Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Rose-Marie P
Hässleholm, Sverige

Mysigt ställe

Omdöme om The Lodge
4,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 29 okt. 2023från mobil enhet
Vi var här med jobbet på en två dagars konferens. Hotellet har olika aktiviteter som man kan köpa till. Vi hade teambildning i en fårhage. Det var det bästa teambildning konceptet som jag varit med om och väldigt roligt.
Rummen var väldigt rymliga och fint inreda. Det fanns fön och steamer på rummet.
Sängen va väldigt skön och det fanns gott om kuddar i sängen, både prydnadskuddar o sov kuddar, två olika sorters sovkuddar.
På toaletten fanns L:A Bruket tvål, hand/bodylotion och schampo och balsam.
Väldigt goda luncher, tvärätters. Soppa och varmrätt.
Middagarna var fem rätters. Lite annorlunda smaker men väldigt gott. Majsgröten var vi lite oense om det var gott eller ej. Jag älskade den men jag är väldigt förtjust i majs. Allt var väldigt fint upplagt.
Frukosten var god med mycket att välja på men hade gärna sett fler sorters grönsaker, gurka var det som fanns.
Det som jag har att klaga på är när vi hade konferens, skitdåliga pennor, ingen frukt eller godis i lokalen.
Datum för vistelsen: oktober 2023
Tips för att välja rum: Ta eget schampo och balsam med dig. För det som fanns var inte bra. Håret blev väldigt strävt av...
Resetyp: Reste i arbetet
Ser du något problem med det här omdömet?
Camilla Persson, FörsäljningThe Lodge, svarade på det här omdömet
Svarade 9 jan. 2024
Tack för att du tog dig tid att dela med dig av din upplevelse från er konferens hos oss RoseMarie. Det är fantastiskt att höra att teambuildingaktiviteten i fårhagen var lyckad och att rummens inredning och bekvämligheter föll dig i smaken. Vi är också glada att du uppskattade maten, inklusive våra femrättersmiddagar.

Vi uppskattar din feedback gällande frukosten och konferensfaciliteterna. Dina synpunkter hjälper oss att förbättra oss och se till att alla detaljer är på plats för en ännu bättre upplevelse nästa gång. Vi ser fram emot att välkomna er åter.

Varma hälsningar från Vännerna på The Lodge
15.7 km från The Lodge
Restaurang
Visa fler hotell i Genarp
Omdömet skrevs 26 oktober 2023

Att kalla allt ”Less ordinary” är direkt felaktigt. Middagen däremot var väldigt bra. Spaet var högst ordinärt, att med hjälp av några surfbrädor, en hula-hula docka i baren och poke bowls på menyn kalla det ”less ordinary” kommer göra många gäster besvikna. Gick inte att ställa temp i rummet och de flesta uppskattar nog en teve istället för en jordglob…

Tack stoffe1976
Camilla Persson, Försäljning på The Lodge, svarade på det här omdömetSvarade 9 januari 2024

Tack Stoffe för att du delar med dig av din upplevelse och för din ärliga feedback. Det är viktigt för oss att alla gäster känner att deras förväntningar möts och vi beklagar att vissa aspekter av din vistelse inte levde upp till detta vid detta tillfället. Vi uppskattar ditt beröm för middagen och tar till oss av dina synpunkter gällande spaet och rummens faciliteter. Din feedback är värdefull för oss i vårt arbete med att ständigt förbättra och erbjuda en unik upplevelse. Vi hoppas få möjlighet att överträffa dina förväntningar vid ett framtida besök.

Omdömet skrevs 17 oktober 2023

Väldigt fint för konferenser.
Lugn miljö och utomordentlig service; vilket underlättar kreativitet.
Många bra ställen att sitta i soffor och diskutera.
Känns litet och personligt.
Vi kommer garanterat tillbaks i framtiden.

Tack Jörgen A

Tack Jörgen för ditt positiva omdöme om vår konferensmiljö! Vi är glada att höra att atmosfären bidrog till er kreativitet. Att ni kände er välkomna i vår personliga miljö betyder mycket för oss. Vi ser fram emot att välkomna er tillbaka i framtiden!

Omdömet skrevs 3 oktober 2023

The Lodge överträffade alla mina förväntningar. Supertrevlig och kunnig personal som noggrann guidade oss genom alla ritualer, härlig pool med fantastisk fin utsikt, trevlig atmosfär och god charkbricka.

Datum för vistelsen: maj 2023
Tack Andres V
Camilla Persson, Försäljning på The Lodge, svarade på det här omdömetSvarade 4 oktober 2023

Tusen tack för det fina omdömet, så glada vi blir för de fina orden. Varmt välkommen tillbaka till oss snart igen!

Omdömet skrevs 2 oktober 2023

Mysigt "boutique" hotell med SPA. Fantastisk frukost och mat/dryck för kvällen. Fint dekorerat i rummen och i allmänna utrymmen. Personalen är trevliga och hjälpsamma! Rekommenderas varmt! Hotellet ligger strax utanför Lund som också är en trevlig stad att besöka.

Datum för vistelsen: september 2023
Tack Jewingh

Tack för att du rekommenderar oss och delar med dig av din upplevelse! Vi är glada att du njöt av vår frukost, mat och dryck, samt uppskattade inredningen och vår personal. Att du också hade tid att upptäcka Lund är fantastiskt. Vi ser fram emot att välkomna dig tillbaka snart.

Omdömet skrevs 1 oktober 2023

The Lodge ligger väldigt fint placerat uppe på en kulle omgiven av skog och fält. Från infinity poolen i spaavdelningen var det fin utsikt och väldigt avkopplande. Detta var största behållningen med själva spaat, om man inte hade valt till spapaket, vilket vi hade. Vår sammanlagda kostnad för att tillbringa knappt ett dygn här blev ca 6500kr, vilket jag anser är alldeles för dyrt. Middagen var tyvärr under all kritik, vilket jag sett att även andra gäster påpekat på denna sida. Kanske dags att framföra detta till kocken? Femrättersmenyn fick oss att skratta mest, men det var ju verkligen inte gott! Majsgröt med hyvlad brunost? Superseg mjölkko med någon rinnande potatispuré. Till och med honungen på glassen smakade konstigt.
Frukosten var dock bra.
Mysigt ställe, dåligt mat, alldeles för dyrt. Finns många bättre alternativ som kostar mindre!

Datum för vistelsen: september 2023
Tack Cecilia W

Hej Cecilia!

Oliver Lindström här, kökschef på The Lodge här. Tack för att vi får bemöta din feedback, först och främst vill vi säga att det var roligt att höra att du tyckte att det var mysigt här och att du uppskattade vår frukostbuffé, vårt Spa och den fantastiska och unika naturmiljö och utsikten här uppe på toppen av Romeleåsen. Jag tar samtidigt tillfället i akt att få bemöta din feedback och berätta mer om sensommarmenyn ”Late Summer Menu” och min filosofi i köket.

Min och mitt köksteams matfilosofi är att bjuda in Romeleåsens natur till matlagningen och använda det vi har på och runt omkring åsen i de olika säsongerna och spegla det på tallriken. När du reser hit till The Lodge ser du till exempel majsfälten på höger sida längst den slingriga grusvägen och vi tar nu i slutet av sommaren vara på majsen på fälten, kolgrillar den över öppen eld, kokar ihop den med skånsk kärnmjölk i flera timmar och tillsätter slutligen 50-procentig grädde från Arla Unika. Detta mixas till en majsgröt och toppas med ättiksrostad skånsk råg och ett rågkrisp som vi gör av ett hembakat rågbröd. Gröten serveras med handplockade skånska krusbär som är inkokta och sedan rivs en norsk brunost på toppen som kronan på verket.

Vi vill bidra till en mer hållbar framtid där vi ska kunna ta vara på även det kött som inte är menat för enbart köttproduktion. Varmrätten i 5-rätters menyn bestod nu på sensommaren därför av svensk kviga som har levt ett långt och fridfullt liv och som därefter tillagas med omsorg och serveras i vår sensommarmeny. Mjölkko är inte en mör köttdetalj, utan är mycket riktigt lite mer tuggig i köttet, men det är ett medvetet val då jag tycker det är en fin sak att kunna använda ett djur som faktiskt har levt ett bra liv och haft ett annat syfte än att enbart födas upp för att gå direkt till slakt. Mjölkkon serveras med skånska bönor vilka odlas ekologiskt bara ett stenkast från oss, utan några som helst bekämpningsmedel. Jag vill gärna understryka att Sabayonsåsen med inkokt grönpeppar som vi serverar till mjölkkon inte är en potatispuré. Till rätten serverar vi körsbär från i somras som vi har fermenterat i fyra veckor, därefter tagit upp ur jäsningsprocessen och är sedan förvällda i sin juice. För att minska svinn gör vi även ett pulver av bönskidorna som vi pudrar över grönpepparsabayonen.

Gräddglassen som serveras till efterrätt är gjord på skånsk vårbrodd - Nordens vanilj – en av de olika gräsarterna som man kan finna i hö. Honungen är färskt levererad från en ekologisk gård i Höör, den tas upp från bikuporna och vi får det levererat i direkt i de tråg som bina levde i när de producerade honungen. Man kan faktiskt inte hitta färskare honung än den ni fick på tallriken, och det är inte all som har haft möjligheten att uppleva smaken av så färsk honung. Det är precis den sortens smakupplevelse jag vill att våra gäster ska få uppleva, något annorlunda än det man är van vid. Från samma gård får vi också den bipollen du fick uppleva. Denna är egentligen en restprodukt från när bina flyger in i kupan och tappar pollen från sina ben som sen tas tillvara på av bonden. Eftersom bina guidas till olika blommor runt om gården vid Ringsjön, såsom solrosor, mynta, vild oregano – fick du också ett solrosblad på desserten!

Vi uppskattar din feedback och tar alltid våra gästers åsikter på allvar för att kunna erbjuda den bästa möjliga upplevelsen här på The Lodge. Tack för att jag fick tillfälle att förklara min matfilosofi för dig och för er andra som läser detta inlägg. Varmt välkomna tillbaka!

Varma hälsningar från Oliver H. Lindström
Head Chef The Lodge