Orbitz.com
Travelocity
Vio.com
Etrip
StayForLong

Jag bodde här som konferensgäst och hade även tillträde till anläggningens spa. Lunchen var vackert upplagd men köttet var underkokt och väldigt segt, vilket även påtalades. Detta var troligtvis ett engångsmisstag då lunchen nästkommande dag var väldigt bra. Kvällsmenyn höll stundtals toppklass, men i min mening var desserten en tråkig avslutning på en så annars genomgående bra servering. Fikorna var bra och frukosten hade ett klart godkänt utbud, jag saknade ingenting.

Jag bodde i huvudbyggnaden och hade ett stort rum med fantastiskt utsikt. Dock var rummet väldigt lyhört. Badrummet var dåligt städat varvid detta påtalades och misstaget korrigerades omedelbart. I badrummet påträffades en del mögelpåväxt och en uppfräschning är att rekommendera. Badrumsartiklarna från L:a bruket doftade gott och gav ett lyxigt intryck.

Spa:et var sparsmakat. Utomhus hade man tillgång till en uppvärmd infinitypool och ett kallvak. Inomhus fanns en bastu, ett spacafé och en relaxlounge. Vad jag har förstått så ingår ovannämnda i baspaketet och till en extra kostnad går det att boka Honulele SPA där utbudet ska vara större.

Jag kan tänka mig att komma tillbaka, dock för maten, inte för övernattning eller för att besöka anläggningens spa.

Tack 339christerw
Camilla Persson, Försäljning på The Lodge, svarade på det här omdömetSvarade för 4 veckor sedan

Hej Christer,

Tack för att du tog dig tid att skriva en recension om oss här på Tripadvisor. Vi uppskattar all feedback då den hjälper oss att bli bättre. Det var roligt att höra att du uppskattade vår mat (trots incidenten med köttet på lunchen ena dagen) och vår personals service. Naturligtvis ska det alltid vara städat och fint i alla våra utrymmen, tack för att du gjorde oss uppmärksamma på att vårt städbolag brustit i sitt uppdrag här.

I våra konferens- & övernattningspaket ingår spaentré till Honulele Spa. Man kan sedan addera en härlig spamassage, ansiktsbehandling eller vår populära Aloha Spa Ritual. I ritualen blir du guidad av en värdinna i sju olika steg/stationer inne i Aloha Spa Ritual, med ritualprodukter från L:a Bruket. Efteråt bäddas du ner i en av de sköna vilosängarna i The Nest relaxen. Denna del av vårt Spa används enbart för just den guidade ritualen där man går i grupper om 8 gäster per avgång, och kostar 595 kr. Eftersom våra gäster har olika preferenser vad gäller tillval har vi gjort tilläggen valfria istället för att inkludera dem i grundpaketen. Hoppas att du får tillfälle att komma tillbaka och att du adderar någon av upplevelserna nästa gång.

Varma hälsningar från Vännerna på The Lodge

Omdömet skrevs 12 december 2022

God service, mysigt, lugnt och skönt. Vi är så nöjda med hela vistelsen. Maten var underbart god, och den presenterades på ett skickligt sätt, personalen supertrevliga.
Det är inte fråga om om vi återkommer utan när...:)

Datum för vistelsen: december 2022
Tack anetteivarsson
Camilla Persson, Försäljning på The Lodge, svarade på det här omdömetSvarade 14 december 2022

Tusen tack Anette, så glada vi blir för det fina omdömet. Hoppas att ni kommer tillbaka till oss snart igen, varmt välkomna!

Omdömet skrevs 17 november 2022

Tack The Lodge för en jättefin vistelse hos er, spa, middag och hotell. Personalen har varit helt fantastiska, genuina och härliga. Vi kommer varmt rekommendera er anläggning vidare och besöka er igen! /Slottsholmen

Restyp: Reste i arbetet
Tack Kristin G

Tusen tack för det fina omdömet Kristin, så glada vi blir att ni hade det bra hos oss!
Vi ser fram emot att komma upp och besöka er på Slottsholmen nästa år, ta hand om er så länge!.
Varma hälsningar från Tove, Camilla & resten av vännerna på The Lodge

Omdömet skrevs 16 november 2022

Ett otroligt charmigt hotell/spa/restaurang beläget magiskt ute på "landet" i Skåne. Underbar utsikt, speciellt från infinitypoolen samt majoriteten av rummen. Ett paradis som vi besöker flera gånger om året. The Lodge har blivit vårt smultronställe som varje gång överraskar oss.

Miljön är magisk med skog, bra vandringsleder, mysig uppfart till hotellet samt lugnt. Inga bilar och störande moment utan det känns som man bor ute i skogen. Maffiga träd och skogar som, speciellt på våren och hösten får en alldeles magisk känsla.

Hotellet är charmigt med New England tema och väldigt rustikt. Söker man nyrenoverade vita stela rum så är detta hotellet inte rätt för en. Här andas rummen charm, historia och stil. Speciellt sviten är fantastisk med underbar dusch, badkar och en enorm säng med utsikt som slår det mesta. Fräscht med underbara produkter. Citrongräs produkter är en favorit.

När det gäller maten så finns det inte tillräckligt med ord. Den har alltid varit magisk. De använder lokala råvaror och lägger väldigt mycket bakom varje rätt. Varje rätt har en historia som alltid gör hela upplevelsen bättre. Man märker att det har jobbat fantastiska kockar här, som satt sin prägel på maten. Variationen är bra och man blir lika belåten oavsett årstid. Personlig favorit är höst menyn med mycket skog och mörka inslag i maten.

Spa delen är otroligt trevlig och man varvar verkligen ner. Vi tar ofta Spa Ritual och den får verkligen en att må hur bra som helst efteråt. Aldrig har det varit stökigt eller för mycket folk när vi varit där. Kall bad och en underbar infinity pool. Flera olika ställen med relax rum där man kan vila, njuta av goda drinkar och annat småtugg. Härlig bastu och bra behandlingar. Verkligen ett spa där man får det man ska ha ut av ett spa. Man känner sig verkligen avslappnad när man lämnar.

Men, The Lodge hade inte varit något utan den underbara personalen. Mat, rum, Spa etc är saker som alla oftast har bra men denna typen av personal har verkligen inte alla. Personalen är de som verkligen ger en guldkant på tillvaron och de som gör att vistelsen blir 5 stjärnor. Personalen är exakt som en perfekt personal ska vara. De finns alltid där för att hjälpa till, de visar en respekt och läser av situationen perfekt. De ger en space och man känner sig aldrig att de tränger sig på. Hela styrkan visar samma härliga energi och de förtjänar all beröm de får.

Då vi är trogna gäster så har vi givetvis bildat speciella band med vissa personer som vi gärna vill extra mycket kärlek och beröm.

Linnea: Du är solstrålen som alltid gör det där extra som gör dig till en sådan underbar människa. Utan dig hade vi aldrig fått den relationen till The Lodge som vi har idag. Du är en otroligt fin människa med ett hjärta som få har.

Tilda: Vilken tjej alltså! Vad du har satt din prägel på mat och service. Men du är så mycket mer än bara en fantastisk service person. Du har ett sådant djup och kunskap och vi har på senare tid även fått se en sida av dig som inte bara är jobbrelaterad. Du är en unik person som verkligen andas The Lodge. Tack för att du är du! Du är en otroligt stark tjej!

Tanja: Här snackar vi en fartglad tjej som har humöret på topp och är alltid glad. Man blir på så gott humör när man träffar dig och får äran att prata lite längre med dig. Du är precis där du ska vara! Du är grädden på moset, guldkanten på tillvaron.

Toppbetyg, det visar sig då vi inför varje vistelse blir lika nöjda. Att vi inte ens tittar på andra alternativ längre talar sitt tydliga språk. Här får vi allt som vi behöver för att ladda batterierna!

Tack FamiljenAos

Wow, vi är totalt mållösa över det fantastiska omdömet, tusen tack för de otroligt värmande orden. Alla berörda hälsar och tackar och ser fram emot att er nästa vistelse hos oss. Ni är fantastiska!

Omdömet skrevs 6 november 2022

Väldigt mysigt, ombonat och trevligt litet SPA. Maten var god och miljön inbjudande. Vi bodde i en stuga i New England goes mountain lodge-stil. Mysig, men jag saknade ett sängbord och sänglampa på min sida av sängen. Tycker också sängarna borde suttit ihop bättre. Dessutom var det en stor spricka mellan toaletten och väggen, så det kändes som att toan skulle rasa under en. Mindre petitesser i sammanhanget, men ändå något irriterande och som drar ner intrycket.

Tack 263cg

Tusen tack för det fina omdömet, så glada vi blir att ni tyckte det var mysigt hos oss!
Vi håller just nu på att se över sängarna så det inte ska inträffa igen, och sprickan du upplevde i badrummet var ingen spricka utan en mjuk silikonfog som behövde fyllas i litegrann. Varmt välkommen tillbaka till oss snart igen!