“God lunchbuffé”

Rankad som nr 13 av 15 Restauranger i Karlsborg
Kök: Fisk och skaldjur, Svenskt
Middagsalternativ: Uteservering, Bokningar
Middagsalternativ: Uteservering, Bokningar

God och mycket prisvärd lunchbuffé. Kyckling med rotfrukter, ärtsoppa, fisk och skaldjurssoppa, pannkakor med sylt o grädde. Till efterrätt ananaspaj med vaniljsås och kaffe. Även salladsbuffé och plus sorters sill och bröd ingick. Allt smakade gott och var hemlagat!

Datum för besöket: september 2020
Tack Mobile469861

Omdömet skrevs 13 augusti 2020

Beställde varmrökt lax med romsås, färskpotatis och säsongens grönsaker. Fick två torra halvljumma laxbitar, odefinierad sås med enstaka romkorn i, på gränsen till sönderkokta potatisar samt lite ugnsbakade (?) grönsaker. Definitivt inte värt pengarna. Maken tog älgburgaren, som serverades med knappt färdigfriterade pommes och egendomlig smet under namnet aioli. Inte prisvärt det heller.

Matsedlarna var kladdiga med fläckar på.

Tack Anemona74
Omdömet skrevs 7 augusti 2020 från mobil enhet

Vi kom lite sent så vi hann inte med lunchen, och tänkte istället ta en pizza på systerrestaurangen Skoglunds bar & bistro. Men den sk napolitanska pizzan bestod av färdiga bottnar som värmdes på en värmeplatta med fyllning på. Pinsamt!
Jag kan bara säga att vi vände och gick.

Tips - ät den goda falafeln hos den trevliga familjen på grannstället - den är hemgjord och smakar väldigt gott!!!

Datum för besöket: juli 2020
Tack Hilma_2010
Omdömet skrevs 5 augusti 2020

Både jag och min sambo beställde skaldjurspastan och när vi båda tog första tuggan så kollade vi skeptiskt på varandra. Pastan var överkokt och till detta hade vi fått 5-10 st burkräkor blandat med lite parmesanost på toppen. Vi tror på riktigt att de har glömt något och att tillagningen blivit fel, därför frågar vi servitrisen vart exempelvis musslorna var? Med svar ”dom har tyvärr inte kommit in idag”. Tråkigt (då det enligt tidigare omdömen visar att dom inte fanns vid tidigare tillfällen?). En önskan hade varit att blivit informerad om detta tidigare. Vi saknade även fler ingredienser till pastan. Vi bad om ursäkt för att vi sa till (lite jobbigt tycker vi) men kände att vi behövde säga till ändån. Tyvärr fick vi svaret att ”pastan kanske bara inte passade vår smak”.

Men ett tack till den andra servitören som försökte komplettera med lite fler räkor och som under hela tiden (när vi var där) försökte göra alla gäster nöjda! Vi behövde inte betala för varmrätten, då vi inte åt något av den. Det tackar vi för.

2  Tack 802jakoba
Omdömet skrevs 4 augusti 2020 från mobil enhet

Riktigt uselt.
Redan utanför entrén massa fimpar. I utomhusdelen på restaurangen var det skräpigt med påssnus, servetter, vissen plantering och rörigt. Toaletten smutsig. Kladdigt och ofräscht vid maten och på golvet inne i restaurangen. Gör er själva en tjänst och hoppa detta ställe.

1  Tack Carina D

Resenärer som tittade på Idas Brygga tittade också på

Karlsborg, Västra Götalands län

Besökt Idas Brygga? Berätta vad du tyckte!