Omdömet skrevs 24 april 2018 från mobil enhet

Trevligt konferenshotell, bra bar, bra mat i restaurangen, hyfsad frukost. Rummet var dock inte så stort. Gått om konferenslokaler. Tänkte utnyttja relaxande på kvällen men det verkade inte som den var öppen då.

Datum för vistelsen: april 2018
Restyp: Reste i arbetet
Tack Per_HArboga
Key D, Hotelldirektör på Bergendal, svarade på det här omdömetSvarade 26 april 2018

Tack för ditt fina omdöme! Varmt välkommen tillbaka till Bergendal när tillfälle ges. Hälsningar Key Dolk med personal

Omdömet skrevs 31 januari 2018 från mobil enhet

Vi hade 1,5 dags konferens och det var blandat bra och mindre bra i form av små irriterande småsaker.
Trevlig personal, övervägande bra mat trevlig miljö.
Men också AV-utrustning som inte funkade, mysko planerade rum med matta som är för tjock för att enkelt öppna dörren till toan. Toa dusch med blandat nytt-fräscht samt slitet-äldre.
Sen en detalj som kanske är obetydlig i sammanhanget, men om jag som lekman tycker att det ser ut som att en nybörjare har kaklat badrummet. Vad är det då mer som är nybörjare-nivå på?

Helt okej ställe som man kan förvänta sig, men det sticker inte ut. Ska tilläggas att det ligger fint vid vattnet och det kanske ger stället mer rättvisa på sommarhalvåret.

Datum för vistelsen: januari 2018
Tack Lenron
Omdömet skrevs 11 december 2017 från mobil enhet

Blev bemött av Mattias på det största välkomnande man kan önska. Trodde nästan att vi skulle få en kram av honom. Miljön är klanderfritt. Det är mysigt, pittoreskt och romantisk. Ett stort plus var att det inte finns många bord så gästerna är inte många. Definitivt inte som en IKEA restaurang. Så ljudvolymen är låg och behaglig.
Julbordet var kvalitet före kvantitet. Det finns det man önskar sig plus mycket annat man inte hittar på ett Julbord. Rådjurspate, anka, saffranspankaka bl a. Allt var toppklass och otroligt gott.
Det enda lilla jag hade att anmärka på, traditionsenlig som jag är, så var det risgrynsgröten. Det var i lite för liten skål så den tog snabbt slut. Men då hade ju jag på efterrättsbordet en trappa upp saffranspankakan. Så jag fick mina risgryn.
Blev tipsad av en kollega som äter julbord här varje år och det lutar starkt åt att jag och min flickvän kommer att göra det också.
När man åker hem så är man som man är efter ett Julbord. Övermätt och denna gång alldeles lycklig och nöjd.
Kom hit och ät julbord!!!!!

Datum för vistelsen: december 2017
Tack Anders K
Key D, Hotelldirektör på Bergendal, svarade på det här omdömetSvarade 12 december 2017

Tack för ett alldeles fantastiskt omdöme! Och varmt välkommen varje år ❤️! Åh vad fint skrivet! Tack!

Omdömet skrevs 13 november 2017 från mobil enhet

Varit här tidigare och då upplevt att maten varit bättre. Nu hade det tyvärr blivit sämre, maten var knappt varm, snålt med potatis. Antalet tv kanaler var väldigt få, inte upplevt sämre utbud på något annat hotell eller konferensanläggning.

Datum för vistelsen: november 2017
Restyp: Reste i arbetet
Tack ung603
Key D, Hotelldirektör på Bergendal, svarade på det här omdömetSvarade 15 november 2017

Hej och tack för ditt omdöme! Jag tar dina synpunkter vidare, vi ser på detta med fullt allvar, klart maten ska vara bra, vi är kända för bra mat så det ska vi självklart leva upp till! Välkommen tillbaka vid tillfälle!
Med vänlig hälsning
Key Dolk med personal

Omdömet skrevs 11 november 2017 från mobil enhet

Trevlig, vänlig och professionell personal på hotellet där vi firade vår bröllopsdag. Utmärkt att komma med egen båt och lägga till vid bryggan för att sedan njuta av varm bastu och utomhus varmt bad före middagen. På morgonen en fräsch frukost. Hit kommer vi tillbaka.

Datum för vistelsen: november 2017
Tack tristogrande

Stort tack för ert jättefina omdöme! ❤️