Spara
Höjdpunkter från omdömen
Naturskön nationalpark som passar de flesta!

En naturskön nationalpark med många olika leder i varierande längder och svårighetsgrader. Alla ... läs mer

Omdömet skrevs 31 augusti 2021
CarolH2355
Sverige
från mobil enhet
En mycket vacker nationalpark som är värt ett besök

En naturskön nationalpark med många olika leder i varierande längd och i olika svårighetsgrader ... läs mer

Omdömet skrevs 13 augusti 2021
Tour08220791927
från mobil enhet
Läs alla 119 omdömen

Omdömet skrevs 18 oktober 2020

På det hela taget en väldigt "vildmarkig" dag när man vandrat här. Kan dock tycka att den är lite för "död" för min smak, i det att det är knäpptyst, förutom tallarnas susande och knäppande. Finns inte mycket till vyer heller. Ska man ha en "Ronja-upplevelse", då föredrar jag Tresticklans nationalpark i Dalsland. Kanske är Tiveden "trollskog", men inte "trolsk".

Datum för upplevelsen: september 2020
Tack VeniUltra
Omdömet skrevs 13 oktober 2020

Rekommenderar verkligen att besöka Tiveden! Helt fantastisk natur och rolig promenad/klättring. Mycket folk, särskilt kanske den leden vi gick eftersom det var en av de kortare, men också enormt trångt på parkeringen. Vi var där tidigt men då var parkeringen redan full och man fick parkera längs grusvägen. När vi lämnade var det minst dubbelt så många bilar där som när vi kom...

Tack Petrais
Omdömet skrevs 22 september 2020 från mobil enhet

Besökte nationalparken en lördag i slutet av september. Hade en underbar soligt skön vandringstur runt Stora Trehörningen. Mycket vackert, bra men ganska tidkrävande led och nästan för mycket folk.

Datum för upplevelsen: september 2020
3  Tack 11ErikS
Omdömet skrevs 1 september 2020

Vacker natur, mycket upp och ner, stora stenar. Finns svårare och lättare delar att vandra. En typisk trollskog.

1  Tack annasern
Omdömet skrevs 24 juli 2020 från mobil enhet

Helt suveränt- naturupplevelse och service.
Besökte tillsammans med 70+are och tonårsbarn. Helt suveränt bemötande på Ösjönäs äventyrscentra. Tyvärr var höghöjdsbanan fullbokat men vi hade en fantastiskt vandring i de vackra skogarna längs sjön. Kommer gärna igen! Då ska vi boka aktiviteter i förväg- det är mycket populärt!

Tack resmamman