The Lodge
Visa priser
Gillar du att spara pengar? Vi söker igenom upp till 200 webbplatser för att hitta de lägsta priserna
  • Restaurang
  • Bar/lounge
  • Träningsanläggning
FiltreraAlla språk
Omdömet skrevs augusti 2 2016

Ett fantastiskt läge, mycket trevlig personal, maten kanon,
kan varmt rekommendera det , åker gärna dit igen.
De vet verkligen vad gästbemötande är,
Spontanbesök nu var det och de fixade allt snabbt och trevligt , kände oss verkligen väl bemötta.
Lars-Åke

• Bodde här: Augusti 2016, reste med vänner
Tack larsake2016
Camilla P, Kundansvarig på The Lodge, svarade på det här omdömetSvarade augusti 7 2016

Hej Lars-Åke,
Tusen tack för ditt omdöme om oss, det var roligt att höra att du var nöjd med ditt besök! På återseende!
Varma hälsningar från oss på The Lodge

Omdömet skrevs juli 28 2016 från mobil enhet

För mig får detta ställe max poäng.
Rena rum. Bra kvalitet på rumsinventarie.
Hög kvalitet på mat & sittplatser.
Hög kvalitet på kringliggande uteplatser, väl skött.
Servicemiended personal.
Väl värt sitt pris.
Återkommer definitivt.

2  Tack Jbgjbgjbg

Tusen tack, det värmer att höra!
Varma hälsningar från oss alla på The Lodge

Omdömet skrevs juli 27 2016 från mobil enhet

Efter en skön cykeltur uppför backarna hamnar vi till slut utanför entrén till the Lodge. Vi blir genast bemötta av trevlig personal som visar oss till bordet. Vi blir serverade vatten medan vi pustar ut och tittar på dryckesmenyn. Efter en stund kommer personalen åter och informerar om bufféupplägget samt tar vår dryckesbeställning efter att på ett kunnigt vis rekommenderat oss olika viner.

Grillbuffén hade allt och lite till. Fräscht salladsbord och goda såser som inledning innan man tog tallriken med sig till grillen där grillmeister serverade vad man önskade. Lammfärsburgare toppade med rökt cheddar, havsabborre, oxkött, korvar, kyckling, rubbad karré samt flertalet grillgrönsaker. Allt mycket gott.

Efter ett par vändor mat stod dessertbordet och väntade. Hallonpannacotta, rabarberpaj, limoncellosoppa mm mm. Kaffe och Te fanns också att tillgå.

Under hela måltiden fanns den blonda pianisten från "Så ska det låta" på plats. Hon spelade och sjöng och tog gladeligen emot önskelåtar.

Allt kändes väldigt väldigt intimt och mysigt. Som hemma fast borta!

Mer än nöjda, och nu med nedförsbackar, cyklade vi åter hemåt. På återseende!

Tack Chrille D

Tack så mycket för de fina orden, så roligt att ni var nöjda!
På återseende!

Hälsningar från oss alla på The Lodge

Omdömet skrevs juli 22 2016 från mobil enhet

Firade vår bröllopsdag på tu man hand i denna moderna och fräscha idyll! Anläggningen genomsyras av ett amerikanskt tema i såväl inredning, byggnader som utomhusmiljöer. Det kändes lite märkligt med detta tema med tanke på den fantastiska natur och fantastiska utsikt över den skånska slätten från restaurangens såväl som rummet. Varför inte anknyta till den lokala platsen, snarare än till en kontinent på andra sidan vattnet? Jo, kanske för att man ännu starkare skall få känslan av att verkligen komma ifrån vardagen utan att för den delen behöva åka över vattnet!
Vi hade ett dubbelrum på andra våningen i Tree Top Lodge med som sagt en fantastisk utsikt. Rummet var mycket fräscht och högt i tak utan att för den delen kännas tomt. Sängen var väldigt skön! Det var under vår vistelse dock varmt väder och om man inte vill ha fönstren öppna hela natten blev det ganska varmt och instängt i rummet efter ett tag. Ingen luftkonditionering fanns alltså på rummet, enbart mekanisk ventilation.
Vi använde oss även av spa-avdelningen som bestod av fyra utomhusyakutsis med plats för 4-5 personer i varje, en vedeldad bastu med plats för ca 10 personer, fyra duschar, en relaxavdelning i vilken man hade tillgång till kalla drycker (vatten eller juice), nötter samt diverse frukt och melon. Utsikten från yakutsin var återigen makalös. Dock brummade de fyra yakutsierna ikapp, så det var inte så behagligt att sitta i de vilstolar och soffgrupper som fanns här.
Restaurangen erbjöd fräscha rätter, både traditionella och nyskapande. Ett givet mål för söndagsmiddagen med släkt, stora kalas, bröllop, men även för alla par som har anledning att fira något på tu man hand. Maten håller hög klass! Att utomhusdelen dessutom har den fantastiska utsikt som jag nu börjar bli tjatig med gör ju inte upplevelsen sämre. Jag fick en känsla av att man har ambitioner om att erbjuda ekologiska samt närproducerade rätter och råvaror, men det var långt ifrån allt på menyn som kunde stoltsera med en sådan merit.
Hotellet som sådant skulle jag dock inte vilja spendera mer än en helg på. Visserligen ligger Skåneleden i anslutning till The Lodge, men leden i den här regionen är mycket kuperad. Det går inte att vara ovan vandrare om man vill ta en promenad efter middagen! Är inte heller lämpligt för familjer med små barn. De har inte något generellt förbud, men det finns helt enkelt inget för barn att sysselsätta sig med i omgivningarna.
Men som övernattningsställe för parmys är det här så bra det kan bli!

Tack MrBackground

Tack så mycket för ditt omdöme om oss, hoppas att ni kommer tillbaka snart igen!
Hälsningar Camilla Persson, The Lodge

Omdömet skrevs juli 12 2016

Detta är ett hotell i fin omgivning med underbar utsikt, helt byggt i kompositmaterial.
Snygga möbler och god smak skapar bra atmosfär men... Funktion och prissättning!! Vi bodde i en av de nya stugorna = ett dubbelrum. Här fanns ett sängbord med en lampa på, dög inte som läslampa men var snygg, på andra sidan fick man bara lägga sin bok på golvet, inget sängbord?? Utsikt skog och väg. Detta rum kostar lika mycket som ett betydligt större, rymligare rummen med utsikt. Borde prisdifferentieras och betecknas som enkelrum. På Spa får man inte dricka en öl?? Tror ingen är här på renlevnads övernattning, ge gästerna det de vill ha!
Trevlig service men usel biffe´både middag och frukost.

Tips för att välja rum: Se till att få ett rum med utsikt, de är större och kostar lika mycket som de små stugorna.
  • Bodde här: Juli 2016, reste med familjen
Tack Eva R

Hej Eva,
Tack för din feedback, den är viktig för oss och vi har tagit den till oss.
Hälsningar Camilla Persson