“Barn och familjevänligt”
Omdöme om Edsåsdalen

Vi kan inte hitta några priser för det här boendet
Våra onlineresepartner har inga priser för det här boendet, men vi kan söka efter andra alternativ i Undersaker
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Edsåsdalen
Rankat som nummer 2 av 4 B&B/värdshus i Undersaker
Omdömet skrevs april 24 2017

Edsåsdalen är en familjär fjällanläggning med barnbacke inpå knuten och nära till mer avancerad slalombacke med tillgång till kalfjäll. Gemensamma fritidsfaciliteter inomhus förhöjer trivseln. Ett lugnt och prisvärt alternativ!

• Bodde här: Mars 2017, reste med familjen
Tack dipalmers

Omdömet skrevs april 16 2017 från mobil enhet

I denna lilla by spelades "Sune i fjällen in" det finns en skidshop och ett hotell som sett sina bättre dagar dvs "Köja". Vi åkte skidor i backarna de som jobbade i liften såg allt annat än glada ut. Vi åkte även till Dalenliften, där hade barn svårt att nå knappliften, vi fick hjälpa flera barn som stått där en stund men som inte kunde ta liften själv och när man väl nådde pinnen orkade barnen inte dra ner den mellan benen.
Vi åt lunch på Köja, de hade en buffé som när vi åt bestod av en tomatkorvstroganoff utan minsta grädde i sig och okokt ris samt torr lax. Ingen höjdare. Det ingick även en våffelbuffe där man fick grädda hur många våfflor man ville. Kruxet var bara att det fanns två järn och en lång kö. Sedan var även cidern slut.
Köja skulle behöva renoveras och man behöver marknadsföra Edsåsdalen på ett helt annat sätt ex för de som åker Turskidor då Åre och Trillevallen ligger så nära.
Barnbacken är bra för barn som aldrig tidigare åkt skidor.

Bodde här: April 2017, reste med familjen
Tack Monica J
Omdömet skrevs mars 11 2017

För den som gillar ländskidåkning och fjällturer är Edsåsdalen fantastiskt!
Här slipper man Skistars storskaliga anonyma skidindustri.
Renffjällsgårdens vandrarhem är trivsamt, och har stort kök med utsikt över skidbacken och dalen, stora gemensamma utrymmen, bastu, öppen spis, pingisbord i källaren med mera.
Vi återvänder med glädje varje år!

• Bodde här: Februari 2017, reste med familjen
Tack SimonJohan
Omdömet skrevs mars 10 2017

Vi bodde på Renfjällsgården i år igen för tredje året i rad. Här är lugnt, skönt, en brasa i storstugan sprakar varje kväll där man samlas, stort kök, bra faciliteter för matlagning inför stora fönster där man kan se småbarnen åka skidor, stora umgängesytor, här trivs hela familjen. Rummen har egen dusch och WC. Trevliga gäster i STF-anda, man hjälps åt med det mesta. Mycket praktiska lösningar; alla blöta skidkläder torkas i stora torkrummet, bastu finns och pjäxingång så golven är torra. Rekommenderar ändå tofflor eller inneskor, det är skönt om fötterna.

• Bodde här: Mars 2017, reste med familjen
Tack KarinGunilla
Omdömet skrevs maj 13 2016

Hotellet passar bra för familjer med mindre barn då barnbacken ligger precis utanför knuten och det finns en pool att leka i när skidåkningen är slut. God mat, längdspår och nära till fjället för att gå på tur gör att även vuxna trivs. Kort taxiresa från Undersåkers tågstation, skiduthyrning, skidskola och helpension gör det bekvämt att lämna bilen hemma.

• Bodde här: Februari 2016, reste med familjen
Tack Lotta A
Andra hotell som du kanske också gillar …
Titta även på dessa hotell i eller i närheten av Undersaker
8.8 km bort
Mårtenliens Gård
Nr 1 av 4 i Undersaker
7 omdömen
Visa priser

Besökt Edsåsdalen? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Edsåsdalen

Adress: Edsåsdalen 664, Undersaker 830 10, Sverige (Tidigare STF Edsasdalen Hotel)
Region: Sverige > Jämtland and Härjedalen > Jämtlands län > Undersaker
Bekvämligheter:
Bar/lounge Gratis frukost Kostnadsfri parkering Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat) Pentry Husdjur tillåtna (hundar/husdjur välkomna ) Restaurang Busstransfertjänst Ski-In/Ski-Out Swimmingpool Anpassat för rullstol Flygplatstransport
Typ av hotell:
Rankad som nummer 2 av 4 B&B/värdshus i Undersaker
Prisklass: 613 kr - 621 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:3-stjärnigt — Edsåsdalen 3*
Antal rum: 77
Hotellets officiella beskrivning:
Om du längtar efter äkta naturupplevelser i en lugn atmosfär - då är Edsåsdalen, den genuina fjällbyn i västra Jämtland och södra Årefjällen, rätt ställe. Med hela fjällvärlden lätt tillgänglig runt omkring kan vi erbjuda en vistelse med såväl aktiviteter och äventyr, som tid för ro och eftertanke. Edsåsdalen ligger ca 17 min från Åre med tillgång till allt utbud som finns där om man så önskar. ... mer   mindre

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?