“Äntligen ett ställe med skaldjur på menyn!”
Omdöme om Visit Sjovillan

Visit Sjovillan
Rankad som nr 5 av 26 Restauranger i Rättvik
Kök: Svenskt
Omdömet skrevs 1 april 2018

Trevlig miljö med både restaurangdel och lounge, olika menyer. Möttes av trevlig personal som var hjälpsamma då vi hade svårt att välja från menyn. Mycket gott med skaldjur!
Några i vårt sällskap åt kött och de var lika nöjda.

Tack LaHopp52Mia

1923 av 118 omdömen

Omdömet skrevs 27 februari 2018 från mobil enhet

På vägen hem från vår fjällsemester stannade vi till vid sjövillan för en lunch. Trevligt med välklädda kypare och den vackra utsikten. Maten var god men lite för lite portioner men det är väl så det ska serveras på en lite finare restaurang. Priset på 145 kronor för en lunch är lite väl mycket för det man betalar för. Sänk priset till 119 kr så blir besöket mer prisvärt.

Tack David L
Omdömet skrevs 7 februari 2018 från mobil enhet

Sjövilla har ny ägare sedan Januari -18.
Vi serverades en lunch buffé bestående av bourgogne gryta, spättafilé och vegetarisk med pasta.

Bourgogne grytan var fantastisk spättan ok pastan testades ej.

Ett mycket bra salladsbord fanns också att tillgå.
Surdegsbröd och kaffe.

Rekommenderas !

Tack Martiniulf
Omdömet skrevs 28 januari 2018

Blev rekommenderad av Big Street som var fullt att gå hit när vi var hungriga en lördagkväll och inte ville äta på hotellet i Tällberg. Vi åt mycket gott i loungen (barmeny) som var mysigare än restaurangdelen. Fräscha råvaror och vällagat, ett mingel- och spana på folk ställe som bjöd på kul diskjockey och bra musik. Lite trendigt men på ett bra sätt. hade inte väntat oss ett så bra ställe i Rättvik!

3  Tack Erik S
Omdömet skrevs 7 januari 2018 från mobil enhet

Ett perfekt ställe att stanna till på på väg till eller från Dalafjällen (när de nu har öppet, vilket de inte hade på vägen norröver...). Denna söndag åt vi delikata Wallenbergare som dessutom var vackert upplagda. Men smakar det så kostar det.

Tack Tomas Å

Resenärer som tittade på Visit Sjovillan tittade också på

Rättvik, Dalarnas län

Besökt Visit Sjovillan? Berätta vad du tyckte!