åt här första kvällen och var supernöjda. Åt en "lamb in the oven" som jag såg skulle vara en utmaning för mig som är lite kräsen men jag ville ha lamm och litade på att den skulle vara bra och jisses så gott det var.

Efter två dagar på strandgatans Tavernor saknade vi den kvalitet Pagonas place bjöd på så gick tillbaka.

Kunde inget annat än beställa lamm igen men denna gång var det tyvärr slut. Besvikelsen var dock ytterst kort. Blev istället fyra mindre rätter från menyn och alla var magiskt goda. Trodde inte att det skulle slå första middagen. "Aubergine med tomat och feta", köttbullar i tomatsås, pepparstek (lite som en gryta) och oxkind (tror jag det var). Vi delade det på två. Älskade allt! Framförallt köttbullarna och auberginegratängen.

Stämningen här är dessutom otroligt härlig. Hon livar upp hela restaurangen och det är otroligt trevligt, gott och roligt att äta här.

Hit bör man gå!!

1  Tack aRhoos
Omdömet skrevs 16 juni 2017 från mobil enhet

Detta är ett litet och ganska mysigt ställe vi åt på igår kväll. Maten var god och portionerna stora! Tzatzikin var magisk, med mycket vitlök. Pagona är väldigt serviceminded, högljud och skämtsam. Jag hade fått flera myggbett och när jag frågade Pagona om det fanns något apotek i närheten gav hon mig en salva som verkligen hjälpte mot svullnaden och klådan. Jag fick till och med ta med salvan hem! Tack Pagona för en riktigt bra sista kväll på Kreta :)

1  Tack marinajohannaa

Resenärer som tittade på Pagona's Place tittade också på

Rethymnon, Rethymnon Prefecture

Besökt Pagona's Place? Berätta vad du tyckte!