Omdömet skrevs 27 augusti 2016 från mobil enhet

Tyst gemytilgt RENT studio lägenhet.
Med allt man kan önska sig för 3 klass hotell. Nära supermarket med färskt bröd.
En bit ned till havet men inte alls för jobbig promenad även för mig som reumatiker.
Poolen är ren.
Att önska är som vanligt för oss Svenskar på medelhavsbesök = mjukare säng
Poolbaren är liten och har mindre utbud.
Helt klart ett hotell att rekomendera för 3-4☆

Bodde här: augusti 2016, reste som ett par
1  Tack Ingela d
Omdömet skrevs 19 augusti 2016

Enkla rum med spartansk inredning. Hårda sängar och en del hål i sänglakanen. 8 euro/ natt för AC, vilket behövs! Dock fungerar den endast då nyckelbrickan sitter i sin hållare. Gratis Wifi, dessvärre ingen bra mottagning.
Hyfsat hjälpsam och engelsktalande personal. Utrustningen i köket är mycket sparsam men man klarar sig.
Läget är klockrent, en kort promenad till huvudgatan och stranden och bara någon minuts promenad till busshållsplatsen som tar dig till Chania. Balkongen vi hade var riktigt bra med en fantastisk havsutsikt.

Sammanfattat ett enkelt hotell för den som inte kräver så mycket mer än någonstans att tillbringa natten, duscha och sitta på balkongen. Man får vad man betala för.

Tips för att välja rum: Rum 51 om man vill ha bästa utsikten. Dock enkelsängar.
  • Bodde här: augusti 2016, reste som ett par
1  Tack maxangstrom
Omdömet skrevs 19 augusti 2016

Vi bodde här en vecka i början på juni. Eftersom vi bokade en billig sista minuten-resa hade vi inte speciellt höga förväntningar på detta boende, men vi blev väldigt positivt överraskade. Det är absolut inte toppklass, men betydligt bättre än vi fick uppfattningen av här på TripAdvisor. Rummet var större än förväntat och bra städat, fin pool med bra tillgänglighet på solstolar samt trevlig personal. Nära till stranden, supermarkets, restauranger och bussar in till Chania gick regelbundet precis nedanför backen. Köksutrustningen på rummet var inte så bra som man önskat, men dög till att laga enklare måltider. Fin utsikt och överlag ett boende som överträffade våra förväntningar, rekommenderas!

Tips för att välja rum: Rum med havsutsikt rekommenderas
  • Bodde här: juni 2016, reste som ett par
2  Tack theaolivia
Omdömet skrevs 22 juli 2016 från mobil enhet

Bodde här en vecka i juli 2016. Ett väldigt enkelt lägenhetshotell med ett litet poolområde i lugnt område. Läget är bra, tar ca 4-5 minuter att gå ner till havet. Lägenheterna är enkla, och ganska slitna. Köksutrustningen har de skramlat ihop, olika glas, tallrikar och bestick.
AC kostar 8 euro per dag. Safetybox 10 euro för en vecka.

Sammanfattningsvis - spartansk med bra läge!

Bodde här: juli 2016, reste som ett par
1  Tack Emil O
Omdömet skrevs 29 juni 2014

Ekavi ligger på en liten höjd med fantastisk utsikt över hela Agia Marina. En kort backe på ca 300 meter så är du nere på den tätt trafikerade restaurang/shoppinggatan.
Rena rum med sparsam köksutrustning. Hotellet är familjeägt och är ok, men skulle kunna ge mer av sig själva så blev vistelsen än trevligare.
Utbudet i poolbaren sista veckan i juni 2014 är magert. Endast fryst pizza utan tillbehör eller en toast att erbjuda. I mitten av veckan kunde vi även välja på tre sorters glass. Med enkla medel borde det även kunna serveras en greksallad och tsatsiki?
Mycket lugnt läge och mycket lugnt på hotellet, inte ens en radio som hörs i poolbaren, helt knäpptyst hela veckan, så för att få lite stimulans behöver man kombinera poolbad o sol med det fantastiska havet ett par hundra meter bort.

• Bodde här: juni 2014, reste med familjen
1  Tack Kichma