Omdömet skrevs 11 juli 2017

Detta är ett super enkelt boende,, Ingen overmadrass på sängen,, kände fjädrar i min rygg, som skit dårligt och var rätt sliten efter 6 dagar, Rummet är stort men spartansk inredd, AC kostar extra med 8 Euro PR dag, Dyrt !! AC funkade sisådär... Polen är ok, men det finns en massa flygande små djur i druv och oliv träden som för ett sånt fuktansvärd VÄSEN att du inte får en lung stund vid POOLEN,, Jobbigt !! Bra utsikt från rummet och men tanke på priset jag betalade så är det väl OK :-)
INGEN WIFI PÅ RUMMEN !!!!!!

Datum för vistelsen: juli 2017
Tack Sporanos67
Omdömet skrevs 9 juni 2017

Snabb och trevlig personal vid incheckningen. Jag fick ett rum på andra våningen med utsikt över hav och pool. Rummet var stort med enkelt pentry, vattenkokare, micro, nya tallrikar men med bristfälliga bestick. Rent men slitet badrum. En bar vid poolen som bara sålde dryck. Supermarket runt hörnet.

Datum för vistelsen: maj 2017
  • Restyp: Reste ensam
1  Tack Majsan B
Omdömet skrevs 8 juni 2017 från mobil enhet

Sämsta hotell jag bott på! Hyllorna i kylen lutade så allt ville ut o dörrfackens fronter saknades så inget gick ha i dörrfacken. Badrumsskåpet var trasigt o såg ut att vara från Litauen 1934. Besticken låg kastade i en hög i ett durkslag och allt var udda - inget par att finna. Vinglasen var ett par men allt annat udda o verkade liksom kyl o badrumsskåp inköpta på loppisar. Fint stort klädskåp men lådor o dörrar hakade i varandra så man måste öppna/stänga flera av dom varje gång. Fin balkongutsikt men inget tak över så gick inte sitta där när solen låg på, fick flytta in möbeln innanför skjutdörrarna istället. Nästan aldrig någon i receptionen, även under angivna öppettider. För hårda sängar men det är ju vanligt. Badrumsfönstret gick ej stänga för anordningen för det (aldrig sett liknande) var trasig. Men poolen var bra o det var lugnt där - vilket ju kan ha sin förklaring. Undvik Ekavi!

Datum för vistelsen: juni 2017
Restyp: Reste ensam
1  Tack Kjell O
Omdömet skrevs 1 juni 2017

Just hemkommen från en veckas semester i maj i en av Ekavis lägenheter, och boendet var helt OK. Enkel lägenhet, men vad kan man förvänta sig av ett 2 stjärnigt boende som jag i alla fall inte betalat så mycket för. Priset var som för vandrarhem i Sverige och här fick vi städat varje dag, sänglinne och handdukar bytta en gång samt fritt internet och fin pool och inte behövde vi städa vid avresan. Sängarna var lite hårda men det står man ut med. Köksutrustningen inte den bästa men man klarar sig på det som finns.
Vi kom dit sent på natten och fick ett rum i markplan och morgonen efter kom ägarinnan och erbjöd oss att flytta upp en våning så vi fick finare utsikt mot poolen och havet. Bra initiativ av henne som vi tackade och tog emot. Fin pool och lummig blomstrande trädgård. Perfekt att ha några minuters promenad ner till stranden som var fin. Bor man på Ekavi ska man inte ha för höga förväntningar på boendet som är enkelt men helt OK.

Datum för vistelsen: maj 2017
2  Tack Gunnel E
Omdömet skrevs 29 september 2016

Först var incheckningen omständig. Sedan visste jag att rummets standard var enkel. Det som jag hade svårast med, var nog att sängarna saknade bäddmadrass, så jag kände de hårda fjädrarna genom lakanet. Jag tog våra filtar, vek dem dubbelt tills jag hade 4 lager filt mellan mig och sängen. Kudden var extremt hård, använde den inte.
Jag har problem med värk och upplevde att köksstolarna krävde en kudde för att sittas på.
Köksutrustningen kunde kompletteras med en stekspade, en slev och en skärbräda.
Badrummet var mkt litet och duschplatsen mkt trång men det gick an, tyckte mest att det var besvärligt att jag var tvungen att torka delar av golvet efter varje dusch. Ont om plats att ställa en necessär. Upplevde själva badrummet som ofräscht. Toasitsen var inte ren vid ankomst.
Var alltid tvungen att borsta av fötterna innan jag lade mig för det fanns alltid snafs på golvet, även efter att det var torkat (de använder sopborste, inte dammsugare).
Ägarinnan kallade vi för "Kommandoran", hon hördes mkt och ofta.
Poolen kändes helt ok, fint med en delfinbild på botten. Poolbar med normala priser, öl, vin, drinkar och smörgåsar. Fint med vinrankorna och utsikten var bra. Supermarket (med vänlig ägare) mittemot. Hotellet är granne till ett kapell med gravplats på andra sidan vägen.
Jag är van resenär och resonerar "man tillbringar inte så mkt tid på hotellrummet" men ändå skulle jag aldrig välja att bo här igen. Jag övervägde att byta hotell, ångrar att jag inte gjorde det genast. En bra säng med bäddmadrass och en mjuk kudde hade gjort enorm skillnad! Mindre högljudd värdinna hade känts skönt. En renare toalett är ett måste.
I Moshi, Tanzania hade vi ett mycket enkelt rum som var en tredjedel så stort. Jag skulle hellre sovit där, för där fanns någon form av mysfaktor och det var rent.
Vid hemresan satt vi och pratade lite med om vår semester, mina medresenärer delade mina upplevelser av hotellet.

Datum för vistelsen: september 2016
2  Tack Carina B