Omdömet skrevs 30 maj 2018 från mobil enhet

Verkligt vacket läge vid sjön. Kul med historiken som järnvägsstation osv. Vi bodde i annexet som var mycket trevligt och rent. Det var också ett mycket trevligt par som äger stället. Det här boendet får man inte missa om man vill ha semester i området norr om Karlstad.

Bodde här: maj 2018, reste som ett par
Tack Bohok3
Omdömet skrevs 23 juli 2017 från mobil enhet

Vi bodde i annexet. Där finns ett stort tv rum i mitten. Kök, matrum, toalett och duschrum samt fyra sovrum runt om Tv rummet. Allt är väldigt fräscht. Helt okej sköna sängar i de sovrum vi hade. Svårt att få det mörkt i rummen. Persiennerna släpper igenom ljus och gardinerna går bara till hälften av fönstrets höjd. Ett tips är att man köper billiga mörkläggningsgardiner (på ex. Ikea eller Rusta så att det går att få helt mörkt). Alla dörrar slamrar eller gnisslar när man stänger dem och det hörs in till sovrummen. Så en genomgång av alla dörrar samt lite olja och några små möbeltass-bitar hade varit bra om man skall vara petig. Vi är supernöjda med vår vistelse och framför allt med ägarnas engagemang och servicetänk. Supervärdar är vad de är. Så jag hoppas de inte tar illa upp för att jag skriver denna recension utan tar till sig av kritiken av en överkritisk kritiker .-) vi kommer absolut tillbaks och jag rekommenderar alla som vill övernatta i Kil att sova på Sköna Rum b&b Fryksta. För övrigt är det en fantastisk rofylld miljö och fantastisk utsikt samt 75 m till en helt underbar sandstrand i Fryken där man i princip är ensam.

Bodde här: juli 2017, reste med familjen
Tack matochsmak
Omdömet skrevs 18 maj 2017 från mobil enhet

Tillmötesgående och vänlig personal som gjorde allt för att vår vistelse skulle bli bra. Trots dåligt väder hade vi ändå en mysig tillvaro med vacker utsikt.
Rummet var rent och enkelt möblerat med utsikt över vattnet. Saknade endast extra rullgardin då persiennerna inte stängde ute ljuset särskilt väl.

Bodde här: maj 2017, reste med familjen
Tack StylebyAnna
Omdömet skrevs 31 juli 2016 från mobil enhet

Trevligt b&b med fina omgivningar och trevligt och tillmötesgående värdpar. Badplats i närheten och en veranda en gärna sitter på även när solen gått ner. Bekväma rum med sköna sängar och sjöutsikt. En vistelse som för vår del gärna hade fått vara längre.

Bodde här: juli 2016, reste med vänner
Tack Eva A
Omdömet skrevs 21 juli 2016 från mobil enhet

Otroligt fint ställe vid Fryken. Man kan sitta ute och har fin utsikt vid Fryken. Vi tog med oss picknick och satt på strandkanten. Nära till bad. Fina rum, behaglig stämning och bra frukost. Hit återvänder man gärna till. Dessutom är landskapet vackert. Nära till Selma Lagerlöfs Mårbacka.

Bodde här: juli 2016
Tack 225ingerh