“Fina fisken med trevlig uteservering”

Lillängshamnens Fiskrökeri
Rankad som nr 2 av 2 Restauranger i Skoghall
Beskrivning: Lillängshamnens Fiskrökeri Njut av färsk fisk, skaldjur och delikatesser i en oslagbar miljö, med utsikt och ett härligt häng över Lillängshamnen och Vänern - Sveriges största sjö. Här finns familjeföretaget Lillängshamnens Fiskrökeri där man fortfarande röker fisk på samma sätt som när farmor Doris rökte fisken. Med mormors hemliga recept drivs företaget nu vidare, nu i en hållbar riktning, utan att kompromissa med råvaror och den kvalitet som Doris satte standarden för. Idag läggs stort fokus på att arbetet ska vara innovativt och framför allt hållbart, med målsättning att vara helt klimatneutralt inom en snar framtid. Allt för att Lillängshamnen ska fortsätta vara en hållbar tradition. Lunchen har alltid färsk fisk i centrum utifrån dagens fångst och smak. I Lillängshamnens butik hittar du ett brett utbud av färska delikatesser, från hav och sjö. Välkommen till Värmland - en salig upptäcktsresa
Omdömet skrevs 4 maj 2022 från mobil enhet

Ny inglasad servering med möjlighet att öppna upp glaspartier. Himmelsk god toast skagen. Tjejerna 7&8 år åt pannkakor och en halv portion toast skagen till 50%.
Avslutades med glass från glasserian.
Här vill man sitta en varm sommardag o dricka bubbel till räkorna nästa gång.

Datum för besöket: maj 2022
Tack Maria T

Omdömet skrevs 30 december 2021

Vill rekommendera till alla; helt underbart pitabröd med lax eller räkor. Nu har vi beställt lyxlåda seefood för Nytt År. Väntar bara att kunna njuta med mina vänner!
Anneli56

Datum för besöket: december 2021
Tack 300sinim
Omdömet skrevs 12 oktober 2021

Tyvärr fick vi gå utan nåt att äta eftersom de inte kan erbjuda någon rätt utan ägg/majonnäs och det inte ens kan försöka göra ex en räkmacka utan dessa ingredienser- tyvärr väldigt trist så det fick bli den lokala grillen istället

Datum för besöket: oktober 2021
Tack 892annikah
Omdömet skrevs 27 juli 2021 från mobil enhet

Vi har handlat i butiken och köpt med laxpita till picniclunch på klipporna bredvid Lillängshamnen många ggr men inte ätit här förut. En föredömligt korr meny med pinfärska lokala produkter. Fint presenterat, jättegott, rimliga priser, trevlig service, jättefint inrett på bryggan, bars positiva omdömen att ge! Extra plus att allt på menyn kan fås i halvportioner till barn! Enda negativa punkten är öppettiderna (stänger 20), fast å andra sidan blev vi inte utslängda på klockslaget heller!

Datum för besöket: juni 2021
Tack 809erika
Omdömet skrevs 18 juli 2021 från mobil enhet

Fantastisk mat (smakmeny med rökt makrill, lax, räkor, aioli med mera) och jättetrevlig personal. Kan verkligen rekommendera det här mysiga och trevliga stället :)

Datum för besöket: juli 2021
Tack Louise A

Resenärer som tittade på Lillängshamnens Fiskrökeri tittade också på

Besökt Lillängshamnens Fiskrökeri? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.