Omdömet skrevs 3 mars 2016 från mobil enhet

Trillevallens fjällhotell lovar mer än de kan hålla. DYRT i förhållande till vad som erbjuds i verkligheten. Helt ok boende men känns mer som vandrarhemstandard än hotell. Vi fick bl.a. ingen städning på 4dgr!!
Rummen är små. Vi är en familj på 5pers. Hade därför valt familjerum, vi fick ju plats, men det var riktigt trångt m tanke på skidkläder och all utrustning.

Mat:
Bra frukost.
Middagen varierade mkt i kvalitet. Ambitionen från köket är hög men de når inte upp till vad de önskar. Mkt bra serveringspersonal dock. Bra vinlista.
Barnens meny var ok men lite torftig.

Största behållningen m att bo här är närheten till jättefina längdspår och skidbacken. En transportlift går från hotellet upp till backarna mellan kl.9-11. Jättebra!

Trillevallens backar är toppenbra. Finns ngt för alla! Mkt fin off pist också.

Bodde här: mars 2016, reste med familjen
Tack rozzie390
Omdömet skrevs 16 augusti 2015 från mobil enhet

Vi (2 vuxna och 2 småbarn) bodde 4 nätter på sommar i samband med AXA Fjällmaraton.
Vi hade bokat ett familjerum, men fick 2 våningssängar. Spjälsäng kunde hyras för 250:- natten, vilket kändes väl dyrt.
Med blöjbarn skapas en hel del avfall. Men eftersom man får städa själv så fick vi gå och ge blöjpåsarna till receptionen. Inte så trevligt.
Hotellet ligger väldigt ensilgt. Du behöver åka bil till allt. Det märks att det är en vinterdestination.

Trots detta är vi nöjda. Personalen var mycket tillmötesgående och maten mycket bra.
Vi kommer gärna tillbaka, men på vintern och utan blöjbarn.

Bodde här: augusti 2015, reste med familjen
Tack PetterWennerstrom
Omdömet skrevs 1 januari 2015 från mobil enhet

Enkla rum men väldigt god mat och väldigt trevlig personal som gör sitt bästa. Charmig pub på eftermiddagarna. Vacker natur men tyvärr var det ingen snö så vi kunde inte prova backarna då all snö regnat bort. Nyårssupen var super och bra fyrverkeri. Vi är väldigt super nöjda :-)

Bodde här: december 2014
Tack Mikael F
Omdömet skrevs 2 mars 2014

Ett utmärkt hotell för svenska förhållanden: Enkla men bekväma rum med badrum men utan sällskapsdel. En mycket trevligt salong erbjuder plats för sällskapsspel, tv-tittande mm. Det finns en enklare relax-avdelning med bastu och bubbelbad. Bra torkrum! Det finns en bar (som vi inte besökte).

Restaurangen är mycket bra! Frukosten är verkligen utmärkt med riktigt gott bröd (surdeg, råg, fruktbröd och olika frallo) och goda pålägg (lagrade ostar, rökt renstek och riktigt rökt skinka); det finns gröt, ägg och äggröra med bacon samt våfflor. I halvpensionen ingår en trerätters middagsmeny. Det mesta var mycket vällagat även om det var några missar (som vi påtalat och som förhoppningsvis inte upprepas).

Mycket trevlig personal!

• Bodde här: februari 2014, reste med familjen
Tack Gunnar K
Omdömet skrevs 13 januari 2013

Boendet var bra dock var en del rum lite väl små för fyra personer. Vi anlände kl 11.00 och då var inte våra rum tillgängliga. Vi fick byta om i och utanför bastun inte så kul. Fyra av oss fick rummet ca 17.00 vi andra två fick vänta ytterligare 1 timme, de var kort om personal och hade tagit in folk från Manpower. Det sämsta var dock maten, kocken (om han nu är kock) gjorde förrätter som var skrattretande, det lät gott när man läste menyn "Råraka med löjrom och cremefraiche" storleken var en tugga, nästa dag var det rödbetscarpaccio, vad är det tunt skivad rå rödbeta??? Inga grönsaker serverades, när vi bad om det till barnen så fick vi svaret att kocken inte ville fixa det för inga barn hade tidigare ätit det och det var han trött på.
Det var endast två ur personalen som var glada och hejade och pratade. De övriga behöver lära sig lite om kundservice.

Pesonalen dåliga på att informera t ex att man måste bli transporterad med bil för att komma till skiduthyrning och skidbacke.

Tips för att välja rum: Be om fyrbäddsrum modell större.
  • Bodde här: december 2012, reste med familjen
Tack Christina N