Omdömet skrevs 4 december 2016 från mobil enhet

Vi bodde här i 5 nätter och kände oss så väl omhändertagna. En gratis massage inledde vår vistelse medan rummet gjordes iordning .
Frukosten har allt man kan önska och även lunch/middag var väldigt bra. Vi testade både a la carte och en buffé och båda får med beröm godkänt.
Personalen är mycket trevliga och hjälpsamma. En eloge till Carlo spm snorklade med oss och även tog oss med på en cykeltur.
Hotellet ligger högt uppe en klippa med direkt tillgång till Alona Beach. Poolerna var fräscha och även trädgården mellan husen välskött.
Vill du känna dig som en kung ( eller drottning !j - boka in dig här!

Bodde här: december 2016, reste som ett par
Tack Kerstin-51
Omdömet skrevs 10 april 2016

Jag var här i mars 2014 med min bror, kusin och hennes pojkvän. Jag tror att vi stannade här i hela nio nätter och läget var helt fantastiskt! Hotellet ligger uppe på en klippa och nedanför sträcker Alona Beach ut sig, en strand som är helt bedårande vacker!

Servicen är den bästa man kan tänka sig! Trevlig personal och man känner direkt att personalen värdesätter sina gäster och vill deras bästa. Maten är helt fantastiskt god och frukosten lika så! WiFi är kostnadsfritt.

Hotellet anordnar dessutom guidade dagsutflykter som island hopping, delfinturer, snorkling, dykning mm.

Jag rekommenderar Amorita Resort starkt. Det är inte det billigaste hotellet, men man får ju också det man betalar för.

OBSERVERA: Jag var inte här i mars 2016 utan i mars 2014 (kunde inte välja tidigare datum?) och under min vistelse här så höll dem på med att bygga ut hotellet.

• Bodde här: mars 2016, reste med familjen
Tack jimmy87gustavsson
Omdömet skrevs 26 oktober 2015

Jag skulle vilja rekommendera detta hotell varmt! Lugnt. avskärmat läge med härlig havsutsikt och samtidigt precis bredvid vackra, pulserande Alona Beach. Vi var där med våra tre barn (5-13 år) och även om detta kanske inte främst skulle kunna kallas för ett familjehotell så stortrivdes våra barn. Fantastiskt varm, serviceinriktad och barnvänlig personal, en barnaktivitet varje dag för de mindre och kajaker, snorklingsutrustning m.m. att låna för de äldre barnen.

Vi bodde i en precis nybyggd del av hotellet med mycket smakfullt inredda och fräscha sviter. Likaså de gemensamma ytorna som restauranger, barer, gym etc. var fräscha och snyggt inredda. Något som kan förbättras är det trådlösa nätverket som var väldigt långsamt.

• Bodde här: oktober 2015, reste med familjen
Tack Kike73
Omdömet skrevs 22 mars 2015 från mobil enhet

Amorita ligger fantastiskt vackert beläget på en höjd med utsikt över havet och Alona Beach.

Vi bodde i en garden view villa med egen pool och vackert utebadrum. Boendet var mycket rent och modernt med sköna sängar och harmonisk stämning.

En fin detalj var att köket varje kväll skickade små bakverk till rummet med en handskriven hälsning.

Hotellet har en fantastiskt vacker infinitypool med solnedgångsläge och utsikt över Alona Beach, perfekt för en kvällsdrink.

Restaurangen ligger också fantastiskt fint med servering i ett stort uterum kantat med en vackert upplyst pool med utsikt över havet.

Köket serverar utsökt mat, deras white marlin är ett måste att prova och frukostbuffén har allt man kan önska.

Alla i personalen var mycket proffsiga, trevliga och serviceinriktade.
De hjälpte oss även att ordna en tur runt Bohol med privat guide där vi besökte allt från Chocolate hills till gamla kyrkor, en tur som jag varmt kan rekommendera.

Hotellet har även ett spa, dock är de inte så duktiga på att marknadsföra detta och ett eget litet dykcenter.

Wifi funkar ok man skulle kunna önska snabbare hastighet.

Jag kan varmt rekommendera Amorita för er som vill ha ett lite lyxigare boende med vackert läge, missa inte heller alla pärlor nere på Alona Beach, dykställen/shoppar, SUP paddleboard yoga och Sanando spa.

Bodde här: mars 2015, reste som ett par
2  Tack Jorid A
Omdömet skrevs 10 mars 2014

Detta hotell rekommenderas starkt! Mycket trevlig och hjälpsam personal. Rent och ordningsamt. Vi hade en perfekt start på vår resa med detta boende precis vid stranden. Stranden var har den finkorniga sand som man drömmer om. Vi var på en guidad tur (country tour) i hotellets regi den rekommenderas verkligen, vår guide var en ung dam med mycket humor. Det enda vi saknade var solstolar på stranden. Vi kommer absolut resa tillbaka.

• Bodde här: februari 2014, reste som ett par
Tack Prinsessanfall