Höjdpunkter från omdömen
Vacker kyrka med lugn atmosfär

Vi var på en privat resa på tu man hand och passade på och deltog i några samlingar som hölls på ... läs mer

Omdömet skrevs 2 november 2018
RuthF2012
Helsinki
Vackert vid Siljan

En vacker kyrka med massor av kyrkstallar intill. Absolut värt ett besök. Läs de fina bibelorden ... läs mer

Omdömet skrevs 4 augusti 2018
anngN544CT
från mobil enhet
Läs alla 8 omdömen

Omdömet skrevs 16 augusti 2017 från mobil enhet

Kyrkan är vacker och väl värd ett besök. Extra sommaröppet ända till kl 20 på vardagar. Läget är fantastiskt vid Siljan och med de intressanta kyrkstallarna bredvid. Även Stiftsgården är nära granne.

Datum för upplevelsen: augusti 2017
Tack birdiebixz
Omdömet skrevs 14 augusti 2017

Kyrkan ligger på en mycket vacker plats nära Siljan, och har en av det finaste kyrkogård som jag har sett. Välklippta gräsmattor och fina gravutsmyckning. Kyrkan i sig var både vacker utvändigt och invändigt.

Datum för upplevelsen: augusti 2017
Tack Patrik6507
Omdömet skrevs 12 augusti 2017

Härligt att strosa runt bland kyrkstallar, läsa historier om stallarna, fin kyrka på en udde i Siljan.

Datum för upplevelsen: juli 2017
Tack Tuss2013