Boka nu, betala på plats
Orbitz.com142 US$
Travelocity142 US$
CheapTickets142 US$
Omdömet skrevs 5 mars 2020 från mobil enhet

Tänkte jag skulle testa ett B&B för en gångs skull under mina tjänsteresor. Så jag bokade Lydde Gård på nätet. Deras hemsida såg fin ut och boendet verkade bra. Anlände sent på kvällen, och då de inte har någon reception fick jag arrangera det hela per telefon med värden.
Var trött när jag anlände så jag reagerade inte förrän på morgonen dagen efter att jag blivit tilldelad ett annat rum ängder jag bokade. Fick ett rum där inte ens toalett fanns på rummet. Just det rum jag hade bokat skulle ha det.
Fanns gemensam toalett i korridoren som det blev kö på.
Väldigt enkelt boende! Så är du affärsresenär, boka något annat boende. Saknas nödvändiga faciliteter för att kunna jobba på rummet framför datorn. Frukosten var fattig och innehöll bara det allra nödvändigaste.
Är du privatresenär tror jag däremot att du uppskattar det pittoreska med detta ställe.

Datum för vistelsen: mars 2020
Restyp: Reste i arbetet
Tack Backis63
Omdömet skrevs 14 november 2019 från mobil enhet

Underbar frukost med nybakat, hembakt bröd. Gott kaffe. Gamla härliga möbler. Sköna sängar med riktig ull i sängkläderna. Fantastiska kakelugnar. Gammalt hus som renoverats varsamt och med känsla. Ligger både centralt och lite avsides i Kinna.

Datum för vistelsen: november 2019
Tack 56jeanettes
Omdömet skrevs 13 oktober 2019

Vilken fantastisk plats. Vi blev hjärtligt mottagna och blev visade runt i denna fantastiska gård. Det är som att vara mitt i en film från gamla tider. Allt är så vackert och välplanerat och ändå är det den gamla stilen på allt. Detta var en härlig överraskning och jag var löjligt lycklig i denna omgivningen. Hit kommer jag absolut åka igen och stanna längre. Jag rekommenderar Lydde Gård varmt till alla.
Frukosten var bra med fin service. Hembakade bröd i flera sorter, ägg, olika flingor, fil och yoghurt, juice och frukt, olika pålägg och inte att förglömma, egen slungad honung från deras bikupor. Gott kaffe var det med.
Jag tycker detta är en fantastisk plats, en vilsam plats av dåtid, perfekt bevarad, mitt i nutiden.
Helt enkelt en underbar plats och en vila för själen.

Datum för vistelsen: oktober 2019
1  Tack Micaela E
Omdömet skrevs 23 augusti 2019

Besökte er för att fira min systers 65-års dag samt att utforska tygriket i Marks kommun. Vid ankomst blev vi välkomnade av Lars och en kopp kaffe. Underbart boende, hemtrevligt, stora fina rum med kakelugn och mysig inredning, lugnt och tyst, sköna sängar och underbara täcken. Frukosten god med hembakat bröd och honung från egen odling. Mysigt med samtalen med Lars där vi fick veta mycket om husets fantastiska historia.
Så fint arbete ni lagt ner Siv och Lars på denna underbara gård. Här kommer vi att bo flera gånger. Rekommenderas varmt.

Datum för vistelsen: augusti 2019
1  Tack jytteo662
Omdömet skrevs 13 augusti 2019

Vi tillbringade några nätter på Lyddegård och älskade stället. Vi kommer gärna tillbaka. Lars tog väl hand om oss och vi fick en stuga för oss själva. Det fanns mycket intressant och vackert att se i Marks kommun och är nära till Borås, Varberg och Göteborg. Lite mer varierad frukost hade önskats samt lite mer fokus på städningen gör att betyget inte blir fem.

Datum för vistelsen: augusti 2019
Tack AnnaSR1970