“Något besviken.”
Omdöme om Casa Alfonso

Casa Alfonso
Rankad som nr 318 av 1 681 Restauranger i Alicante
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Efter att ha läst de senaste recensionerna som var något negativa bestämde jag mig för att inte dra några slutsatser i förväg.
Tyvärr stämde dom och maten var inte alls vad man hade förväntat sig.
Det fanns ingenting som var dåligt men en avsmakningsmeny som går på 100€ inkl vin år 2018 förväntar jag mig mycket högre klass på.
När man dessutom inte får vinet serverat i rätt ordning till respektive rätt så känns ett vinpaket rätt onödigt.

Betyg 3/5

Datum för besöket: april 2018
Tack robinhI2336ZC

Omdömet skrevs 21 januari 2017 från mobil enhet

Överprisad mat och dåliga smaker. Vinet var gott men servisen och bemötandet var under all kritik. Att denna restaurangen en gång i tiden haft en stjärna är för mig en gåta. Ska ni lägga över 100 euro per person på mat bör ni leta annat alternativ.

Datum för besöket: januari 2017
Tack Christoffer J
Omdömet skrevs 5 september 2016 från mobil enhet

En härlig utomhusmiljö med en välgenomtänkt trädgård. Mycket goda tapas, bra lokala och nationella viner, trevlig personal.

Datum för besöket: september 2016
Tack Snufflan2
Omdömet skrevs 8 mars 2016 från mobil enhet

Andra gången vi var här och upplevelsen var ungefär den samma. Duktigt av Alfonso att kunna hålla igång. Vill lite mer än de klarar och har en bra bit kvar till en stjärna. Detta är den enda fine dining som finns i trakten och den är väl värd ett besök.

Datum för besöket: mars 2016
Tack UlfM575
Alfonso E, Propietario på Casa Alfonso, svarade på det här omdömetSvarade 21 april 2016

Först av allt vill jag be om ursäkt om jag skriver du är inte rätt , men jag gillar att svara dig på ditt språk . Tack för din kommentar . Jag är glad att din andra erfarenheter hemma var enligt dina önskemål . Jag uppskattar att du kommer att se mig .

Omdömet skrevs 20 juni 2015 från mobil enhet

Vi tog den stora menyn med vinpaket. Om man inte tycker om spanska ostar (getost) och nöjer sig med en efterrätt så är mellanpaket ett bättre alternativ. Suverän service och mycket god mat. Man blir garanterat mätt. Bra viner som passade ypperligt till alla rätterna

Datum för besöket: juni 2015

Torre de la Horadada, Alicante-provinsen
Playa Flamenca, Orihuela

Orihuela, Alicante-provinsen
Dehesa de Campoamor, Orihuela

Besökt Casa Alfonso? Berätta vad du tyckte!