Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla

Mycket trevlig och seviceminded personal, väldigt god mat och fina rum. Utsikten från poolen var helt magisk.
Highly recommend a visit to this hidden gem up on a hill with magical views, great service and heavenly food

Tack Krossan

Trevlig lugn plats med fantastisk mat!
Bland det bästa vi ätit!

Spa var väldigt fint med en fin infinity pool med härlig utsikt!
Fanns en vanlig bastu att tillgå.

För att få åtkomst till fotbad, ångbastu och relaxpool behöver man betala extra och boka in Aloha experience.
Lite synd att det inte fanns någon extra pool eller jaccuzi på det "ordinarie spa" då infinity poolen inte är så stor. Finns ingen möjlighet att simma om man nu inte har tur och man är ensam i poolen.

En enastående vacker och fin relaxavdelning där man kunde slappna av och dricka kaffe,te och vatten. Finns också en bar ifall man vill beställa något extra ..

Rummet var fint med bra sängar. Saknade en vanlig papperskorg på rummet men det fanns en mindre tunna i badrummet som fick duga.

Badrummet hade dusch och var i bra skick!

En lite märklig placering av spegeln ovanför WC. Hade varit bättre med en lite mindre spegel ovanför handfatet istället.

Prisnivån är rätt hög med tanke på att det bara finns en bassäng på ordinarie Spa.
Allt som allt ändå en mycket trevlig vistelse med utsökta måltider!

Tack Rolsch

Helhetsupplevelsen var riktigt trevlig, men vill extra mycket peka på att jag som vegan även fick otroligt god mat som det märktes att köket lagt mycket omsorg i. Istället för att känna mig lite bortglömd som ofta kan bli fallet, så kände jag mig mer uppvaktad än vanligt och fick både mycket och jättegod mat! Tack the Lodge för jag också fick känna mig bortskämd!

Tack Annanym9845

Utmärkt anläggning, med bra faciliteter och serviceinriktad personal. Man kände sig välkommen från första ögonblicket. Rent och snyggt. Avslappnad miljö, där man kan vila och ladda batterierna, SOM ETT SPA SKA VARA :)
Trevlig och serviceinriktad personal, som fanns alltid tillhands, men inte påträngande. Kanonvistelse. Rekommenderas varmt.

Datum för vistelsen: juni 2021
Tack Refdarek
Camilla Persson, Försäljning på The Lodge, svarade på det här omdömetSvarade för 4 veckor sedan

Tusen tack för det fantastiska omdömet, vi är så glada! Varmt välkommen tillbaka till The Lodge snart igen. Ta hand om dig så länge! Hälsningar från oss alla på The Lodge

Omdömet skrevs 25 juni 2021

Vi bokade gourmet getaway och det levde inte upp till förväntningarna. Rummet luktade starkt av klorin och sängarna var inte alls sköna. Så obekväma att man faktiskt inte ens kunde sova ordentligt.
I receptionen fick vi information att vi skulle vara på restaurangen kl 17:30 när vi väl kom dit 17:30 så fick vi veta att det inte började serveras mat förens kl 18. Kan tillägga att maten inte serverades förens 18:45. Då kom den första ”rätten” som bestod av ett kex serverat på en stubbe. Sedan väntade vi ytterligare 45 min på nästa rätt. Totalt tog middagen 4 h för oss då vi avstod från att få efterrätten serverad eftersom vi ville hinna till spat som vi bokat kl 21. Jag påpekade till serveringspersonalen att vi skulle på Aloha spa kl 21 och frågade om vi skulle hinna. Detta var inget problem och vi skulle hinna dit. Detta var inget dom kunde hålla. Vi fick ”huvudrätten” serverad 20:30 och fick då kasta i oss den för att hinna dit. Jag som är vegetarian fick en liten tallrik med några stekta rädisor stekt bröd och lite örter. Detta är under all kritik. Min lilla vegetariska rätt skulle ersätta en huvudrätt som bestod av gris. Efter vi påpekade att jag inte var nöjd med huvudrätten så kom de med förslag att kompensera med en risotto eller räkmacka sedan på rummet. Även efterrätten skulle komma då. De lovade att detta skulle vara på rummet kl 22:05 ännu en gång kunde de inte hålla tiden utan var inte där förens 22:15.

Aloha Spa levde inte heller upp till förväntningarna. I beskrivningen står det att man ska få smörja in huden med ren honung. Det fanns inget att smörja in sig med trots det var utlovat. Där det var utmarkerat att det skulle finnas ansiktsmask fanns det ingen och det fanns inte någon lotion heller som ni beskriver.
Ska tillägga att det var tur att vi skippade efterrätten eftersom alla andra som satt kvar under middagen trillade in 30 min sent till Aloha Spa. Detta var inte alls Coronaanpassat.

Frukosten var jättegod! Hade en underbar ansiktsbehandling när vi kom dit och Tanja som jobbar inne i Honulele Spa är en riktig stjärna!

Bifogar en bild på min ”huvudrätt”

Datum för vistelsen: juni 2021
Tack 113matildab

Hej,
Tack för din feedback och för att vi får möjlighet att bemöta den här.

När ni checkade in var ert rum alldeles nystädat och ibland finns det fortfarande dofter kvar av rengöringsmedel, dock ska det inte vara något som ska störa. Vi ska ta upp detta med vårt städbolag. Vi har tidigare inte fått något klagomål på sängarna men de är nu utbytta, så tack för att du upplyste oss om er åsikt om dem.

Att ni hade fått information om att middagen skulle börja 17.30 istället för kl. 18 är ett kommunikationsmiss från vår sida, och vi ber så mycket om ursäkt för det. Vi har räknat med att middagen ska ta 3 timmar från kl. 18-21 för 6 rätter, vilket våra gäster uppskattar då man hinner smälta mat och intryck mellan varje rätt. Den bild som du bifogar är en av sex serveringar totalt, och för att man som gäst ska kunna njuta av alla smaker är varje rätt lite mindre i portionen, precis som brukligt på en gourmetrestaurang.
Det du benämner som kex är i själva verket väldigt utarbetade snacks (som också kan kallas amuse bouches) som köket bjuder på och som serveras innan menyn. De ligger på björkstubbar som vår köksmästares pappa i Småland själv har tillverkat och det är två olika tarteletter som vi gör för hand; en mjölktartelett som vi fyller med en emulsion på vit Österlensparris, blad och örter från vår egen odling, och en riven bottarga. Den andra tarteletten (veg) fyller vi med bakad äggula, jäst vindruva, friterad nässla och riven skånsk alpost. Den animaliska varianten innehöll tupplevermousse från Munka Ljungby, kantarellmaräng och jäst rönnbär.

Under pandemirestriktionerna har Honulele Spa fått stänga kl. 20:30 då vi där inne har ett serveringstillstånd, precis som i restaurang Heaven. I stället kunde vi öppna upp vår VIP avdelning Aloha Spa under den sista 1,5 timmen fram till kl 22, där vi i vanliga fall har vår Aloha Spa Ritual. Detta för att man skulle kunna njuta i den stilla lagunen, vara i vip relaxen, bada bastu och ångbad en stund efter maten. Vi har tydligt informerat i både paketinformationen och i bekräftelsen att det inte alltså inte rör sig om vår guidade ”Aloha Spa Ritual” som är 90 minuter och kostar 595 kr/person. I Aloha Spa Ritual blir du personligen guidad av en spavärdinna i denna delen av vårt Spa, och får en rad olika produkter att använda under tiden. Vi misstänker att det är denna beskrivning du läst om på vår hemsida och förväxlat det med?

De gäster som du skriver ”trillade in” i Aloha Spa var det antal gäster som är exakt beräknade för Aloha Spa delen exakt mellan dessa klockslag, så det är Corona anpassat in i minsta detalj vill vi tillägga. Hälften av hotellet hade nämligen redan varit där inne under tiden ni andra hade er middag i restaurang Heaven, och det var nydesinficerat och städat innan ni andra skulle anlända.

Det var roligt att höra att du uppskattade vår frukostbuffé!

Tack igen för att vi fick möjlighet att bemöta din recension här på Tripadvisor. Vi önskar dig en fortsatt fin dag!

Hälsningar från receptions-, köks- & spateamet på The Lodge & Honulele Spa

genom