“Trevlig pub med god mat”

Ottsjö Brygghus Café & Pub
Rankad som nr 1 av 1 Barer och pubar i Undersaker
Omdömet skrevs 11 juli 2020

Ottsjö Brygghus är ett microbryggeri som även serverar mat med basen i lokala produkter. Vi åt en trerätters middag som smakade utmärkt. Till detta det egna ölet som smakade bra

Datum för besöket: juli 2020
Tack LunkanStorvreta

Omdömet skrevs 13 februari 2019

Ottsjö Brygghus är öppet kring storhelger och lov när det är mycket besökare i området.
Maten som serveras är till största delen närproducerad och det finns vegetariska/veganska alternativ.
Menyn består av hamburgare (olika varianter - kött, veganska, glutenfria), grytor, lokal fisk (tex röding) samt för- och efterrätter.

Ölen bryggs i huset bredvid i små batchar och det finns bla ale och IPA.

Vill man bara ta ett glas vin eller öl är det drop in, men då det är en liten verksamhet så planeras maten efter beräknat antal besökare och de har inga stora lager, och bordsbokning rekommenderas.

Personalen är trevlig och hjälpsam, vi som hänger där varje gång vi är uppe är igenkända (iaf vår hund :-) som också är välkommen).
Personalstyrkan är inte jättestor så när det är mycket folk kan det ta lite tid, men vem har bråttom på semestern?!

Inredningen är rustik och enkel med finess, och även om det kan kännas lite kalt så är det hemtrevligt.

Glöm inte pannlampa och reflexväst när du går på de mörka vägarna!

Datum för besöket: december 2018
1  Tack christopherh595
Omdömet skrevs 28 december 2018 från mobil enhet

Vid vårt första besök 23/12 var vi nöjda med god mat och dryck! Därför valde vi att 27/12 gå tillbaka. Möttes av ett bedrövligt mottagande. Full förståelse att några bord var bokade men då det fanns lediga platser frågade vi om vi kunde sitta där och frågade efter mat, men nej det fanns ingen möjlighet att få någon mat. Hallå klockan var 17.45 och inte kunna fixa vare sig varm eller kall mat, oproffsigt!! Efter mycket om och men fick vi platser vid bardisken (som vi själva föreslog) men endast för dryck. Flera än vi anlände som även de fick samma info, ingen mat! Då var barstolarna slut så de fick ståplats till ölen. Trots att flera stolar och bord nu var lediga visades ingen dit?... Varför är man inte förberedd när det är högsäsong, katastrof!

Datum för besöket: december 2018
3  Tack Gullans
Omdömet skrevs 7 september 2018 från mobil enhet

Hit kommer vi ofta. Många goda ekologiska ölsorter som de brygger själva och god mat med lokalproducerade råvaror. Mysig miljö med utsikt över fjällvärlden och skön avslappnad stämning. Rekommenderas varmt! Vi tog en charkbricka och sedan älgburgare.

Datum för besöket: september 2018
1  Tack Gunilla N
Omdömet skrevs 23 juli 2018

Kul med ett nanobryggeri mitt ute i ingenstans, det kändes lite så när vi kom dit. Trevlig och mysig lokal med coola specialdesignade lampor. Personalen var supertrevlig. Vi kom precis vid öppning och det var bara vi där så vi fick en trevlig pratstund med dem. Spännande ölsorter. Maten var mest hamburgare men de använde lokala råvaror från trakten vilket är ett plus.
Allt som allt är det väl värt en omväg.

Datum för besöket: juli 2018
1  Tack Suss86

Resenärer som tittade på Ottsjö Brygghus Café & Pub tittade också på

Undersaker, Jämtlands län

Besökt Ottsjö Brygghus Café & Pub? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.