Höjdpunkter från omdömen
Högsta punkten

Högsta punkten i Rättvik! Fin utsikt över Rättvik och Siljan. Vi var där i Januari och det kan vara ... läs mer

Omdömet skrevs för 1 vecka sedan
MorganO69
Borås, Sverige
från mobil enhet
Storslagen utsikt över Siljan.

Fantastisk utsikt över Siljan från det 28 meter höga tornet. Välinvesterade 35 kr för att komma upp ... läs mer

Omdömet skrevs 5 augusti 2018
carlhenrikrapp
Sala, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 62 omdömen

Omdömet skrevs 6 september 2017 från mobil enhet

Ett besök på Vidablick är ett måste, speciellt när solen skiner. Gå man högst upp på tornet så har man en fantastisk utsikt över Siljan. Naturen runt Vidablick är också fin. Skogen finns alldeles bakom. Hedsåsens fäbodar är ca.3 km att gå.

Datum för upplevelsen: september 2017
Tack heidirtg
Omdömet skrevs 3 september 2017

En trevlig plats med enormt vacker utsikt från det gamla tornet, det behövs lite spänst i benen och lite kondition. Men om man inte orkar ända upp i tornet kan man njuta av fina vyer, shopen med jättefina hantverk och framförallt njuta av de goda räkmackor och hembakade brödet och kaffe i caféet. Detta är ett ställe vi gärna återkommer till och är alltid nöjda med besöken. Bara resan upp för vägen dit är en upplevelse.

Datum för upplevelsen: september 2017
Tack Carl-Eric L
Omdömet skrevs 14 augusti 2017 från mobil enhet

När du kommit upp i tornet är utsikten över Rättvik med omgivningar toppen, men tornet kändes lite rankt så själva promenaden upp och runt när man tagit dig upp var inte helt behaglig tyvärr ... Trevlig liten affär vid tornets uppgång.

Datum för upplevelsen: september 2016
Tack birdiebixz
Omdömet skrevs 11 augusti 2017

Jag gillar att kunna blicka ut över landskap och få en annan vy av sin omgivning. Är det inget för er så skippa ett besök hit för det är ungefär det enda som erbjuds. Det kostar även lite pengar.
En fördel är givetvis om det är någorlunda klart väder innan men ger sig dit. Vi valde att promenera upp. Det är ungefär tre kilometer och 200 höjdmeter. Fördelen är förutom träningen, att man får se den gammal charmiga bebyggelsen på nära håll.

Datum för upplevelsen: september 2016
Tack Jens E
Omdömet skrevs 26 juli 2017

Alltid kul att kolla på fin utsikt, i detta fall över Siljan, men i ärlighetens namn var Vidablick inte så speciellt. Ett trevligt stopp om man ändå är i Rättvik men gav inte något djupare intryck.

Datum för upplevelsen: juli 2017
Tack Tobi_Katoy