Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
eDreams
Priceline329 US$
Agoda.com327 US$
FindHotel
Omdömet skrevs 20 april 2021

Vi fick ett trevligt bemötande och ett mysigt och bra tält/rum. Saknade dock atmosfären av natur och vildmark, när man lätt kunde nå hotellet med bil. Uteduschen som vi läst att det skulle finnas såg jag inte av. Maten/köket var spartansk och de kryddor som stod i receptet saknades. tex kanel och ingefära, endast ett fåtal kryddor fanns att tillgå. Priset var dyrt för vad man fick!

Datum för vistelsen: april 2021
Tack mirjameriksson
Camilla Jönsson, Ägare på Nyrups Naturhotell, svarade på det här omdömetSvarade 22 april 2021

Hej Mirjam, så tråkigt att ni riktigt tyckte det var så bra som ni väntat er?

I normalfallet är det en stor styrka att vi kan låta gästerna välja sin variant av ankomst, om man vill vandra mellan 5-15 kilometer går det fint, det går också lysande att kombinera med kollektiva transporter. Ankomsten kan då ta mellan kanske 2-3 timmar upp till en hel dag. Eller så kan man göra som ni valde att göra, komma väldigt nära "slutet" på incheckningen och ställa blien på vår parkering i skogen, då blir det cirka en kilometers promenad.

Vi valde att inte sätta upp uteduschen på premiärhelgen eftersom det fortfarande var minusgrader på nätterna, den kommer upp inom kort.

Vårt tankesätt på maten är åt det "renodlade hållet", eftersom vi utgår från lokala råvaror, de allra flesta brukar vara mer än nöjda med våra menyförslag, så det är lite tråkigt att det inte passade er smak? Självklart missade vi med kanelen, vi har korrigerat det nu så att kryddorna är kompletta.

Hoppas du hittar ett boende som mer passar er framöver, varmt välkomna igenom om ni vill prova en annan årstid!

Omdömet skrevs 24 september 2020

Så nära ett klassiskt "hippiläger" man kan komma! Fantastiskt på alla sätt, inte minst upplägget med självhushåll. Fin plats för lägereldar, gitarrspel o vindrickning i den vackra bokskogen. En ny favoritplats!

Datum för vistelsen: september 2020
Tack christerstefan
Camilla Jönsson, Ägare på Nyrups Naturhotell, svarade på det här omdömetSvarade 28 september 2020

Så härligt att du trivdes i bokskogen och med vår grundtanke att gästerna är involverade i upplevelsen och skapar den tillsammans! Varmt välkommen att prova en annan årstid, det är helt olika upplevelser!

\camilla

Omdömet skrevs 9 september 2020

Här kan du bara landa och vara.
Allt är väldigt fint arrangerat i en underbar miljö.
Maten du lagar är av färskaste råvaror och du bor fint i en stor jurta.
Allt är i sin enkelhet men på ett lyxigt litet sätt. Kul att göra tillsammans som grupp eller som par. Man får bara räkna med att man får hjälpas åt med andra på hotellet.

Datum för vistelsen: september 2020
Tack 537evak
Camilla Jönsson, Ägare på Nyrups Naturhotell, svarade på det här omdömetSvarade 15 september 2020

hej Eva och sort tack för din recension, härligt att höra att ni trivdes hos oss!

Varmt välkomna en annan årstid också, det är helt olika upplevelser :-)

Omdömet skrevs 16 augusti 2020

Vilken unik upplevelse vi haft. Så uppskattat av både vuxna och barn. Att gå back to basic var verkligen roligt, påfrestande och otroligt givande. En upplevelse jag sent kommer glömma. Rekommenderar verkligen att man någon gång testar detta. Personalen var tillmötesgående och lätta att ha och göra med. Inte minst så var det otroligt mysigt att sova i hyddorna. Stort tack !

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack festabahtiri
Camilla Jönsson, Ägare på Nyrups Naturhotell, svarade på det här omdömetSvarade 16 augusti 2020

Hej Festa och stort tack för din recension - och så härligt att ni hade det fint hos oss! Särskilt härligt är de adjektiv du valde "roligt, påfrestande och otroligt givande" - en fin beskrivning av den balansgång vi försöker hålla genom hela upplevelsen. Jag hoppas att vi har hjälpt er att skapa gemensamma minnen som ni kan ha med er under lång, lång tid!

Omdömet skrevs 10 augusti 2020

Mysigt med lyxiga tält i fin miljö! Väldigt roligt att tillreda maten själv även om det blev sent när andra familjer lagar mat före. Dock extremt tråkigt att diska andras och sin egen disk när en vill bara njuta av ett glas vin framför brasan. Älskar du att diska och plocka efter andra är det väl värt pengarna! Dock hade jag nog undvikit att betala för just den upplevelsen. Hade varit härligt om personal kunde närvara på morgonen och sätta igång kaffet och tillse att det fanns i rikliga mängder. Blir nog bara ett besök tyvärr.

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack Stigkrigarn
Camilla Jönsson, Ägare på Nyrups Naturhotell, svarade på det här omdömetSvarade 11 augusti 2020

Hej Stigkrigarn och stort tack för recensionen och dina tankar. Och härligt att du uppskattade det hela i stort och särskilt matlagningen!

Jag tror att du har bott på en av våra helger som varit öppen för olika sällskap att boka och då blivit fullbokad med olika sällskap som inte har någon relation med varandra tidigare.

Vi tittar just på bemanningen på sådana helger eftersom det lätt kan bli lite spretigt då sällskapet inte "hjälps åt" mellan sällskapen liksom. Stalltipset är att vi kommer att ha personal på plats till cirka 19 inför nästa sommarsäsong, just för att hålla ihop upplevelsen och se till att de allmänna ytorna är i ordning när de olika sällskapen lagat mat.

Absolut kan diskningen upplevas som ett hinder, särskilt om man inte är "beredd" på att göra sysslorna själva. Liksom att det tar tid att få frukosten på plats på morgonen.

Men båda sakerna är centrala i själva uppbyggnaden av upplevelsen - genom att saker tar tid och genom att själv göra stora delar av de enformiga sysslorna, leds gästen vidare i upplevelsen och landar på plats och i sig själv och i relationen med varandra.

På köpet får man också med sig en gedigen kunskap i viktiga områden, som hur en "lägerplats" fungerar, hur man klarar sig utan el och rinnande vatten osv - och då inte i form av en kurs utan i form av egenupplevda upplevelser.

Jag hoppas du kommer tillbaka i någon form om kanske ett år och provar igen och ser om vi vi lyckats hålla balansen så att det blir en positiv totalupplevelse!