“Mycket trivsamt”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 4 sidor till!
Trillevallens Högfjällshotell
Rankad som nummer 1 av 1 hotell i Undersaker
Omdömet skrevs mars 7 2016

Klassiskt fjällhotell med utmärkt mat (frukost och middag), trevlig personal. Rummen är ganska enkla och lite trånga med alla vinterkläder som behöver torkas. Torkskåp saknas.

Gemytliga gemensamma utrymmen och god stämning på hotellet! Mycket familjevänligt.

• Bodde här: Februari 2016, reste med familjen
Tack welinder

Omdömet skrevs mars 3 2016 från mobil enhet

Trillevallens fjällhotell lovar mer än de kan hålla. DYRT i förhållande till vad som erbjuds i verkligheten. Helt ok boende men känns mer som vandrarhemstandard än hotell. Vi fick bl.a. ingen städning på 4dgr!!
Rummen är små. Vi är en familj på 5pers. Hade därför valt familjerum, vi fick ju plats, men det var riktigt trångt m tanke på skidkläder och all utrustning.

Mat:
Bra frukost.
Middagen varierade mkt i kvalitet. Ambitionen från köket är hög men de når inte upp till vad de önskar. Mkt bra serveringspersonal dock. Bra vinlista.
Barnens meny var ok men lite torftig.

Största behållningen m att bo här är närheten till jättefina längdspår och skidbacken. En transportlift går från hotellet upp till backarna mellan kl.9-11. Jättebra!

Trillevallens backar är toppenbra. Finns ngt för alla! Mkt fin off pist också.

Bodde här: Mars 2016, reste med familjen
Tack rozzie390
Omdömet skrevs augusti 16 2015 från mobil enhet

Vi (2 vuxna och 2 småbarn) bodde 4 nätter på sommar i samband med AXA Fjällmaraton.
Vi hade bokat ett familjerum, men fick 2 våningssängar. Spjälsäng kunde hyras för 250:- natten, vilket kändes väl dyrt.
Med blöjbarn skapas en hel del avfall. Men eftersom man får städa själv så fick vi gå och ge blöjpåsarna till receptionen. Inte så trevligt.
Hotellet ligger väldigt ensilgt. Du behöver åka bil till allt. Det märks att det är en vinterdestination.

Trots detta är vi nöjda. Personalen var mycket tillmötesgående och maten mycket bra.
Vi kommer gärna tillbaka, men på vintern och utan blöjbarn.

Bodde här: Augusti 2015, reste med familjen
Tack PetterWennerstrom
Omdömet skrevs januari 1 2015 från mobil enhet

Enkla rum men väldigt god mat och väldigt trevlig personal som gör sitt bästa. Charmig pub på eftermiddagarna. Vacker natur men tyvärr var det ingen snö så vi kunde inte prova backarna då all snö regnat bort. Nyårssupen var super och bra fyrverkeri. Vi är väldigt super nöjda :-)

Bodde här: December 2014
Tack Mikael F
Omdömet skrevs mars 2 2014

Ett utmärkt hotell för svenska förhållanden: Enkla men bekväma rum med badrum men utan sällskapsdel. En mycket trevligt salong erbjuder plats för sällskapsspel, tv-tittande mm. Det finns en enklare relax-avdelning med bastu och bubbelbad. Bra torkrum! Det finns en bar (som vi inte besökte).

Restaurangen är mycket bra! Frukosten är verkligen utmärkt med riktigt gott bröd (surdeg, råg, fruktbröd och olika frallo) och goda pålägg (lagrade ostar, rökt renstek och riktigt rökt skinka); det finns gröt, ägg och äggröra med bacon samt våfflor. I halvpensionen ingår en trerätters middagsmeny. Det mesta var mycket vällagat även om det var några missar (som vi påtalat och som förhoppningsvis inte upprepas).

Mycket trevlig personal!

• Bodde här: Februari 2014, reste med familjen
Tack Gunnar K
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Undersakerhotell
Ristafallet Camping
Ottsjö Fjällhotell
Nr 4 av 4 i Undersaker
4 omdömen
Visa priser

Besökt Trillevallens Högfjällshotell? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Trillevallens Högfjällshotell

Adress: Undersaker 830 10, Sverige
Region: Sverige > Jämtland and Härjedalen > Jämtlands län > Undersaker
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat) Restaurang Busstransfertjänst Swimmingpool Flygplatstransport
Typ av hotell:
Rankad som nummer 1 av 1 hotell i Undersaker
Prisklass: 1 284 kr - 2 359 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:3-stjärnigt — Trillevallens Högfjällshotell 3*
Antal rum: 40
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Booking.com och Expedia så att du tryggt kan boka med Trillevallens Högfjällshotell. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?