“Mycket god mat.”

Edsbacka Wärdshus
Rankad som nr 10 av 64 Restauranger i Sollentuna
Kök: Svenskt
Omdömet skrevs 8 september 2018

Den grillade tonfisken var mycket god och hade fräscha tillbehör. Bra vinlista. På sommaren kan man sitta utomhus.

Tack p7476

Omdömet skrevs 30 augusti 2018 från mobil enhet

Ena lunchen bestod av lantchips och sikrom. Den var för salt och inte värd sitt pris.
Andra lunchen var kantarellsmörgås med rom. Helt ok.

Servicen, men framförallt attityden hos personalen, kan verkligen förbättras. Vi fick först ett bord utomhus, men sen när det började regna och ville flytta in någonstans på en av de otaliga o lediga platserna, var det inte självklart. Servitrisen var snorkig och sa att det ”kanske” skulle gå att ordna... Det kändes märkligt att personalen inte själva hade framförhållning p.g.a. vädret och dessutom inte ens bemötte oss trevligt. Själva ansträngde vi oss för att låta vänliga.

Det var också konstigt att personalen var synnerligen oeffektiva i sitt jobb när de istället hade behövt skärpa sig p.g.a. att de endast var 2 personer som jobbade. De gick ut och in i matsalen många gånger tomhänta. De svepte inte med blicken över gästerna för att snappa upp gästernas önskemål som effektiv personal gör och dessutom glömde de beställningar de fick.

Edsbacka är inte dåligt, men personalen måste inse att en gäst köper en helhetsupplevelse. Man vill ha god mat i fin miljö och bli bemött på ett vänligt sätt. Med extra service och ett leende kan man komma långt.

Tack Globetrotter9988
Omdömet skrevs 28 augusti 2018

Det lilla cafét i Edsvikens park var stängt för säsongen och vi var grymt kaffesugna. Gick upp till wärdshuset och frågade om vi kunde bara fika hos dom. Inga problem. Inga kakor fanns, men efterrättsmeny om så önskades. Vi tog dock bara kaffe och fick ut en stor kanna gott kaffe med socker och mjöl som vi avnjöt ute i solen på terrassen. Lugnt och stillsamt och som att sitta ute i skogen. Trevlig personal och fin service trots att vi bara drullade in med ryggsäck och drack kaffe.

Tack christina_andersson3
Omdömet skrevs 13 augusti 2018 från mobil enhet

Hitlockade av restaurangens reklam på hemsidan om ”After Beach” med grillbuffe, bar med sommardrinkar till specialpris och kubb och pingis. Väl där återstod grillbuffe och gällande sommardrink fanns ingen meny.
Köttet var kallt under folie med enkla ospännande tillbehör.
Vi har ätit ett flertal gånger på värdshuset där brunchen varit riktigt god och luncher godkända. Grillbuffe var ett bottennapp.

1  Tack Katarina E
Omdömet skrevs 6 augusti 2018

Blev glad när wardhus öppnade dörren igen. Men besök blev en besvikelse. Maten kvalitet och service har förändrats .Trots detta ska besöka restaurangen en gång till. Alla behöver en andra chans.

1  Tack Monica S

Resenärer som tittade på Edsbacka Wärdshus tittade också på

Solna, Stockholms län

Sollentuna, Stockholms län

Besökt Edsbacka Wärdshus? Berätta vad du tyckte!