“Grym fisk-middag!”

Kaikaya
Rankad som nr 13 av 9 170 Restauranger i Shibuya
Område: Shibuya, Harajuku, Ebisu
Omdömet skrevs 17 juli 2018

Hittade Kaikaya by the sea genom Tripadvisor och blev inte besvikna. Körde på den så kända 8-rätters. Fantastisk fisk i alla former. Härlig spartansk miljö och fantastiska uppläggningar.

Datum för besöket: april 2018
1  Tack LisaGothenburg

Omdömet skrevs 16 januari 2018 från mobil enhet

Vi åt en 8- rätters. Helt otroligt gott. Kan verkligen rekommenderas! Finns på en mysig sidogata. Lätt att hitta!

Datum för besöket: januari 2018
Tack Sofia K
Omdömet skrevs 23 november 2017 från mobil enhet

Efter rekommendation bokade jag denna restaurang från Sverige i god tid då vi var ett sällskap om 10. Vi fick ändå dela upp oss då det är ett litet ställe. Vi var två vegetarianer som äter fisk och alla 10 var eniga om de hade haft en smak upplevelse som de kommer att minnas länge.
Ena gruppen åt en 10 rättersmeny, medan den andra nöjde sig med 8 rätter. 8 rätter räcker nog rätt bra för de flesta.
Alla rätter var välkomponerade och tillagade av de förnämaste råvaror.
Stämningen är hög och det är även ljudnivån, då både kök och servering ropar till varandra.
Ett av mina bästa restaurangbesök någonsin.

Datum för besöket: november 2017
Tack jarlaxelsson
Omdömet skrevs 29 juli 2017 från mobil enhet

Om man älskar fisk, tillagad som rå, så bör man gå hit. Om man inte gör det så kan man gå någon annanstans. Vi tog en 8-rättersmeny som var prisvärd.
Det var väldigt hög ljudnivå. Personalen hurrade varje gång någon kom/gick och gästerna var väldigt livade. För mig var det lite för livat för att jag skulle kunna känna ro att äta ordentligt.

Datum för besöket: juli 2017
Tack J8M7K
Omdömet skrevs 16 maj 2017

Kaikaya By the Sea är egentligen flera små lokaler bredvid varandra (antagligen beror det på populariteten). Utbudet domineras stort av rätter av fisk och skaldjur. Det är vanligt att man beställer en färdig meny av 6, 8, 10 rätter men du kan också ta individuella rätter. Jag åt en taiwanesisk rätt med torkade räkor, buljong och grönsaker med ris. Den var mycket god. Mina föräldrar beställde varsin meny. Det var mycket mat och de var också mycket nöjda. Min bror var inte riktigt nöjd med sin mat men han är väldigt petig med saker. Vi fick också senare in en kycklingrätt som han gillade.

Det är väldigt skrikigt, en del från det öppna köket men mest från gästerna och för vissa är det fest när en ny rätt kommer in. En gäst fyllde år och hela personalen sjöng då Happy Birthday och hon fick en gratis efterätt.

Jag skulle rekommendera det här stället.

Datum för besöket: april 2017
Tack superfisken1

Besökt Kaikaya? Berätta vad du tyckte!