Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Omdömet skrevs 29 april 2021

Att komma till fina Nyrups Naturhotell är härlig paus från vardagen.
Här checkar man in i naturen och får en mysig hydda att bo i.
Långt borta från elektricitet och glödlampor, är det fotogenlampor och matlagning över öppen eld som gäller. Vi får lokala och fina råvaror och tips på recept att tillaga våra måltider med.
Fina vandringsleder vid och runt Dagstorpssjön gynnar aptiten.
Ta gärna möjligheten till ett skönt dopp i sjön om vädret tillåter.
Tack för en fin helg!
Vi kommer gärna tillbaka!

Tack Magnus G
Camilla Jönsson, Ägare på Nyrups Naturhotell, svarade på det här omdömetSvarade 5 maj 2021

Hej Magnus och så härligt att läsa din beskrivning, jag tror den kan vara till mycket hjälp för andra gäster.

Varmt välkomna tillbaka!\camilla

Omdömet skrevs 21 april 2021

Helt perfekt! Jag åkte ensam med hund men det var riktigt härlig stämning och gemenskap framför ledarna utan att det på något sätt kändes som att det var något krav eller något "community". Lite kallt första natten men det löstes andra natten med en värmeflaska under täcket! Maten var extremt generös och räckte då till en person till (hellre för mycket än för lite)! Väldigt kunnig och trevlig personal. Kunde inte ge finare betyg till dom om dom så betalde mig!

Restyp: Reste ensam
Tack emiii2021
Camilla Jönsson, Ägare på Nyrups Naturhotell, svarade på det här omdömetSvarade 22 april 2021

Hej Emelie, så härligt att höra att du hade en fin upplevelse i skogen och att du också som "singelgäst" fann dig väl tillrätta - och varmt välkommen att prova en annan årstid, det är väldig variation på upplevelserna!

Omdömet skrevs 20 april 2021

Vi fick ett trevligt bemötande och ett mysigt och bra tält/rum. Saknade dock atmosfären av natur och vildmark, när man lätt kunde nå hotellet med bil. Uteduschen som vi läst att det skulle finnas såg jag inte av. Maten/köket var spartansk och de kryddor som stod i receptet saknades. tex kanel och ingefära, endast ett fåtal kryddor fanns att tillgå. Priset var dyrt för vad man fick!

Tack mirjameriksson

Hej Mirjam, så tråkigt att ni riktigt tyckte det var så bra som ni väntat er?

I normalfallet är det en stor styrka att vi kan låta gästerna välja sin variant av ankomst, om man vill vandra mellan 5-15 kilometer går det fint, det går också lysande att kombinera med kollektiva transporter. Ankomsten kan då ta mellan kanske 2-3 timmar upp till en hel dag. Eller så kan man göra som ni valde att göra, komma väldigt nära "slutet" på incheckningen och ställa blien på vår parkering i skogen, då blir det cirka en kilometers promenad.

Vi valde att inte sätta upp uteduschen på premiärhelgen eftersom det fortfarande var minusgrader på nätterna, den kommer upp inom kort.

Vårt tankesätt på maten är åt det "renodlade hållet", eftersom vi utgår från lokala råvaror, de allra flesta brukar vara mer än nöjda med våra menyförslag, så det är lite tråkigt att det inte passade er smak? Självklart missade vi med kanelen, vi har korrigerat det nu så att kryddorna är kompletta.

Hoppas du hittar ett boende som mer passar er framöver, varmt välkomna igenom om ni vill prova en annan årstid!

Omdömet skrevs 24 september 2020

Så nära ett klassiskt "hippiläger" man kan komma! Fantastiskt på alla sätt, inte minst upplägget med självhushåll. Fin plats för lägereldar, gitarrspel o vindrickning i den vackra bokskogen. En ny favoritplats!

Datum för vistelsen: september 2020
Tack christerstefan
Camilla Jönsson, Ägare på Nyrups Naturhotell, svarade på det här omdömetSvarade 28 september 2020

Så härligt att du trivdes i bokskogen och med vår grundtanke att gästerna är involverade i upplevelsen och skapar den tillsammans! Varmt välkommen att prova en annan årstid, det är helt olika upplevelser!

\camilla

Omdömet skrevs 9 september 2020

Här kan du bara landa och vara.
Allt är väldigt fint arrangerat i en underbar miljö.
Maten du lagar är av färskaste råvaror och du bor fint i en stor jurta.
Allt är i sin enkelhet men på ett lyxigt litet sätt. Kul att göra tillsammans som grupp eller som par. Man får bara räkna med att man får hjälpas åt med andra på hotellet.

Datum för vistelsen: september 2020
Tack 537evak
Camilla Jönsson, Ägare på Nyrups Naturhotell, svarade på det här omdömetSvarade 15 september 2020

hej Eva och sort tack för din recension, härligt att höra att ni trivdes hos oss!

Varmt välkomna en annan årstid också, det är helt olika upplevelser :-)