“Halstrad gösfile, med mussla o kräft”
Omdöme om M/S Freja

M/S Freja
Rankad som nr 30 av 41 Restauranger i Nynashamn
Kök: Skandinaviskt
Omdömet skrevs 3 augusti 2020

Väldigt dålig rätt! Såg ut som stekta fiskpanetter som dessutom vad mycket torra o smaklösa. Musslan som var seg o såg gammal ut, gick inte att äta. Kräftan liten o mer som dekoration på tallriken. Hummersåsen smakade i princip ingenting. Detta betalade vi 208kr för. Sällan jag blir så besviken.

Tack AD0721

Omdömet skrevs 31 juli 2020

M/S Freja lämpar sig nog väl som en pub dit man går med sina vänner för en stor stark i en annorlunda miljö. Som restaurang anser jag inte att de levde upp till mina förväntningar.

Det finns ingen bordsbeställning, utan beställning görs i baren, men maten serveras vid bordet. Vid vårat besök var sittplatserna på bottenvåningen fulla, men det fanns gott om plats på övervåningen. Där var dukarna på varenda bord nerfläckade och uppenbarligen inte bytta på ett tag.

Maten var på sin höjd acceptabel. Fisken var på tok för hårt stekt och de ändringar i beställningen mitt sällskap önskat göra hade de glömt bort. Den vegetariska burgaren var OK, men ur en av musslorna stack det ut svarta torkade alger vilket inte var så trevligt.

Atmosfären på båten var okej och personalen i baren var trevlig.

Nästa gång jag är i Nynäshamn och vill ta en stor stark med några kompisar kan jag överväga att komma tillbaka - men är jag ute efter middag kommer jag söka mig vidare.

1  Tack ros32dll
Omdömet skrevs 4 juli 2020

Middag med familjen, stor skylt utanför med Fiskgryta för 145 kr. Jag går in o beställer fiskgryta med mera men får betala 213 kr vilket jag inte märker förrän efteråt. Går då in o frågar och då var orsaken att jag inte sade ”Dagens tips” - typ som en hemlig kod??!!! Så om man inte säger det så får man betala dyrare! Personalen borde i vart fall fråga om de nu har flera fiskgrytor. Sniket o lurendrejeri är känslan man går därifrån med.

3  Tack annasD9454JJ
Omdömet skrevs 6 augusti 2019

Vi hörde vänner som åt gös på MS Freja och var mycket nöjda, så när vår lunch på Kroken blev så dålig provade vi MS Freja. Menyn såt aptitlig och prisvärd ut, men vi fastnade för dagens lunch och god fisk i saffransås för 98 kr. MYCKET god. Dessutom var salladen och brödet till mycket bra. Servicen var mycket snabb. Kaffe o kaka ingick också och det fanns gott om platser både inne och ute att njuta lunchen på. Vi kommer tillbaka

Datum för besöket: juli 2019
Tack magnualf2016
Omdömet skrevs 5 augusti 2019 från mobil enhet

Mat beställs i baren, ingen press att dricksa.
Köttet på plankan var hårt utbankat liksom ryggbiffen. Ingen fråga om stekgrad. Vinstlotten var kyckling med sommarsallad.

Datum för besöket: juli 2019
Tack Gahdnil

Resenärer som tittade på M/S Freja tittade också på

Nynashamn, Stockholms län

Besökt M/S Freja? Berätta vad du tyckte!