“Gott men lång, lång väntan.”

Lillängshamnens Fiskrökeri
Rankad som nr 2 av 2 Restauranger i Skoghall
Beskrivning: Lillängshamnens Fiskrökeri Njut av färsk fisk, skaldjur och delikatesser i en oslagbar miljö, med utsikt och ett härligt häng över Lillängshamnen och Vänern - Sveriges största sjö. Här finns familjeföretaget Lillängshamnens Fiskrökeri där man fortfarande röker fisk på samma sätt som när farmor Doris rökte fisken. Med mormors hemliga recept drivs företaget nu vidare, nu i en hållbar riktning, utan att kompromissa med råvaror och den kvalitet som Doris satte standarden för. Idag läggs stort fokus på att arbetet ska vara innovativt och framför allt hållbart, med målsättning att vara helt klimatneutralt inom en snar framtid. Allt för att Lillängshamnen ska fortsätta vara en hållbar tradition. Lunchen har alltid färsk fisk i centrum utifrån dagens fångst och smak. I Lillängshamnens butik hittar du ett brett utbud av färska delikatesser, från hav och sjö. Välkommen till Värmland - en salig upptäcktsresa
Omdömet skrevs 1 augusti 2022 från mobil enhet

Efter att ha varit stadiga besökare till butiken i många års tid bestämde vi oss för att äta på restaurangen en solig kväll i juli. Vi möttes upp och visades till vårt bord ganska omgående. Det tog bara 5 minuter att få beställa och ytterligare 5 att få vår dryck. Sen började väntan, och vänta skulle vi få göra denna kvällen.
25 minuter senare kom vår förrätt: chips med gräddfil, sikrom och hackad lök. God men lite fattigt med både rom och gräddfil. Och 25 minuters väntan var väl länge.
När den väl var uppäten fick vi vänta drygt 40 minuter till på våra huvudrätter; Fish and chips på vänergös och Moules frites.
Återigen gott men alldeles för lång väntan och Moulsen var extremt liten portion. Jämfört med bilden på hemsidan var den hälften så stor och utan någon som helst finess. Laddar upp bilder för att visa skillnaden.
Vi hade tänkt ta en efterrätt och kaffe men ville inte sitta och vänta en halv evighet så vi betalares och gick.

Gott men lång, lång väntan. Blir troligtvis inget återbesök, vilket är synd då det ligger väldigt fint och har trevliga lokaler.

Tack MaBEhguH

Omdömet skrevs 17 juli 2022 från mobil enhet

Lillängshamnens fiskrökeri har en restaurang. Butikens goda rykte, uppbyggt under flera år, äventyras av köket på restaurangen, visade det sig under ett lunch besök i juli. Vi ville beställa fish and chips på gös, men det fanns inte denna dag. En av oss valde stor räksmörgås. Massor av små maskinskalade räkor från burk utan smak och konsistens. Den andra valde veckans fisk, vilket var paella. Även denna täcktes av samma eländiga räkor som smörgåsen. Spadet smakade vasst av järn som när tomatjuice kokas i en jörngryta. Tre musslor låg också uppepå, men en av dem hade trasigt skal. Det visade sig att bordsgrannen hade valt musslor som huvudrätt och tvangs lämna många musslor som hade trasiga skal. Positivt var salladen som serverades separat som förrätt samt betjäningen. Vi återvänder inte.

Tack 288jano
Omdömet skrevs 15 juli 2022 från mobil enhet

Vi köpte med oss lunch och middag från butiken. Helst hade vi velat prova lax-bagel men de var slut så det blev lax-pita istället. Jättegott! Till middag blev det varmrökt lax, böckling och skagenröra. Allt var utmärkt!

Tack Stefan_TrAdv
Omdömet skrevs 11 juli 2022 från mobil enhet

En väldigt varm sommardag tog vi med våra sommargäster till Lillängshamnen för lunch. Då vi var ett sällskap med tre mindre barn bokade vi bord på uteserveringen, i hopp om att få en bra plats.

Det var tyvärr väldigt trångt på den nya uteserveringen, framförallt om man (som vi) hamnade mitt på terrassen och precis framför en utgång/ingång.

Fick vänta i över en timme på maten och frågade servitrisen efter maten då flera sällskap som kommit efter, fått sin mat innan oss.

Maten var god! Inget wow men absolut värt att åka tillbaka, då utan barn som inte ska behöva sitta hungriga i gassande sol på uteserveringen.

Blev kompenserade med en valfri dryck i väntan på maten

Tack elins239
Omdömet skrevs 30 juni 2022 från mobil enhet

Jag och min sambo besökte restaurangen med våra tre små barn för att äta lunch. Vi beställde veckans fisk och fiskburgare till barnen. Först och främst fick vi in salladskålar med uppenbart gammal sallad och något som såg ut som tinade frysta grönsaker? Salladen som serveras innan maten måste kunna göras med lite mer kärlek än så, det hade restaurangen vunnit på i det långa loppet.
Vi fick därefter vänta ca 50 minuter på att få in vår mat, inte helt optimalt med tre små hungriga barn..
Vi förväntade oss ett relativt snabbt restaurangbesök men i själva verket kom vi därifrån efter 2,5 h..
Vi frågade personalen om något hade blivit fel med vår beställning men fick till svar att allt var i sin ordning..

Datum för besöket: juni 2022
Tack Helehas

Resenärer som tittade på Lillängshamnens Fiskrökeri tittade också på

Besökt Lillängshamnens Fiskrökeri? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.