Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
De lägsta priserna för din vistelse
Booking.com
212 US$
Se erbjudande
Boka nu, betala på plats
Expedia.com
212 US$
Se erbjudande
Destinia.com
277 US$
181 US$
Se erbjudande
Kostnadsfri avbokning till den 21-07-30
Hotels.com212 US$
Melia.com223 US$
Lol.travel277 US$
Visa alla 20 erbjudanden
Priserna tillhandahålls av våra partner och återspeglar rumspriser per natt, inklusive alla skatter och avgifter som våra partner känner till. Mer information finns hos våra partner.
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.
Hotell i närheten
Omdömen (6 658)
Filtrera omdömen
6 658 resultat
Medlemsbetyg
2 965
2 268
909
314
202
Resenärstyp
Tid på året
SpråkAlla språk
Fler språk
Medlemsbetyg
2 965
2 268
909
314
202
Läs vad resenärer säger:
Valda filter
Filtrera
Listan uppdateras ...
3136 av 6 658 omdömen
Omdömet skrevs 12 juni 2017 från mobil enhet

Jag och min man bodde 4 nätter på Melia Alicante. Vi hade vårt hotellrum med utsikt över marinan, rekommenderas verkligen! Härligt med kvällssolen! Underbar frukostbuffé, något hög ljudnivå i matsalen.
Fantastisk utsikt från matsalen. Hotellet ligger precis vid stranden och nära till stadskärnan! Rummen var alltid välstädade, personalen vänlig och tillmötesgående! Jag fyllde år under vår vistelse, och på em fanns det en chokladask och ett grattiskort, en glad överraskning!
Ett hotell vi varmt rekommenderar!

Datum för vistelsen: juni 2017
Restyp: Reste som ett par
Tack CissiBlom77
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
MeliaAlicante, Director de Relaciones con Clientes på Melia Alicante, svarade på det här omdömetSvarade 12 juli 2017
Google-översättning

Dear Guest,

We are happy to hear you had a pleasant stay, we are always trying to satisfy our guests necessities and we hope you felt unique in that special day.

It is very gratifying to know you liked the views of the room, the breakfast and the location, it is essential for us have information about your stay.

Please, do not hesitate to contact us if you come back to Alicante.

Best wishes,

Patricia Pérez
Guest Experience Assistant

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 11 juni 2017 från mobil enhet

Stora, snygga rum med hårda sköna sängar. Vacker havsutsikt. Trevlig och kompetent personal men som verkar jobba under lite för stor press. Frukosten är väldigt bra men det är många hotellgäster där samtidigt vilket gör det rörigt och bullrigt. Stranden alldeles intill är fin men det är ganska så trångt...

Datum för vistelsen: juni 2017
Restyp: Reste med familjen
Tack per_carlson
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
MeliaAlicante, Director de Relaciones con Clientes på Melia Alicante, svarade på det här omdömetSvarade 4 juli 2017
Google-översättning

Dear Carlson,

Thank you for letting us know your comments once you have left the hotel.

It was a real pleasure to have you with us.

We are glad to know that the room you enjoyed and the confortable beds made your stay more satisfactory.

We are sorry if you felt that our breafast room was too noisy, we are working in soundproofing the area so our guests can be there more comfortable.

We hope that we will see you again soon.

Yours faithfully,

Liliana Rozados
Guest Experience Assistant

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 1 juni 2017

Vi bodde sex nätter på Melia Alicante i slutet av maj 2017. Det bästa var läget då det låg väldigt nära stranden och marinan samt en kort promenad till stan. Hotellet var väldigt stort och opersonligt. Personalen gjorde det de skulle, men absolut inget extra. I receptionen vid incheckning så hälsades man inte välkommen och vid utcheckningen önskades ingen trevlig hemresa eller frågade hur vi hade trivts eller något sådant trevligt. Det var bara att betala det man använt och inget mer med det. Rummen var relativit rymliga och sängarna mycket sköna. Badrummet var stort och där fanns badprodukter som schampo, duschgel m.m. Städningen var bra. Vi saknade en kaffekokare på rummet. Frukosten var rejäl, men ganska smaklös. Sista dagen hann vi inte äta i frukostmatsalen så vi tog en kopp kaffe i baren. Personalen såg inte till att det fanns kaffe eller juice utan man fick säga till. Där fanns bara en skorpa och någon kaka, så det var riktigt skralt. Vi hade höga förväntningar på detta hotell, men de infriades inte och vi kommer inte att återvända till Melia Alicante.

Datum för vistelsen: maj 2017
  • Restyp: Reste med vänner
    • Standard
    • Rum
    • Service
2  Tack Lissi2014
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
MeliaAlicante, Director de Relaciones con Clientes på Melia Alicante, svarade på det här omdömetSvarade 7 juni 2017
Google-översättning

Dear Lissi,

Thank you for the time you took to share with us your impressions about Meliá Alicante. We are always working on giving a better service to our guests, and to do that, is very important to listen carefully to what you all think and suggest.

We have noted all your remarks and we will work in the aspects that you have mentioned, we will do our best in order to improve .

We will appreciate if you give us another opportunity in the future in order to provide you with our best service.

Best Regards,

Patricia Pérez
Guest Experience Assistant

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 29 maj 2017 från mobil enhet

Hotellets styrkor är;
-fantastiskt läge nära strand och centrum
-riktigt bra frukost
-trevlig personal

Svagheterna är:
-svag städning;
-vi hade sand på golvet hela vistelsen
-finishen i många detaljer;
-toadörr och badrumsdörrar gick inte att
stänga
-obegripligt safeskåp
-ingen kaffe-/thebryggare

En sliten madame som lever på läget.
-

Datum för vistelsen: maj 2017
Restyp: Reste som ett par
Tack umelundin
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
MeliaAlicante, Director de Relaciones con Clientes på Melia Alicante, svarade på det här omdömetSvarade 3 juni 2017
Google-översättning

Dear Magnus,

It has been very kind of you, that you took the time to let us know about your experience at Meliá Alicante through TripAdvisor.

We also want to thank you for your kind word about the breakfast , the staff and our location. we have noted all your comments about the rooms, the clean and the rooms facilities, and we will carefully analyze in order to improve your impression about some services.

We really hope that we have the chance to welcome you again at Meliá Alicante very soon.

Best Regard.

Patricia Pérez
Guest Experience Assistant

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 27 maj 2017 från mobil enhet

En glad överraskning även om vi betalade extra både för junior-suite och "The Level" så var vi båda mycket nöjda med hotell, personal och kvalitet. Vi bodde på 2a våningen med utsikt över havet och stranden. Frukost i det lugnare the level uppskattades mycket samt den total upplevelsen som helhet. Läget vid piren, stranden och staden är mycket bra. Rekomenderas!

Datum för vistelsen: maj 2017
Restyp: Reste som ett par
Tack johniek888
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
MeliaAlicante, Director de Relaciones con Clientes på Melia Alicante, svarade på det här omdömetSvarade 3 juni 2017
Google-översättning

Dear Johnie,

We very much appreciate your kind feedback and your lovely words used to describe our Hotel Meliá Alicante.

Do not hesitate that I will share your kind words with the entire team who will be very glad to know that our effort is highly appreciated by our guests. Your nice review regarding our services, the breakfast service, our location and the staff will help others travelers that would like to come, so I would like to present you again all of my appreciation.

We sincerely hope to welcome you back again in the near future.

Best Regards.

Patricia Pérez
Guest Experience Assistant

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Visa fler omdömen