Spara
Höjdpunkter från omdömen
Naturskön nationalpark som passar de flesta!

En naturskön nationalpark med många olika leder i varierande längder och svårighetsgrader. Alla ... läs mer

Omdömet skrevs 31 augusti 2021
CarolH2355
Sverige
från mobil enhet
En mycket vacker nationalpark som är värt ett besök

En naturskön nationalpark med många olika leder i varierande längd och i olika svårighetsgrader ... läs mer

Omdömet skrevs 13 augusti 2021
Tour08220791927
från mobil enhet
Läs alla 119 omdömen

Omdömet skrevs 18 april 2020 från mobil enhet

Vi gjorde ett besök i Tiveden för att fiska! Tyvärr inget napp denna gång men vad gör det i en fantastisk vacker miljö!!!! Ett måste för natur älskande människor att besöka Tivedens national park !!!

Datum för upplevelsen: april 2020
Tack Jeanette H
Omdömet skrevs 18 augusti 2019 från mobil enhet

Vi vandrade bara några av de kortare turerna vid Entré Vitsand. Jättefin sandstrand med badmöjligheter finns där. Det är varierad terräng och väldigt bra markerat. Toaletter vid entrén mm, bra ordnat.

Datum för upplevelsen: augusti 2019
1  Tack 778annmarief
Omdömet skrevs 6 augusti 2019 från mobil enhet

Vi cyklade genom parken och stannade för att vandra på olika ställen . Fantastisk, orörd natur och väldigt lite folk i farten. Man väntar sig ett troll eller en älva bakom varje sten eller gran. Tyst, fridfullt och alldeles underbart.

Datum för upplevelsen: juli 2019
Tack 138suzanner
Omdömet skrevs 5 augusti 2019 från mobil enhet

Vill man vandra i vacker miljö och känna att musklerna får arbeta så är det hit man ska åka. Här finns både enklare vandringsleder och tuffare klättringspass. Här finns även fina badmöjligheter. Jättefint!

Datum för upplevelsen: augusti 2019
Tack Tina H
Omdömet skrevs 31 juli 2019 från mobil enhet

Fantastiskt vackert, grönt och sjöar, tjärnar, stränder, näckrosor, berg, stenar, klippor, ljunglila, mossor och lavar. Bra parkeringsmöjligheter vid väl markerade vandringsleder av olika längd och svårighet, dock mycket höjdskillnader och ganska svårframkomligt på många platser. En möter ganska många på vandringsleder na, men skogen är ändå väldigt bevarad och det finns inget skräp längs lederna.

Datum för upplevelsen: juli 2019
Tack Villevi