“Dålig mat och ännu sämre service!!!”

Restaurang Jungfrusund
Rankad som nr 16 av 17 Restauranger i Ekerö
Middagsalternativ: Frukost, Uteservering
Middagsalternativ: Frukost, Uteservering
Omdömet skrevs 26 juli 2020 från mobil enhet

En solig sommardag ville vi äta gott vid vattnet och åkte hit. Det var ett stort misstag. Det var fullt av servitörer på en halvfull restaurang, men helt obefintlig service! Vi fick vänta en timme på våran mat, och ingen gång kom någon personal och frågade hur vi hade det, total nonchalans! Ingredienser som stod på rätterna på menyn, saknades på rätterna vi fick helt utan förklaring från personalen. Skicka personalen på servicekurs! Riktigt trist upplevelse!!

Tack Meander253762

Omdömet skrevs 25 juli 2020

Fin upplevelse på minigolfbanan skulle avslutas med riktigt trist restaurang upplevelse.
Vi fick rådet att istället för att beställa från deras meny (som skulle ta ca 45 minuter innan maten kom in) skulle vi ta från grill-buffén istället.
Sagt och gjort så följde vi det rådet.
Vi fick väl där ÄNDÅ vänta ungefär lika länge....
Stressad otrevlig kvinna vid grillen som sa ”finns ingen grillad kyckling, kom tillbaka om 3 min”
Jag kom tillbaka efter 3 minuter och fick vänta så länge att jag tillslut gick tillbaka till bordet då våra tallrikar inte var klara. Gick igen och då blev jag ”anklagad” att jag missade för att jag inte hade kommit efter 3 min (vilket jag gjorde)

Servitris glömde totalt bort oss och jag fick tillslut gå in och BE om notan, även där lång väntan.
Fick dock Liten kompenserad för väntan, men skadan var redan skedd....

Synd med sån trist upplevelse på ett så fint jungfrusund.

Tack Thereseste
Omdömet skrevs 25 juli 2020 från mobil enhet

Maten är inte riktigt på topp. Verkar som de satsar mer på drinkar och uppträdande av en något gamnmal och dammig Petet Sipen. Ändå mycket folk. Jag har besökt restaurangen under flera år och då den varit klart bättre. Kanske de tycker att läget gör sitt och maten inte betyder så mycket.

Tack gulleva
Omdömet skrevs 21 juli 2020 från mobil enhet

Vi var hit med båten en solig dag för att äta lunch. De var ingen vidare upplevelse tyvärr.
Svårt att komma in med båten då bojarna låg för nära bryggan. (Vi har 29fot) Dåligt skyltat vad som var gästbrygga + nån förmäten blond 40årskrisande man i chinos som kom ut och domderade på bryggan... om han tillhörde personal eller nån av firmorna intill låter jag vara osagt.
Stolarna på uteserveringen var så rangliga så vi fick byta flera gånger, och de gjorde gästerna runt om kring också. En varsin insektsnyckel till personalen så vore det problemet ur världen ‍♀️ Tog en timme innan vi fick maten, bedrövligt då de inte ens var full restaurang.
Min sambo beställde dagens fisk, rödtunga som smakade absolut ingenting, de var bara konsistens. Jag käkade Sverige tråkigaste burgare med nått som skulle föreställa pommes. 1cm över friterade stackars pinnar, förmodligen de som ligger längst ner när påsen e slut. Min syster var nöjd som tog ribs iallafall! Alltid nått
Nu skickade inte vi tillbaka maten så vi får skylla oss lite själva, men vi hade varken tid eller ork till de... Notan hamnade på över 1000 kr. Perfekt Kommer aldrig hända att vi äter där igen. Tråkigt då dom har alla förutsättningar för att vara topp!

Tack 698carin_
Omdömet skrevs 27 juni 2020

Vad där idag tillsammans med min dotter och mina vänner. Direkt då vi fick maten upptäckte min dotter ett hårstrå i burgaren. Servitrisen har inte hunnit gå iväg än så jag bad henne byta maten. Hela sällskapet hinner äta upp innan dottern får sin mat. De kompenserade inte heller på något sätt vilket jag tyckte var uselt.
Jag går inte hit mer, upplevde det som att personalen var stressade och servisen inte stod högst upp på listan.

Datum för besöket: juni 2020
Tack Yasmin K

Resenärer som tittade på Restaurang Jungfrusund tittade också på

Ekerö, Stockholms län

Besökt Restaurang Jungfrusund? Berätta vad du tyckte!