Omdömet skrevs 15 juni 2015

Detta familjeägda hotell som ligger ca 20 meter från stranden är inget lyxhotell men har en service utanpå det mesta. En mer service inriktad personal är det nog svårt att hitta någon annan stans. Här bor du långt ifrån en bullrig stadsmiljö utan hit skall man resa om man söker lugn avkoppling i en typisk Grekisk lansortsmiljö.

Tips för att välja rum: Rum av olika standard finns så det finns nog sådana som passar alla beroende på vad man vill betala.
  • Bodde här: augusti 2014, reste som ett par
Tack Lars W
Omdömet skrevs 19 september 2014

Mysigt hotell med mycket fint läge i Kissamos. Trevliga lägenheter, som lever upp till den angivna standarden. Servicen var mycket bra och ett stort plus till den extremt duktiga och kunniga receptionisten som förgyllde vår resa med massor av bra tips och råd. Hotellets restaurang var också toppen, med den godaste maten i Kissamos. Det enda minuset för min del var lite väl hårda sängar.

• Bodde här: augusti 2014, reste som ett par
1  Tack anna W
Omdömet skrevs 6 september 2014

Hotellet och dess restaurang har ett perfekt läge alldeles intill stranden, där tar dock det positiva slut. Det har varit svårt, nästintill omöjligt, att hitta någon med koll. Det fanns ingen i receptionen under de tider som utlovades. All information var luddig och oorganiserad. Maten i restaurangen var helt OK, ibland riktigt äcklig och levde verkligen inte upp till sitt pris. Trots att de såg vi lämnat maten orörd sa de ingenting. Vi fick också vänta i nästan en timme (!) innan vi fick vår mat. Servitrisen gjorde ofta misstag, lät oss betala för saker vi inte ens beställt. Du fick inte välja vilken frukost du ville ha utan de kom ut med en färdig bricka. Ät inte deras kokta ägg då vi misstänker de serverar nya gäster de ägg som andra lämnat och att de därför stått ute i värmen under okänd tid. Vi blev båda var sjuka tills vi slutade äta dem. Det var olika människor som kom och tog betalt för solstolarna, ibland kunde en servitris komma och vara irriterad över att man inte betalt och ibland kom det en kille och tog betalt från alla. Centrum ligger mycket längre bort från hotellet än vad som påståtts, närmare 600 m istället för 60m. Återvänder inte.

• Bodde här: september 2014, reste med familjen
2  Tack elviraochjulia
Omdömet skrevs 30 augusti 2014

Ett familjärt och strandnära hotell där Maria själv är med och ger dess personliga charm. Det varma välkomnande vid ankomsten har vi aldrig varit med om varken förr eller senare. Enkla spartanskt inredda rum utan tv men ett mycket väl fungerande wi-fi, som även fungerar på stranden med omnejd.Städningen fungerar mycket bra. Några få steg utanför dörren ligger stranden för era fötter. Finkornig sand, långgrunt, rent och turkosblått vatten. Frukosten som ingick serverades vid bord av underbar personal. Färskpressad apelsinjuice, bröd, ägg, pålägg och godaste kaffet i mannaminne. Lägg inte ner tid och energi på att leta efter en resturang inne i stan då Maria Beach serverar den godaste maten i Kissamos. Menyn som hotellets resturang erbjuder har något för alla smaker även den kräsne. Hotellet ligger utanför stadskärnan men bara ett stenkast från bussterminalen som tar er vidare runt ön. Alla förnödenheter hittar ni runt hörnet där flera olika supermarket finns. Dock, är ni ute efter disco, uteliv, nöjesstråk, shopping så är det till Chania ni får åka med lokalbussen. Kissamos är genuint Grekiskt med all sin charm, utan allt för mycket turister och är inte allt för exploaterat.
Maria Beach för ett högt betyg av oss och vi återvänder mer än gärna igen till denna lugna oas.

Bodde här: augusti 2014, reste som ett par
Tack Anna K
Omdömet skrevs 24 augusti 2014

Ett enkelt, men toppenfint och mycket charmigt hotell, mitt på den absolut bästa delen av stranden. Fina, kliniskt rena rum med balkong eller terrass. Möjligen ett litet minus för utsikten, som ibland är mot en gata eller gränd med förbipasserande människor, dryckesbackar eller blommor. Väldigt lyhört mellan rum och korridor. Ingen större fara dock, eftersom hela "konceptet" med hotell, restaurang, bar och strand är helt oslagbart!
Jag älskar grekisk mat, men Maria Beach's restaurang slår allt jag tidigare ätit i detta land! Absolut allt, från Kleftiko, till Seafood Risotto, Shrimp Saganaki och Tuna Sallad får högsta tänkbara betyg. Att personalen dessutom är helt underbar (på hela hotellet) gör inte saken sämre.
Musiken i hotellets strandbar är skön och du stannar gärna med en Mythos och ett parti backgammon/tavli i din solstol till långt in på kvällen.
Hela området är väldigt lugnt och du åker absolut inte hit för att festa. Det är ingen ide att promenera in till byn, där det finns flera restauranger, eftersom bästa maten finns på hotellet.

Ett ljuvligt litet hotell, ja en verklig pärla!

Tips för att välja rum: Välj gärna havsutsikt, om du vill ha någon utsikt alls.....
  • Bodde här: augusti 2014, reste med vänner
1  Tack pettnils