Omdömet skrevs 19 augusti 2016

Vi bodde här en vecka i början på juni. Eftersom vi bokade en billig sista minuten-resa hade vi inte speciellt höga förväntningar på detta boende, men vi blev väldigt positivt överraskade. Det är absolut inte toppklass, men betydligt bättre än vi fick uppfattningen av här på TripAdvisor. Rummet var större än förväntat och bra städat, fin pool med bra tillgänglighet på solstolar samt trevlig personal. Nära till stranden, supermarkets, restauranger och bussar in till Chania gick regelbundet precis nedanför backen. Köksutrustningen på rummet var inte så bra som man önskat, men dög till att laga enklare måltider. Fin utsikt och överlag ett boende som överträffade våra förväntningar, rekommenderas!

Tips för att välja rum: Rum med havsutsikt rekommenderas
  • Bodde här: juni 2016, reste som ett par
2  Tack theaolivia
Omdömet skrevs 22 juli 2016 från mobil enhet

Bodde här en vecka i juli 2016. Ett väldigt enkelt lägenhetshotell med ett litet poolområde i lugnt område. Läget är bra, tar ca 4-5 minuter att gå ner till havet. Lägenheterna är enkla, och ganska slitna. Köksutrustningen har de skramlat ihop, olika glas, tallrikar och bestick.
AC kostar 8 euro per dag. Safetybox 10 euro för en vecka.

Sammanfattningsvis - spartansk med bra läge!

Bodde här: juli 2016, reste som ett par
1  Tack Emil O
Omdömet skrevs 29 juni 2014

Ekavi ligger på en liten höjd med fantastisk utsikt över hela Agia Marina. En kort backe på ca 300 meter så är du nere på den tätt trafikerade restaurang/shoppinggatan.
Rena rum med sparsam köksutrustning. Hotellet är familjeägt och är ok, men skulle kunna ge mer av sig själva så blev vistelsen än trevligare.
Utbudet i poolbaren sista veckan i juni 2014 är magert. Endast fryst pizza utan tillbehör eller en toast att erbjuda. I mitten av veckan kunde vi även välja på tre sorters glass. Med enkla medel borde det även kunna serveras en greksallad och tsatsiki?
Mycket lugnt läge och mycket lugnt på hotellet, inte ens en radio som hörs i poolbaren, helt knäpptyst hela veckan, så för att få lite stimulans behöver man kombinera poolbad o sol med det fantastiska havet ett par hundra meter bort.

• Bodde här: juni 2014, reste med familjen
1  Tack Kichma
Omdömet skrevs 4 september 2013

Mycket bra beläget, bara en liten backe ner till centrum och över vägen (starkt trafikerad) ligger en mycket bra del av stranden med fin sand. Själva lägenheterna var mycket enkla (studios på första våningen, övriga var nog lite bättre). kylskåpet, som sett sina bästa dagar, lät som en tröska och höll knappt kylan trots det stod på max. Köksutrustning, ja vad skall man säga, vill knappt kalla det för utrustning. EN kniv, olika sorters dricksglas o.s.v. Toaletten fungerade fint men var väldigt sliten och nergången. Duscha gick absolut och det fanns alltid varmvatten men vatten flöt över hela golvet som blev jättehalt. Uteplats var ok, dock fick man mota bort en massa katter som hela tiden smet in i rummet. Pool ok och ok prisnivå på dricka i poolbaren. Man kunde inte betala med kreditkort trots att det påstods i Fritidsresors katalog. För lägets skull skulle jag kunna tänka mig att bo där igen men absolut inte i studios på 1.a våningen, andra gäster som bodde högre upp sa att deras rum var i bättre skick.

Tips för att välja rum: Högre upp än första våningen och mot pool/hav
  • Bodde här: juli 2013, reste med familjen
2  Tack Skanefamilj
Omdömet skrevs 6 juli 2013

Bra läge! 3 minuter till stranden, restauranger, supermarket, buss till Chania. Superrent i både lägenheter och kringområden. Lugnt och rent runt poolen, trevlig poolbar. Tillräckligt med solstolar och parasoller. Fantastiskt utsikt från lägenheter våning 2-3. Trevlig personal. Familjär stämning. Absolut prisvärt. Böcker och tidningar finns att låna i receptionen.

Tips för att välja rum: Gärna plan 3!
  • Bodde här: juli 2013, reste som ett par
2  Tack Yrjana