Omdömet skrevs 6 september 2020

Vi hade 2 dagar i Dalarna och övernattade på Lerdalshöjden, vackert beläget ovanför Siljan. Hotellet är välplanerat och smakfullt. Rummet motsvarade våra förväntningar med sköna sängar och ett bra badrum.

Datum för vistelsen: september 2020
Tack BIBS_FOOD
Omdömet skrevs 29 augusti 2020 från mobil enhet

Underbart hotell som ligger uppe på Lerdalshöjden. Fantastiskt mottagande vid ankomst där en trevlig och serviceinriktad Carin tog emot oss i receptionen.
Fint rum med nyrenoverat badrum. Stor platt-tv på rummet och bra wi-fi överallt.
Bra parkering
Utmärkt restaurang med lika trevlig personal och en fin meny. Vällagat och gott. Bra urval av viner.

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack tommycosmo
Omdömet skrevs 25 augusti 2020

På promenadavstånd från Rätvik centrum ligger detta hotell på höjden med en otrolig utsikt över siljan och solnedgången. En suverän uteservering där man kan avnjuta kvällsolen och en god GT. Hotellet hade en mycket bra frukost och vi som reste med hund hade en speciell avdelning för oss med hundar och även rum som hade närhet till rastning. Ett mycket bra hotell med hög servicenivå.

Rumstips: Välj rum med utsikt över Siljan
Datum för vistelsen: juli 2020
Tack PontusP
Omdömet skrevs 23 augusti 2020

Vi sökte ett hotell med trerättersmeny inkluderad i totalpriset och hittade Lerdalshöjden i Rättvik. Vi har åkt igenom Rättvik många gånger och sett hotellet på höjden så nu valde vi det. Incheckningen gick smidigt med en serviceminded receptionist. Vi hade valt rum med utsikt, en utsikt som var betagande med Siljan och Rättviks kyrka i blickfånget.Det var suveränt att man fick välja trerätters från menyn (Toppen) att såser och tillbehör serveras på en egen stor tallrik var perfekt. MEN båda kvällarnas kypare ROBERT var den mest perfekte (Vilken toppenkille) en blivande stor restaurangman.

Rumstips: Välj ett rum med utsikt.
Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack Lasse7330
Omdömet skrevs 1 augusti 2020

Vi besökte Lerdalshöjden under ett par dagar i Juli. Vi sökte ett bra hotell som tar Covid på allvar och hanterar det med respekt. Vår erfarenhet efter denna vistelse är att hotellets ägare och personal verkligen agerar så gott det är möjligt efter rådande förutsättningar. Det är gott om plats mellan borden på middagen och frukost och personalen är lyhörd för eventuella önskemål. Generellt är det ett trevligt hotell med utsökt läge och med mycket trevlig personal.

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack LivsnjutarnaTwo