Kostnadsfri avbokning till den 21-11-06
Booking.com199 US$
Priceline209 US$
eDreams199 US$
Omdömet skrevs 20 juli 2021 från mobil enhet

Hotell Wettern ligger precis vid vattnet och nära fästningen. Från takterassen har man en fantastisk utsikt över en båthamn. Längs vattnet finns bryggor med stolar man kan låna i mån av plats.

Vårt rum var mysigt inrett med kristallkronor och en mysig sittgrupp. Rummet var fräscht och ett stort plus var att man kunde ha fönstren öppna hela natten eftersom vårt rum låg tillräckligt högt upp och det gick att dra för en mygggardin.

Servicen var personlig och avspänd. När de hörde att vi ville ha strawberry daiquiri, vilket inte fanns med på drinklistan, så ordnade de snabbt till en hel kanna som vi fick serverad uppe på takterassen. Det finns ingen taxiverksamhet i Karlsborg, men personalen erbjöd sig att ordna så vi skulle kunna få skjuts dit vi skulle.
Det här hotellet rekommenderar jag varmt och jag kommer gärna hit igen.

Tack Linda S
Anna Danielsbacka, Ägare på Hotell Wettern, svarade på det här omdömetSvarade 25 augusti 2021

Omdömet skrevs 19 juli 2021

Nja. Började dåligt med att det saknades tvål på nystädat rum, fixade sig då städaren fanns kvar i korridoren. Frukost och middag ok men småsaker fattades servetter, rena tesilar. Tyvärr kändes det odiskat då glas, karaffer, tallrikar var småfläckigt. Teskedar hade äggrester på.

Tack N9355HZlenaa

Omdömet skrevs 10 juli 2021 från mobil enhet

Bra och fint läge vid Vättern. Ett stort pluss med egen brygga och solstolar samt utlåning av badrock+tofflor. Fint nyrenoverat rum och badrum, dock varmt på natten och tyvärr ingen fläckt till låns. Välstädat och fräscht rum. Trevligt att bubbelvatten fanns till hands i korridoren. Bra att laddare till telefonen fanns till utlåning.
Relativt svårt att få tag på personal, ofta bara en personal med väldigt många uppgifter. Svårt att göra sig förstådd på svenska. Dock trevligt bemötande. Märkligt val av inredningsdetaljer, ingen röd tråd vilket skapar en rörig och billig atmosfär. Mycket utlovas på hotellets hemsida, men som tyvärr inte uppfylls, t.ex relaxavdelelning visar sig vara en bastu. Buffén som ingår i priset är smaklös och torr, men frukosten är helt okej. Lyhört när dörrar stängs. Lite lukt av inpyrd rök i korridoren. Tycker inte att hotellet lever upp till fyra stjärnor och dess höga pris.

2  Tack 35emeliea

Omdömet skrevs 10 juli 2021

Varit här med familj under två nätter och ätit väldigt god mat, mycket att välja på. Både frukost och middag var gott och fräscht.
Servicen väldigt bra.
Städade rum och väldigt sköna sängar.

Rekommenderar detta!

Tack 944joakims

Omdömet skrevs 7 juli 2021 från mobil enhet

Ägare och ledning har en vilja att skapa och och driva ett ett hotell på ett personligt sätt. Strandläget är toppen, nyrenoverade och fräscha rum, strålande bred och bra frukost. Men kvällsmåltiden är tveksam. Måltiden och servering första kvällen var på gränsen till katastrof. Något bättre andra kvällen.

1  Tack JanQv