“Vidunderlig utsikt!”
Omdöme om Vidablick

Vidablick
Omdömet skrevs 1 april 2018

Vilket otroligt ställe! Hela Siljan framför sig.
Verkar som att ansvariga glömt bort att annonsera om detta fantastiska ställe, väldigt få besökare. Mycket god glass från Rättviks glass!

Tack LaHopp52Mia

Omdömet skrevs 6 september 2017 från mobil enhet

Ett besök på Vidablick är ett måste, speciellt när solen skiner. Gå man högst upp på tornet så har man en fantastisk utsikt över Siljan. Naturen runt Vidablick är också fin. Skogen finns alldeles bakom. Hedsåsens fäbodar är ca.3 km att gå.

Tack heidirtg
Omdömet skrevs 3 september 2017

En trevlig plats med enormt vacker utsikt från det gamla tornet, det behövs lite spänst i benen och lite kondition. Men om man inte orkar ända upp i tornet kan man njuta av fina vyer, shopen med jättefina hantverk och framförallt njuta av de goda räkmackor och hembakade brödet och kaffe i caféet. Detta är ett ställe vi gärna återkommer till och är alltid nöjda med besöken. Bara resan upp för vägen dit är en upplevelse.

Tack Carl-Eric L
Omdömet skrevs 14 augusti 2017 från mobil enhet

När du kommit upp i tornet är utsikten över Rättvik med omgivningar toppen, men tornet kändes lite rankt så själva promenaden upp och runt när man tagit dig upp var inte helt behaglig tyvärr ... Trevlig liten affär vid tornets uppgång.

Tack birdiebixz
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 11 augusti 2017

Jag gillar att kunna blicka ut över landskap och få en annan vy av sin omgivning. Är det inget för er så skippa ett besök hit för det är ungefär det enda som erbjuds. Det kostar även lite pengar.
En fördel är givetvis om det är någorlunda klart väder innan men ger sig dit. Vi valde att promenera upp. Det är ungefär tre kilometer och 200 höjdmeter. Fördelen är förutom träningen, att man får se den gammal charmiga bebyggelsen på nära håll.

Tack Jens E

Resenärer som tittade på Vidablick tittade också på

Rättvik, Dalarnas län

Besökt Vidablick? Berätta vad du tyckte!