Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Helenlindgren
Stockholm, Sverige

Sjukt besviken, ovärd vistelse

Omdöme om The Lodge
1,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 7 aug. 2023från mobil enhet
Jag skulle överaska min sambo med en härlig vistelse hos er i 50 års present och jag var så förväntansfull. Jag hade förbetalt en flaska bubbel och chokladtryfflar. Jag var VÄLDIGT tydlig i mejlkonversationen att det skulle stå med en hälsning i form av ett kort/lapp, den missades vilket var mycket tråkigt.

När vi fick tillträde till stugan så var dörren öppen, det fanns bara att par tofflor till SPAt, rummet var extremt litet, inte helt rent då det fanns brun beläggning i toaletten, duschväggen var inte rengjord ordentligt och ljuset i badrummet var katastrof, fläckar på lakanen, det fattades även en spotlampa i taket. Rummet var inte speciellt mysigt, man kan göra mer trots den lilla ytan, två mindre nattduksbord istället för ett enda stort hade ju varit önskvärt då jag fick lägga ner min telefon och annat på golvet, en lampa i fönstret kanske? På natten kröp det djur i sängen som antagligen hade krupit in när dörren stått öppen när vi fick tillgång vid incheckning, halva kvällen gick åt att jaga småkryp.
Det rummet vi bodde i hade även rusningstrafik utanför fönstret och full insyn rakt in till vår säng. Eftersom rummet hade endast ett fönster så ville vi inte heller dra ner persiennerna då det hade blivit mörkt. Varje gång någon gick förbi då tittades det in och det var inte speciellt avslappnade.

Vi hade också hört gott om grillbuffén som skulle serveras så även där hade vi höga förväntningar. Jag vet inte om detta var samma grillbuffé som vi blev rekommenderade men den var tyvärr en besvikelse. Alldeles för få alternativ att välja mellan och allt var kallt och det låg även ett långt hårstrå i en av potatissallad-skålen, det fylldes på dåligt när det började ta slut. Servitören som serverade oss vin var dock väldigt trevlig!

Vädret kunde ju ingen styra men även det drog ju ner helheten, man fick vara glad om man fick plats i poolen. Poolen har inget tak så när det regnar och blåser storm så är det inte så skönt att sitta där trots bra temperatur i poolen. Hade varit trevligt med någon form av inomhuspool också, bubbelpool kanske?

Personalen som jobbade baren borde inte jobba med service, när man står i en bar ska man vara serviceminded och utåtriktad. Sprida glädje till sina gäster. Det kändes mest som att den här tjejen ville gå hem och hon serverade min drink i ett trött plastglas för 150kr, den var god dock men man förväntar sig mer för det priset.

Frukosten var tyvärr också under all kritik. Och det syntes på övriga gäster också. Vi kom senare och allt var nästan slut, inget fylldes på. Det var mycket man saknade. Det fanns inga tomater tex, två brödsorter, en juice, tjejen där verkade inte hänga med tempot som krävs på en frukostservering. När vi skulle checka ut så tog vi upp samtliga punkter vi var missnöjda med och tjejen i receptionen svarar ”vad tråkigt, ska framföra det till berörda parter, ni har en barnota att betala” höll på att tappa hakan där, hade inte förväntat mig att få den helt struken men en liten reducering som kompensation hade ju varit snyggt tycker man. Kommer nog inte att komma tillbaka som jag känner just nu.
Datum för vistelsen: augusti 2023
Tips för att välja rum: Semestertider, dåligt väder, de mindre stugorna
Resetyp: Reste som ett par
Ser du något problem med det här omdömet?
Camilla Persson, FörsäljningThe Lodge, svarade på det här omdömet
Svarade 8 aug. 2023
Hej Helen,

Tack för att du tagit dig tid att återkoppla med dina upplevelser hos oss, det sätter vi stort värde på. Då era upplevelser skiljer sig markant från övriga gästers vid samma tidpunkt vill jag både för din skull och för våra framtida gäster som läser detta få en chans att såväl kunna bemöta din feedback som be om ursäkt för de delar av den där vi har brustit i våra rutiner.

Vi vill börja med att säga att vi beklagar att vi missade det handskrivna kortet till flaskan med mousserande som vi satte upp på ert rum. Vi är ofta gästade av jubilanter och det är mig veterligen första gången vi har missat detta vilket vi verkligen beklagar.

Då ni hade bokat in av våra Cabins på markplan, som är placerade mitt i grönskan omkring oss är det beklagligt att höra att dörren på något sätt har blåst upp av stormen som rådde denna dag och det på så sätt har kommit in en insekt som störde er i rummet. Vi är bemannade 24 h om dygnet och det fanns personal på plats som med glädje hade kunnat hjälpa er under natten med att få rätsida på detta. Persiennerna i våra Cabins går att vinkla så at de stänger ute insyn men behåller dagsljuset.

Vår Sunset Dinner buffé består av ett antal utvalda delikatesser gjorda av lokala råvaror från de små producenterna runtomkring oss. Vi har strikta hygienregler i kök och matsal och det är första gången som vi hör talas om att det hittats hårstrå i någon maträtt, det finns i princip ingen möjlighet att detta kommit vid tillredningen. Oavsett är det beklagligt att du råkade ut för det. Det gläder oss att höra att ni var nöjda med servicen vid middagen.

Vädrets makter kan vi inte styra men då vår stora infinitypool är uppvärmd till 38 grader året runt så brukar det vara extra uppskattat att bada i den just vid sämre väderlek. Vill man få en helt vädersäkrad del av sin spaupplevelse skulle vi rekommendera att man bokar in en välgörande behandling eller vår 90 minuter långa guidade sparitual, Aloha Spa Ritual som en extra treat. Vi har tidigare haft bubbelpooler som vi tagit bort då vi önskar en tystare och lugn miljö hos oss.

Som en säkerhetsåtgärd serveras alltid dryck i plastglas i Spa, det får inte förekomma glas som riskerar att utgöra en skaderisk vid vårt pool- eller loungeområde där våra gäster går i badskor/barfota. Naturligtvis ska vår personal sprida glädje och vara serviceminded, just detta brukar vi normalt få mycket fin feedback för. Vi kommer att ta reda på vilken personal som serverade er, få veta mer om händelsen och därefter säkerställa att detta inte sker igen.

Vid frukosten i går hade vi dessvärre ett akut sjukdomstillfälle på morgonen så vår frukostvärdinna var ensam och därför hade en liten extra utmaning med att upprätthålla den höga standard som vi normalt ger våra gäster när vi är rätt bemannade. Detta är inget vi kunde förutse och det ber vi om ursäkt för, dock fanns allt som vi normalt har på vår buffé på plats, inklusive två olika sorters hemgjorda surdegsfrallor, vår färskpressade juicer osv. Jag var själv på plats och vår frukostvärdinna gjorde ett fantastiskt jobb trots att hon självklart hade haft en enklare situation om en kollega varit på plats så som det var schemalagt.

Det uppskattades att du tog dig tid att berätta för vår receptionist om dina upplevelser vid utcheckningen (vill också nämna att det inte är lagligt i Sverige att bjuda på alkohol som någon form av kompensation). Vi är väldigt måna om att vara lyhörda för hur våra gäster upplever oss och på vad vi kan förbättra, vilket vår receptionist som checkade ut ert rum direkt framförde till oss övriga i ledande positioner. Detta kommer att behandlas på vår agenda för att se till att det inte sker igen.

Bästa hälsningar från Camilla (Commercial Manager) samt alla övriga på The Lodge
Ingen förskottsbetalning krävs
    1 771 kr
11.4 km från The Lodge
Agoda.com
1 483 kr
Flera sätt att betala på
  • Booking.com
    1 016 kr
15.6 km från The Lodge
Visa fler hotell i Genarp
Omdömet skrevs 28 juli 2023

Vi vänder på det och säger direkt att vi kommer tillbaka! Vi har bokat in nästa vistelse i december. Allt var perfekt från incheckning till utcheckning och det var viktigt för mig, då vistelsen var en födelsedagsöverraskning till min make. Kontakt och bokning fungerade prickfritt och personalen gjorde verkligen allt för att sy ihop en perfekt upplevelse för oss. Bemötandet från alla personalkategorier var underbart, personligt och det kändes att omsorgen var äkta. Rummet var sobert i lugna färger, men mysigt med härlig utsikt över landskapet. Fräscht och rent med sköna sängar. Spa och relaxavdelning med lounge, pool, bar/kök/refreshments, omklädningsrum, faciliteter, bastu etc, var modernt, rent och fräscht. Hög mysfaktor och god service. God mat men som kändes lyxig fast nyttig på ett härligt sätt. Vi gjorde Aloha spa ritual och det var verkligen uppfriskande och vilsamt på samma gång. Varsin massage hann vi med. Superproffsiga massörer med härliga, naturliga produkter. Försöker komma på något negativt, för att låta trovärdig, men det är svårt. Får väl bli att det saknades en flisa i skohornet av trä...

Tack Vettefyr
Camilla Persson, Försäljning på The Lodge, svarade på det här omdömetSvarade 8 augusti 2023

Tusen tusen tack för det underbara inlägget om oss Vettefyr, så glada vi blir!
Varmt välkomna tillbaka till oss i december för att upptäcka oss i "vinterskrud". Vi ses!

Omdömet skrevs 26 juli 2023

Bokade morgonspa för besök i juli 2023 och vilket toppenställe!! Vacker utsikt, god mat som vi beställde över disk. Fantastisk sparitual och särskilt tack till Malin som guidade oss på ett så trevligt sätt. Rent och snyggt, inget att anmärka på där. Det enda önskemålet vi egentligen har för att göra allt optimalt är några grader kallare i kallbadet och några grader varmare i den varma poolen för att förstärka effekten. Vi kommer tillbaka!!

Tack lenafI2196HX

Tack ska du ha för det fantastiska omdömet Lena, varmt välkommen tillbaka snart igen!

Omdömet skrevs 22 juli 2023

Alla var så trevliga, kunde inte önskat mig ett bättre besök! Middagen och frukosten var otrolig och alla som jobbade där var så underbara! Det är heller inte för mycket personer i spat vilket gör att man får det privat också.

Tack EllinorWen

Tusen tack Ellinor, så glada vi blev för ditt fina omdöme. Varmt välkommen tillbaka till oss framöver igen.
Varma hälsningar från oss alla på The Lodge

Omdömet skrevs 21 juli 2023 från mobil enhet

Ett annorlunda ställe med en fantastiskt trevlig atmosfär. Ligger högt upp på en kulle mitt ute i skogen. Från den varma infinitypoolen i spa-avdelningen har man grym utsikt över Romelåsen. Det är ett mindre men väldigt mysigt SPA där man verkligen kan hitta lugnet.

Vi bodde i en Cabin, en egen charmig stuga med ett litet trädäck utanför. Fräscht och mysigt.

Till middag åt vi Sunset Dinner Buffet som kockarna lagade i utomhusköket på terrassen, där vi också satt och åt. Maten var vällagad och genomtänkt.

Utöver The Lodge finns inte så mycket i närheten men det finns fina vandringsleder med väldigt varierande landskap. Blåa spåret på drygt 5 km rekommenderas för den som gillar terräng, backar, åkrar och vykortsvyer.

Frukosten hade det man kunde tänka sig och allt smakade bra.

Trevlig, kunnig och hjälpsam personal.

Rumstips: Bo gärna i en Cabin
Tack TheNiceTraveller

Tack så mycket för det fantastiska omdömet om oss, så glada vi blev! Varmt välkommen hit snart igen!
/Vännerna på The Lodge

Omdömet skrevs 16 juli 2023

Jättemysigt ställe med familjär känsla. Det kändes inte trångt fastän det var fullbokat. Personalen var underbar och spaavd var charmig men jag trodde det skulle finnas fler alternativ. Poolen underbar med milsvid utsikt-magiskt. Maten var topkvalitet och sommarbuffén hade få men välkomponerade rätter. Lagom när det är som bäst! Saknade lite ner amerikansk stil på frukosten.

Tack Emmaitjuvkil

Tusen tack för det fantastiska omdömet Emma, varmt välkommen tillbaka till oss snart igen!