“Fantastiskt mat”

Rankad som nr 1 av 9 389 Restauranger i Chuo
Bra för: Vacker utsikt, Särskilda tillfällen
Område: Ginza, Tokyo Nihonbashi
Omdömet skrevs 27 april 2017 från mobil enhet

Längst upp i takbaren på Mandarin hotell är denna restaurang. Fantastisk experimentell mat i fina lokaler. Kan rekommenderas.

2  Tack Andreas O

Omdömet skrevs 13 december 2016

Mer show och underhållning framför kockarna vid köksbaren, än avancerad mat, som dock är god även om det inte riktigt motsvarar en Michelinstjärna. Rätt snabb presentation av maten, men tempot och sittningen på två timmar känns lagom. Bara plats för 8 gäster. Miljön är mycket vacker, behaglig och servicen perfekt. Personalen verkligen trevliga.
Rekommenderas om man vill prova något annorlunda, även om ett besök känns lagom.

Tack qwertyStockholm
Omdömet skrevs 7 december 2016 från mobil enhet

Personlig restaurang med endast 8 platser. En Michelin stjärna. Matlagningen va som en show men tyvärr lite för dåliga smaker. Det var gott men inte bästa middagen. Dock kul att se, goda viner och trevlig personal. Dyrt men kan vara värt ett besök inte minst för fin miljö och utsikten.

Tack LiselottStockholm
Omdömet skrevs 16 november 2016 från mobil enhet

Detta var den bästa middagen jag någonsin ätit! Jag är allvarlig när jag säger det. Vi är från Sverige men jag sa att jag kan besöka Tokyo igen enbart pågrund av denna restaurang.
Vi hade Chef Ping and Chef Ashley.
De var fantastiska! Chef Ping var som en professor och kock i ett som visade och lärde oss om de olika rätterna. Han var även genuint trevlig, precis som Ashley!

Tack för en upplevelse som slog alla rekord!

Vi bokade bord innan vi åkte till Tokyo för att säkerställa en plats vid bordet då de bara har 8 platser. Så var ute i god tid, de accepterar inte drop in.

1  Tack AnnaMarieNorberg
Omdömet skrevs 23 augusti 2015

Från första steget ut av taxin så visste vi att detta skulle bli otroligt häftigt. Servicen var på högsta nivå från början till slut.

Man får en upplevelse utöver det vanliga med endast 8 gäster per sittning i denna tapas "bar". Kocken står en halv meter ifrån dig hela kvällen och "lagar" otrolig mat. Intimt, spännande och otroligt gott. Vi tog dryckespacken till och det i sig var en otrolig smakkombination.
Helt klart värt ett besök, om man kan få in det i sin budget.

Tack Terese W

Resenärer som tittade på Tapas Molecular Bar tittade också på

Besökt Tapas Molecular Bar? Berätta vad du tyckte!