“Liten skidort med mysigt hotell”
Omdöme om Edsåsdalen

Vi kan inte hitta några priser för det här boendet
Våra onlineresepartner har inga priser för det här boendet, men vi kan söka efter andra alternativ i Undersaker
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Edsåsdalen
Rankat som nummer 2 av 4 B&B/värdshus i Undersaker
Omdömet skrevs maj 13 2016

Hotellet passar bra för familjer med mindre barn då barnbacken ligger precis utanför knuten och det finns en pool att leka i när skidåkningen är slut. God mat, längdspår och nära till fjället för att gå på tur gör att även vuxna trivs. Kort taxiresa från Undersåkers tågstation, skiduthyrning, skidskola och helpension gör det bekvämt att lämna bilen hemma.

• Bodde här: Februari 2016, reste med familjen
Tack Lotta A

Omdömet skrevs mars 21 2016

Positivt: trevlig och hjälpsam personal, trivsamma allmänna utrymmen, sköna sängar, bra frukost.
Negativt: små och slitna rum - mer vandrarhems- än hotellstandard. Väldigt lyhört - vi hörde exakt vad de som bodde i grannrummet sade. Middagarna var i och för sig vällagade, men de två middagar vi åt, en trerätters meny och en jämtlandsbuffé, saknade grönsaker.

Bodde här: Mars 2016
Tack Eva B
Omdömet skrevs mars 18 2016 från mobil enhet

Nej hit kommer vi inte tillbaka. Det känns som man tappat intreset att driva hotell och nu försöker pressa ut det sista. Rummen saknar radio/tv, maten kan vara mycket bättre, bijardbordet har bara en fungerande kö, pingisrackets där gummit fladdrar, herrbastun är max 50 grader, osv

Bodde här: Mars 2016, reste med vänner
2  Tack stujon2348
Christofer_Brugge, Försäljningschef på Edsåsdalen, svarade på det här omdömetSvarade mars 21 2016

Vad tråkigt att du inte var nöjd med ert besök i Edsåsdalen. Jag vill med detta svar mest göra dig uppmärksam på att vi tar din kritik på allvar och tar åt oss av den. Men samtidigt vill jag bemöta och ge svar på några av dina punkter:
- TV finns ej på rummen. Vi har ett TV-rum och de flesta gäster vill umgås i de gemensamma utrymmena hellre än att vara på rummet.
- Din kritik av maten skulle vi väldigt gärna få lite mer utförlig. På vilket sätt kan den vara bättre? Vi får oftast högsta betyg på vår mat och därför vill vi gärna veta var vi brast i era ögon.
- Biljard och pingis slits väldigt hårt av de många barn som leker på Köja. Vi byter kontinuerligt ut och ser över köer och rack. Men frågade du receptionen? Oftast finns fler och/eller nya rack att hämta ut därifrån.
- Jag badar själv i bastun med jämna mellanrum och jag kan hålla med om att det ofta är lite låg temp i just herrbastun. Vi ska se över det aggregatet och se vad vi kan göra. Dock så vet jag att den gemensamma bastun vid poolen alltid håller 75-80 grader.

Omdömet skrevs januari 11 2016 från mobil enhet

En liten genuin fjällby med fina längdspår, fantastisk skidskola för barnen och ett lagom stort liftsystem för större barn att våga åka själv i. Skidboden erbjuder bra service för allt du behöver hyra i skidväg men kan också valla och hjälpa till och fixa dina egna skidor inför turåkningen.

Fina turspår tar dig upp till våffelstugan Vita Renen som ligger intill Renfjället. Naturen är svårslagen och lunchen fantastisk.

Varmaste rekommendationerna - åk dit!

Bodde här: Januari 2016, reste med familjen
Tack MaryLoury75
Christofer_Brugge, Försäljningschef på Edsåsdalen, svarade på det här omdömetSvarade januari 18 2016

Stort tack för en fin recension, det värmer! Jag skickar din recension vidare till Ragnar på Sportboden och Ida på Vita Renen så de får ta del av berömmet. Välkommen tillbaka!

Omdömet skrevs december 7 2015

Vi kan bara rekommendera Edsåsdalen och Köja då vi haft flera fantasktiska semestrar här. Vi är en fjäll och naturintresserad barnfamilj som vill åka både på längden och utför. Allt är nära och det är en väldigt familjär miljö med bra service från personalen, tiden har stått lite stilla i Edsåsdalen (enkla rum men OK) men det menar vi på ett positivt sätt. Utförsåkningen är av enklare slag men det passar oss som barnfamilj och det finns väldigt fina längdspår och turåkning. Badet är trevligt och uppskattat men barnpoolen skulle kunna vara mer barnanpassad med mindre vassa kanter.

Tips för att välja rum: Det finns väldigt bra familjerum mot barnbacken, bara att åka ut från rummet.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Mars 2015, reste med familjen
1  Tack Fredrik H
Christofer_Brugge, Försäljningschef på Edsåsdalen, svarade på det här omdömetSvarade december 10 2015

Tack för din recension och all fin feedback. Vi tar till oss av kommentaren om barnpoolen och ser vad vi kan göra åt det. Välkommen tillbaka!

Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Undersakerhotell
7.4 km bort
Mårtenliens Gård
Nr 1 av 4 i Undersaker
7 omdömen
Visa priser

Besökt Edsåsdalen? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Edsåsdalen

Adress: Edsåsdalen 664, Undersaker 830 10, Sverige (Tidigare STF Edsasdalen Hotel)
Region: Sverige > Jämtland and Härjedalen > Jämtlands län > Undersaker
Bekvämligheter:
Bar/lounge Gratis frukost Kostnadsfri parkering Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat) Pentry Husdjur tillåtna (hundar/husdjur välkomna ) Restaurang Busstransfertjänst Ski-In/Ski-Out Swimmingpool Anpassat för rullstol Flygplatstransport
Typ av hotell:
Rankad som nummer 2 av 4 B&B/värdshus i Undersaker
Hotellklass:3-stjärnigt — Edsåsdalen 3*
Antal rum: 77
Hotellets officiella beskrivning:
Om du längtar efter äkta naturupplevelser i en lugn atmosfär - då är Edsåsdalen, den genuina fjällbyn i västra Jämtland och södra Årefjällen, rätt ställe. Med hela fjällvärlden lätt tillgänglig runt omkring kan vi erbjuda en vistelse med såväl aktiviteter och äventyr, som tid för ro och eftertanke. Edsåsdalen ligger ca 17 min från Åre med tillgång till allt utbud som finns där om man så önskar. ... mer   mindre

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?