Spara
Höjdpunkter från omdömen
Naturskön nationalpark som passar de flesta!

En naturskön nationalpark med många olika leder i varierande längder och svårighetsgrader. Alla ... läs mer

Omdömet skrevs 31 augusti 2021
CarolH2355
Sverige
från mobil enhet
En mycket vacker nationalpark som är värt ett besök

En naturskön nationalpark med många olika leder i varierande längd och i olika svårighetsgrader ... läs mer

Omdömet skrevs 13 augusti 2021
Tour08220791927
från mobil enhet
Läs alla 119 omdömen

Omdömet skrevs 14 juli 2020 från mobil enhet

Har vandrat på många ställen men upplevde Tivedens nationalpark som MYCKET BRA och TYDLIG med väl uppmärkta snitslar. Trevliga guider vid huvudentrén som hjälpte till vid frågor. Vi vandrade 2,2 km med barnen denna gången, lagom utmanande, med kul klättring. Tog cirka 1h 20 min för oss med en 6åring och en 8åring. Stenkällan var fin och barnen tyckte det var häftigt med de stora stenarna. Blåbär i massor fanns som plockades. Verkligen kanonleder,rekommenderar till alla då det finns alla svårighetsgrader.

Datum för upplevelsen: juli 2020
1  Tack SannaF20
Omdömet skrevs 24 juni 2020 från mobil enhet

Rent och fräsch vid entrén. Toaletter med handsprit. Många leder att välja mellan i olika längder och bra utmärkta är de också

Datum för upplevelsen: maj 2020
Tack 498ther_seg
Omdömet skrevs 13 juni 2020

Vi tillbringade en hel dag i denna enorma och helt oroligt vackra trollskog. För barnen 8-13 år var detta väldigt spännande. De kom själva på nya sagor under besöket. Vi hade med oss mat i kylväska på ryggen och vädret var lagom varmt. Rekommenderar inte en dag med jättevarmt väder med stekande sol. En dag med sol/moln är perfekt. Det fanns mycket att se under vandringen. Gå in på Tivedens Nationalparkens hemsida. Det finns så otroligt mycket att välja på som passar individuellt. Det här är ett perfekt utflyktsmål under Coronapandemin. Utomhus hela dagen och nyttigt för kropp och själ. Tips: ha med sårvårdsmaterial, plåster mm för ev skrubbsår och annat. Kanske också Salubrin mm. Glöm inte en bra kamera. Gillar man att ta naturfoton finns det många fina motiv att spana in.

Datum för upplevelsen: augusti 2019
Tack miahlanzberg
Omdömet skrevs 2 maj 2020 från mobil enhet

Magnifik miljö för den som vill vandra eller bara vara! Tiveden har det mesta för utflykt och friluftsliv. Trollskogen med alla inslag från istiden i kombo gör skogen magisk. Massor av leder att välja på. Bara att njuta!

Datum för upplevelsen: april 2020
Tack chrille73
Omdömet skrevs 18 april 2020 från mobil enhet

Vi gjorde ett besök i Tiveden för att fiska! Tyvärr inget napp denna gång men vad gör det i en fantastisk vacker miljö!!!! Ett måste för natur älskande människor att besöka Tivedens national park !!!

Datum för upplevelsen: april 2020
Tack Jeanette H