“Fikapaus på resan”
Omdöme om Conditori Nordpolen

Conditori Nordpolen
Rankad som nr 1 av 1 Kaffe och te i Vara
Kök: Svenskt

Man kan undra hur ett konditori på vischan kan dra så många besökare men när man fikat så vet man varför. Inte nog med att det smakar mycket bra, de har en trevlig miljö och att få en skål att lägga tepåsen i är ett stort plus, man slipper te rinnande på tallriken. Rekommenderas.

Datum för besöket: augusti 2021
Tack 484klase

Omdömet skrevs 6 augusti 2021 från mobil enhet

Ett helt fantastiskt conditori som har allt.
Otroliga bakverk, mysig atmosfär samt rolig historia.
Bakverken är konsthantverk för såväl öga som gom.
Hjälpsam , trevlig och tålmodig personal trots det höga trycket av kunder.

Datum för besöket: juli 2021
Tack solsemester_12
Omdömet skrevs 2 juli 2021

Besökte Conditori Nordpolen för att äta lunch med tillhörande tårtbufé, valde då dagens varma smörgås med sallad, vilket i mitt tycke inte kan gå fel, men där bedrog jag mej rejält.
Det var två tjocka Tekakor som försökts att pressats samman med ost och ett par tunna skivor skinka emellan, allt var bara en brödmassa med ost som rann och vid sidan av detta var det några stjälkliknande kvistar med tre gröna ärtor intill som skulle påminna om sallad, en halv jordgubbe och jämte det en tomatklyfta och lite roccola sallad. Allt var utspritt på tallriken så att det skulle se ut som att det var rikligt tilltaget, när det i själva verket var mycket snålt.
Efter detta en tårtbuffé, ja vad ska man säga, känner inte personalen själva hur det smakar? Ingen ordentlig grädde, allt är bara en fluffmassa som är färgglatt dekorerad och knappt någon tårtbotten att räkna med. Vet inte om detta är ett försök att snåla in på kostnaderna för att överleva, men det är med säkerhet absolut inget vinnande koncept om någon annan skulle öppna ett café i Vara.
Vi intog detta på uteserveringen, vilket är en historia i sej. Smutsiga bord med intorkad klibbig saft och fågelspillning både på bord och markplattor, det finns väl högtryckstvätt att skura rent plattor med? på gräsmattan låg skräp och godis papper som ingen personal plockade upp och personalen var heller inte ute för att få bort fåglarna som fanns i massor på alla bord. Och till sist, vem vill se en hög med lastpallar på en uteservering när man betalat dyrt för dålig mat och fika?
Här behövs det konkurrens!!!

Datum för besöket: juni 2021
Tack 513maj
Omdömet skrevs 27 december 2020

Vi valde klassikerna Napolenbakelse och Budapestrulle. Rullen var med banan i stället för mandarin, inget vidare mao. Till på köpet smakade den gammal grädde. Kan bero på att vi var där en söndag? Napolenbakelsen smakade inte heller som förväntat. Saknade de klassiska ingredienserna. Blir nog inga fler besök.

Datum för besöket: december 2020
Tack evarS1678US
Omdömet skrevs 14 november 2020 från mobil enhet

Hade hört mycket positivt om Conditori Nordpolen så antagligen var mina förväntningar för höga. Blev lite besviken då jag saknade mysfaktorn som jag vill ska finnas på ett gammalt anrikt konditori. Köttbullesmörgåsarna var ordinära och småkakorna likaså. Men kaffet var gott!

Datum för besöket: november 2020
Tack LenaK1463

Resenärer som tittade på Conditori Nordpolen tittade också på

Vara, Västra Götalands län

Besökt Conditori Nordpolen? Berätta vad du tyckte!