“Genomtänkt upplägg!”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 3 sidor till!
The Lodge
Rankat som nummer 1 av 1 B&B/värdshus i Genarp
Omdömet skrevs mars 29 2016

Underbart ställe, inredning, natur, personal och fantastisk mat! Hotellet ligger på en underbar plats, ta med vandrakängorna, badkläder och lugnet i kroppen infinner sig! En stor eloge till personalen. de verkar trivas och förmedlar en finfin känsla!

Tips för att välja rum: Kan varmt rekommendera suiten om du vill ha utsikt!
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Mars 2016, reste som ett par
Tack KBarner
Camilla P, Försäljningschef på The Lodge, svarade på det här omdömetSvarade april 1 2016

Tusen tack för ditt fina omdöme om oss, hoppas att ni kommer tillbaka till oss snart igen!
Bästa hälsningar från oss alla på The Lodge

Omdömet skrevs mars 21 2016

Vi var och åt söndagsbrunchen på The Lodge och det var längesedan jag blev så besviken efter att ha ätit ute. Vi såg verkligen fram emot detta och var ordentligt hungriga när vi kom fram. Brunch handlar om att frossa i massor med god mat och äta länge och jag betalar gladeligen 295 kronor för att få en mysig och tillfredsställande matupplevelse. Jag nämner de 295 kronorna per person då det absolut är en av de dyraste bruncherna man kan äta i Skåne och då förväntar man sig kvalitet därefter.

För oss som inte äter fläskkött fanns det inga köttalternativ över huvudtaget, inte ens ett kalkonpålägg. När jag påtalar detta för servitrisen får jag ett osäkert svar att nej det finns nog inget utan fläsk och efter att ha frågat kocken kommer hon tillbaka ännu mer osäker och svarar att chorizon är av nöt, förutom att hon sa att den är av ko. Jag har aldrig sett en chorizo gjord på nöt och med tanke på att det inte stod utskrivet kändes inte hennes osäkra svar särskilt betryggande. Detta hade känts ok om det hade funnits ett rikt utbud av vegetariska alternativ, men då hade man att välja mellan lite ost, stekta champinjoner, ostpaj, lite tomater, oliver, kornärtskocka ceasarsallad(och detta är en smaksak men detta var så långt ifrån en ceasarsallad man kan komma, lite romansallad dressade i majonnäs med lite riven parmesan och stenhårda krutonger är inte en god ceasarsallad tycker jag). That´s it! Jag var så chockad att jag hela tiden letade och tänkte att vi kanske missat ngt bord. Det fanns även lite skagenröra, varmrökt lax och ägghalvor med 2-3 räkor på, men det hjälpte ju inte mycket. Frukt och grönsaker lyste med sin frånvaro och även om brödet var gott fanns det bara 2 alternativ att välja mellan.

Efterrättsbordet var ju verkligen droppen, men en blåbärspannacotta som var riktigt äcklig, förstår inte ens hur man kan få en pannacotta att smaka äckligt, men det hade de gjort. Den smakade kvarg med lite blåbär i. Jag undrar om kocken hade missat att blanda i socker. Den som var sugen på pannkakor fick äta en pannkakstårta vilket var tråkigt för oss då min son älskar pannkakor, men avskyr grädde och sylt. Passionsfruktsmoussen var jättegod, men det var också det enda.

Man fick dessutom stå i kö rätt länge varje gång man ville ta mat då det som sagt inte fanns särskilt mkt att välja på så alla koncentrerades till samma ställe och allt dukades upp i små skålar så maten tog slut hela tiden.

Anledningen till att min kritik är så hård är att jag har ätit brunch på många ställen och betalar du nästan 300 kronor förväntar man sig ett rikare utbud där alla kan känna att de ätit gott oavsett om man är vegatarian, inte äter visst kött, laktosintolerant, you name it! Denna brunchen var värd mellan 100-150 kronor och var verkligen inte på samma nivå som de bruncher jag ätit på andra ställen med likvärdigt pris(framförallt i Göteborg), men jag skulle tro att Grand Hotel i Lund tex har ett mkt större utbud.

Riktigt tråkigt!

Bodde här: Mars 2016, reste med familjen
Tack Sahar H
Camilla P, Försäljningschef på The Lodge, svarade på det här omdömetSvarade april 5 2016

Hej Sahar,

Vi har tagit emot ditt omdöme om oss och vi tycker att det är mycket ledsamt att ni gick från oss med denna upplevelse. Vi får normalt otroligt mycket positiv feedback för vår brunch och har många återkommande stamgäster.
Vi tar självklart åt oss av den feedback vi får från såväl Trip Advisor som från vår gästenkät, så även denna gång. Men vi vill i detta fall ta tillfället i akt och ge både dig och våra framtida brunchgäster som läser detta svar på din feedback och bemöta de frågor ditt inlägg ger.

Vi har 45 exklusiva brunchplatser i två sittningar varje söndag, periodvis med flera veckors kö för ett bord. Den mat vi lagar och serverar är gjord på råvaror av högsta kvalité som kommer från små producenter här i Skåne. Vi marknadsför oss mycket riktigt inte mot den kundgrupp som önskar en billigare brunch gjorde på enklare råvaror och det är ett medvetet val vi har gjort. Dyra kvalitetsråvaror och ett väldigt begränsat antal platser på varje sittning gör utpriset på brunchen något högre, så det stämmer fint att vi därav ligger i det övre skiktet.

Vid bokningstillfället frågar vi om det finns någon allergi eller önskemål om specialkost. Då det är noterat kommer en av våra kockar ut och går igenom buffén tillsammans med gästen på plats. Vår duktiga servispersonal kan också svara på frågor eller gå in i köket få ett svar. I ert fall hade vi ingen förhandsinformation om någon specialkost utan tog reda på svaret på er fråga precis som vi brukar. Mycket riktigt innehåller t ex vår Anguschorizo från Friskatorpet inget griskött utan nötkött från Anguskalvar som går ute på fälten i norra Skåne och betar fritt.
Jag kan nämna att vi har ca 40 olika detaljer på brunchen, varav endast tre innehåller griskött. Det är kambenen, de knaperstekta baconen från Olinge samt den hemgjorda pannacottan (som innehåller galantin).

Vi har två sorters hembakat mjukt bröd och ett hårt bröd på brunchen. Angående pannkakstårtan med sylt, grädde och färska bär är det naturligtvis fråga om tycke och smak, det är ett medvetet val att servera något som är lite mer exklusivt än enbart pannkakor.

Vi lägger mycket vikt vid att servera våra rätter så exklusivt som möjligt och serverar mycket riktigt en del av buffén aptitligt upplagt i små skålar som vi kontinuerligt fyller på (istället för i stora skålar som hade varit enklare för oss). Detta för att det hela tiden ska vara nytt och fräscht.

Med detta sagt ser vi fram emot att hälsa både er och alla er andra som läser detta inlägg varmt välkomna till oss och hoppas att ni får samma positiva upplevelse av vår Sunday Brunch som våra övriga gäster brukar ha!

Bästa hälsningar,

Camilla Persson och resten av personalen på The Lodge

Omdömet skrevs mars 6 2016 från mobil enhet

Miljön på Romeleåsen är en fantastisk del av Skåne och där i denna idyll ligger The Lodge.
Väl där möts vi av vänlighet, serviceinriktad och kunnig personal, allt från receptionen till restaurang och spa-avdelningen. Rummet är rymligt med en fantastisk vy mot väster där slättlandskapet breder ut sig. Ska vi hitta något att anmärka på så är det sängarna. Inte för att de är obekväma utan för att man som par får två sängar som sitter ihop istället för en hel, med
allt vad det innebär i form av skarv och sängar som delar sig.

När vi anlände erbjöds vi afternoon tea med olika läckerheter som snittar i tunnbröd, bakelser m.m.

Två timmars spa räcker mer än väl och i det ingår jacuzzi, vedeldad bastu och kall dricka med tilltugg. Vill man kan man mot tillägg få olika behandlingar i form av massage.

Fyra rätters middag i restaurangdelen på kvällen var en kulinarisk upplevelse där kunnig serveringspersonal beskrev vad som skulle avnjutas. Till det fick vi serverat ett fylligt och välsmakande vitt vin från Nya Zeeland som passade utmärkt till fisken bl.a.

Har man tid, lust och ork rekommenderas 5,2 km rundan upp till Romeleklint och tillbaka till anläggningen. En vacker och skön
naturupplevelse i skogsmiljö utan oljud från det moderna samhället och där vi fick nöjet att få höra hackspettarnas idoga hamrande.

Ta gärna med en ryggsäck med fika som
kan avnjutas på vägen
samt ha ordentliga skor på med tanke på ojämnheter och branta upp och nedförsbackar.

Bodde här: Februari 2016, reste som ett par
Tack Alex N
Camilla P, Försäljningschef på The Lodge, svarade på det här omdömetSvarade mars 8 2016

Tusen tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme om oss!
Vi hoppas att få hälsa er välkomna till oss snart igen.

Hälsningar från oss alla på The Lodge

Omdömet skrevs februari 27 2016

Att komma till the Lodge är att ta en paus från vardagen en stund.

Vi bodde i en av rummen som kallas Cabins som är små men trevliga. Det enda som kan anmärkas på är att det inte fanns någon sänglampa till sängen längst in mot väggen. Trycket i duscharna är inte särskilt bra men beror väl antagligen på att hotellet ligger på en höjd.

Spat är mysigt med bubbelpooler utomhus med utsikt. Vi provade inte någon behandling.

På kvällen fick vi fyrarätters och jag måste säga att maten var en upplevelse. Servitören var mycket trevlig och kunnig. Extra roligt var att han engagerade sig i ett alkoholfritt dryckesval, något som vi upplever är rätt ovanligt.

Frukosten var fantastisk. Gott hembakat bröd, goda våfflor, hög kvalité på allt som bjöds på.

Personalen var genomgående mycket trevlig och tillmötesgående. Vi besöker gärna The Lodge på nytt.

• Bodde här: Februari 2016, reste som ett par
Tack JB7719
Camilla P, Försäljningschef på The Lodge, svarade på det här omdömetSvarade februari 29 2016

Tack så mycket för det fina omdömet, det uppskattar vi!
Varmt välkommen tillbaka till oss snart igen!
Många hälsningar från oss alla på The Lodge

Omdömet skrevs februari 9 2016

Fint och modernt inrett rum i New Englandstil. Tyst och lugnt och superfin utsikt. Nyare badrum och dusch i rummet. Skön dubbelsäng. Snygg enkel möblering.
Även mysigt och bra konferensrum med öppen spis.

Tips för att välja rum: Tysta rum på andra våningen.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Mars 2015, reste i arbetet
2  Tack Cecilia N
Camilla P, Försäljningschef på The Lodge, svarade på det här omdömetSvarade februari 23 2016

Tusen tack för ditt omdöme om oss, varmt välkommen tillbaka snart igen!
Bästa hälsningar från oss alla på The Lodge

Andra hotell som du kanske också gillar …
Titta även på dessa hotell i eller i närheten av Genarp
35.1 km bort
Comfort Hotel Malmo
Nr 14 av 37 i Malmö
1 406 omdömen
Visa priser

Besökt The Lodge? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om The Lodge

Adress: 621 Soedra Ugglarp, Genarp 247 98, Sverige
Region: Sverige > Skåne län > Genarp
Bekvämligheter:
Bar/lounge Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Kostnadsfri parkering Husdjur tillåtna (hundar/husdjur välkomna ) Restaurang Rumservice Sviter Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 1 av 1 B&B/värdshus i Genarp
Prisklass: 1 710 kr - 2 019 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:3,5-stjärnigt — The Lodge 3.5*
Antal rum: 12
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Hotels.com och Expedia så att du tryggt kan boka med The Lodge. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?