Öppet i dag: 11:00 - 17:00
Spara
Höjdpunkter från omdömen
TANDYRESENÄR

Fin natur och ett eldorado för fåglar. Gamla träd i parken.med Lamadjur o Alpackor. Hästar och ... läs mer

Omdömet skrevs för 4 dagar sedan

Malmö, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 81 omdömen

Omdömet skrevs 14 november 2020 från mobil enhet

Ett trevligt resemål med både historia, fik, djur och vackra vyer. Vi fikade på fiket. Gick rundorna inomhus och tittade på utställningen samt en liten guidad tur för barn. Väldigt fin ros-trädgård att strosa runt i vid fint väder.

Datum för upplevelsen: juni 2020
Tack Jenmarand
Omdömet skrevs 5 augusti 2020 från mobil enhet

Vackert beläget på näset mellan de två Ringsjöarna. Här känner man historiens vingslag. Köp häftet om klostrets/slottets 900-åriga historia för 20 kr och läs på. Fina parkanläggningar med örtagård, massor av rosor och djur som får, getter, alpackor och lamadjur. De små killingarna var otroligt charmiga.

Datum för upplevelsen: augusti 2020
3  Tack 11ErikS
Omdömet skrevs 4 augusti 2020 från mobil enhet

Väl värt att besöka. Vackert beläget vid Ringsjöns strand. Liten djurpark och framförallt den 1000-åriga eken

Datum för upplevelsen: augusti 2020
Tack Maltbroder
Omdömet skrevs 24 juli 2020

Besöket här blev mycket fint. Mycket beroende på den fina lugna miljön och den supervänliga flickan i caffeet och också damen i trädgårdsbutiken.

Datum för upplevelsen: juli 2020
3  Tack Bengt E
Omdömet skrevs 24 juli 2020

Ett trevligt utflyktsmål för både barn och vuxna. Hönorna strosar runt fritt och i getternas hage kan man gå in och klappa dem. Det fanns fler djurhagar längre bort som vi inte besökte. Vill man inte köpa fika på caféet finns det gott om ställen att sitta med sin egen fikakorg. Men om ni fikar så passa på att smaka cheescaken, det var nog den godaste jag någonsin ätit. Alla kakor vi provade var mycket goda. Det finns saker att titta på inomhus också som till exempel bilar och berättelser om nunnorna som bodde här förr. Utomhus finns det massor med blommor, rosenträdgård, örter och gräsmattor som man får gå och leka på. Den 1000 åriga eken är sevärd. Hit hoppas jag kunna åka med mina barnbarn nästa sommar.

Datum för upplevelsen: juli 2020
2  Tack Kim N