Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
TheNiceTraveller
Växjö, Sverige

Mysigt annorlunda SPA-hotell

Omdöme om The Lodge
5,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 21 juli 2023från mobil enhet
Ett annorlunda ställe med en fantastiskt trevlig atmosfär. Ligger högt upp på en kulle mitt ute i skogen. Från den varma infinitypoolen i spa-avdelningen har man grym utsikt över Romelåsen. Det är ett mindre men väldigt mysigt SPA där man verkligen kan hitta lugnet.

Vi bodde i en Cabin, en egen charmig stuga med ett litet trädäck utanför. Fräscht och mysigt.

Till middag åt vi Sunset Dinner Buffet som kockarna lagade i utomhusköket på terrassen, där vi också satt och åt. Maten var vällagad och genomtänkt.

Utöver The Lodge finns inte så mycket i närheten men det finns fina vandringsleder med väldigt varierande landskap. Blåa spåret på drygt 5 km rekommenderas för den som gillar terräng, backar, åkrar och vykortsvyer.

Frukosten hade det man kunde tänka sig och allt smakade bra.

Trevlig, kunnig och hjälpsam personal.
Tips för att välja rum: Bo gärna i en Cabin
Resetyp: Reste som ett par
Ser du något problem med det här omdömet?
Camilla Persson, FörsäljningThe Lodge, svarade på det här omdömet
Svarade 8 aug. 2023
Tack så mycket för det fantastiska omdömet om oss, så glada vi blev! Varmt välkommen hit snart igen!
/Vännerna på The Lodge
Träningsanläggning
    979 kr
15.7 km från The Lodge
Restaurang
Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
25.7 km från The Lodge
Visa fler hotell i Genarp
Omdömet skrevs 16 juli 2023

Jättemysigt ställe med familjär känsla. Det kändes inte trångt fastän det var fullbokat. Personalen var underbar och spaavd var charmig men jag trodde det skulle finnas fler alternativ. Poolen underbar med milsvid utsikt-magiskt. Maten var topkvalitet och sommarbuffén hade få men välkomponerade rätter. Lagom när det är som bäst! Saknade lite ner amerikansk stil på frukosten.

Tack Emmaitjuvkil
Camilla Persson, Försäljning på The Lodge, svarade på det här omdömetSvarade 8 augusti 2023

Tusen tack för det fantastiska omdömet Emma, varmt välkommen tillbaka till oss snart igen!
Varma hälsningar från Vännerna på The Lodge

Omdömet skrevs 10 juli 2023

Hyrde sviten som är extrem fin med underbar utsikt. Hade den haft balkong så hade det blivit 5stjärnor
Besviken på att man hade ändrat menyn. Vi hade beställt 4rättsmeny och tillhörande vinpaket men fick informationen på plats att man hade grillbuffé istället. Maten var god och höll bra klass men det var inte vad vi hade förväntat oss.

Tack Hans O

Tusen tack för ditt fina omdöme Juniheden, det gläder oss att ni uppskattade vår svit och utsikten.
Under sommaren flyttar vi ut serveringen till vår stora veranda och serverar vår populära Sunset Dinner Buffé och 4 glas vin som ett tillval för de som vill förbeställa detta. Det är då ett förrättsvin till de rätter som är starters i buffen, två valfria glas vin till huvudrätterna och ett dessertvin till desserten. Dock har vårt nuvarande bokningssystem en del förbättringspotential vilket gör att vi får hänvisa till att läsa mer om säsongens meny inne på vår hemsida där vi tydligt informerar om hur upplägget är. Som ett komplement skickar vi även ut ett sms med information om bland annat menyn.
Varmt välkommen tillbaka till oss snart igen!
Bästa hälsningar från Vännerna på The Lodge

Omdömet skrevs 5 juli 2023

Fantastiskt spa-upplevelse. Mycket bra massörer. Isvaken var dock trasig.
Mycket god mat. Vi fick dock till oss att vi skulle få 4-rätters meny i vår bekräftelsemail men det var istället buffé. Vi hade bokat vinpaket vilket är ologiskt till buffé. Serveringspersonalen var mycket hjälpsam, förstående och kunnig så att matupplevelsen blev så bra som möjligt, men vi hade andra förväntningar kring maten. Hade uppskattat att få information i förväg om att det var buffé och inte 4rätters.
Överlag var personalen hjälpsamma och trevliga, sängarna bekväma och frukosten bra.

Tack j0nathan92

Hej Jonathan,
Tack för ditt fina omdöme om oss! Under sommaren flyttar vi alltid ut serveringen till vår stora veranda och serverar vår populära Sunset Dinner Buffé och 4 glas vin som ett tillval för de som vill förbeställa detta. Det är då ett förrättsvin till de rätter som är starters i buffen, två valfria glas vin till huvudrätterna och ett dessertvin till desserten. Dock har vårt nuvarande bokningssystem en del förbättringspotential vilket gör att vi får hänvisa till att läsa mer om säsongens meny inne på vår hemsida där vi tydligt informerar om hur upplägget är.
Varmt välkommen tillbaka till oss snart igen!
Bästa hälsningar från Vännerna på The Lodge

Omdömet skrevs 28 juni 2023 från mobil enhet

Hotellet är topp topp
Restaurangen har en del att lära.
Inte bra mat helt enkelt!!
Då det kräver fler tecken så måste jag skriva att restaurangen är riktigt dålig!
Maten var inte ok!!
Miljön var ju 100% men tyvärr maten!!
Servicen var hjärtlig men restaurangen som sagt var så undermålig !

Datum för vistelsen: juni 2023
Restyp: Reste i arbetet
Tack Åse K
Camilla Persson, Försäljning på The Lodge, svarade på det här omdömetSvarade 3 juli 2023

Hej Åse,

Som ansvarig för mat och dryck på The Lodge är jag djupt bekymrad över ditt omdöme. Detta ligger långt ifrån den höga standard vi har som mål att leverera och även långt ifrån den feedback vi vanligtvis mottar för vår mat och service. Jag vill mycket gärna diskutera din upplevelse vidare, för att förstå vad som kan ha gått fel under ditt besök hos oss. Vänligen kontakta mig på tilda@thelodge.se, så jag kan få höra mer om vad som hänt och se om det finns något vi kan göra för dig så här i efterhand.

Jag ser fram emot att höra från dig.

Med varma hälsningar,

Tilda Holmqvist
F&B Manager, The Lodge

Omdömet skrevs 19 juni 2023

Lokaliseringen av SPAt och hotellet är mycket vackert! Lugnt ställe! Ngt dyrt. Litet SPA med en större varm pool på 38grader och en mini kallpool på 18grader. Hade önskat mer av SPA delen. Maten var god och fint upplägg, men hade önskat mer av inredningen i restaurangen.

Datum för vistelsen: juni 2023
Tack annette222023
Camilla Persson, Försäljning på The Lodge, svarade på det här omdömetSvarade 22 juni 2023

Tack för ditt omdöme Annette, nästa gång rekommenderar vi dig att boka Honulele Retreat, vårt allra mest populära dagspapaket, som även inkluderar Aloha Spa Ritual som är en 90 minuter lång guidad sparitual, då får du en komplett upplevelse och får tillgång till alla delar av Honulele Spa. Varmt välkommen tillbaka!
/Vännerna på The Lodge & Honulele Spa