“Vilken lååång brygga!”

Omdömet skrevs 1 april 2018

Här har frivilliga gått samman och köpt sig en planka för att kunna renovera denna långa brygga. Kul att gå och läsa alla namn på plankorna!
Lär ska ha funnits ett kallbadhus längst ut på bryggan i början av 1900-talet. Måste ha varit toppen!
Ett kul stopp på vägen, fick verkligen sträcka på benen. Bryggan är 628 m lång. God glass såldes vid badstranden, Rättviks glass.

1  Tack LaHopp52Mia

Omdömet skrevs 10 december 2017

Att ta en härlig sommarpromenad ut efter långbryggans 600 meter är ett måste när man besöker Rättvik!

Tack Robin MacD S
Omdömet skrevs 14 augusti 2017 från mobil enhet

Om jag är i Rättvik är en promenad längst ut på långbryggan ett måste. Det är en behaglig promenad med fin vy över Lerdalshöjden med utsiktstornet Vidablick och rodelbanan åt ena hållet och campingen och Rättviks kyrka åt andra hållet. Bryggan är vackert upplyst kvällstid. Det finns trappor så det går att bada på vägen ut, och även längst ut.

Tack birdiebixz
Omdömet skrevs 30 oktober 2017

Resenärer som tittade på Rättviks långbrygga tittade också på

Rättvik, Dalarnas län

Besökt Rättviks långbrygga? Berätta vad du tyckte!