“Fint läge vid Siljans strand”
Omdöme om Rättviks kyrka

Rättviks kyrka
Rankad som nr 10 av 15 saker att göra i Rättvik
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: <1 timme
Omdömet skrevs 1 april 2018

Underbart läge för kyrkan!
Väldigt vacker kyrka med fin kyrkogård.
Fantastiskt med alla kyrkstallar som är välbevarade och vi fick också möjligheten att se när kyrkbåten med folkdräktsklädda roddare anlände till kyrkan från Siljan.
Det fanns en promenadstig längs med stranden som vi gick till Långbryggan som avslutning på vårt kyrkobesök.

1  Tack LaHopp52Mia

Omdömet skrevs 16 augusti 2017 från mobil enhet

Kyrkan är vacker och väl värd ett besök. Extra sommaröppet ända till kl 20 på vardagar. Läget är fantastiskt vid Siljan och med de intressanta kyrkstallarna bredvid. Även Stiftsgården är nära granne.

Tack birdiebixz
Omdömet skrevs 14 augusti 2017

Kyrkan ligger på en mycket vacker plats nära Siljan, och har en av det finaste kyrkogård som jag har sett. Välklippta gräsmattor och fina gravutsmyckning. Kyrkan i sig var både vacker utvändigt och invändigt.

Tack Patrik6507
Omdömet skrevs 12 augusti 2017

Härligt att strosa runt bland kyrkstallar, läsa historier om stallarna, fin kyrka på en udde i Siljan.

Tack Tuss2013
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs för 1 vecka sedan från mobil enhet

Resenärer som tittade på Rättviks kyrka tittade också på

Rättvik, Dalarnas län

Besökt Rättviks kyrka? Berätta vad du tyckte!