Omdömet skrevs 9 september 2020

Här kan du bara landa och vara.
Allt är väldigt fint arrangerat i en underbar miljö.
Maten du lagar är av färskaste råvaror och du bor fint i en stor jurta.
Allt är i sin enkelhet men på ett lyxigt litet sätt. Kul att göra tillsammans som grupp eller som par. Man får bara räkna med att man får hjälpas åt med andra på hotellet.

Datum för vistelsen: september 2020
Tack 537evak
Camilla Jönsson, Ägare på Nyrups Naturhotell, svarade på det här omdömetSvarade 15 september 2020

hej Eva och sort tack för din recension, härligt att höra att ni trivdes hos oss!

Varmt välkomna en annan årstid också, det är helt olika upplevelser :-)

Omdömet skrevs 16 augusti 2020

Vilken unik upplevelse vi haft. Så uppskattat av både vuxna och barn. Att gå back to basic var verkligen roligt, påfrestande och otroligt givande. En upplevelse jag sent kommer glömma. Rekommenderar verkligen att man någon gång testar detta. Personalen var tillmötesgående och lätta att ha och göra med. Inte minst så var det otroligt mysigt att sova i hyddorna. Stort tack !

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack festabahtiri
Camilla Jönsson, Ägare på Nyrups Naturhotell, svarade på det här omdömetSvarade 16 augusti 2020

Hej Festa och stort tack för din recension - och så härligt att ni hade det fint hos oss! Särskilt härligt är de adjektiv du valde "roligt, påfrestande och otroligt givande" - en fin beskrivning av den balansgång vi försöker hålla genom hela upplevelsen. Jag hoppas att vi har hjälpt er att skapa gemensamma minnen som ni kan ha med er under lång, lång tid!

Omdömet skrevs 10 augusti 2020

Mysigt med lyxiga tält i fin miljö! Väldigt roligt att tillreda maten själv även om det blev sent när andra familjer lagar mat före. Dock extremt tråkigt att diska andras och sin egen disk när en vill bara njuta av ett glas vin framför brasan. Älskar du att diska och plocka efter andra är det väl värt pengarna! Dock hade jag nog undvikit att betala för just den upplevelsen. Hade varit härligt om personal kunde närvara på morgonen och sätta igång kaffet och tillse att det fanns i rikliga mängder. Blir nog bara ett besök tyvärr.

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack Stigkrigarn
Camilla Jönsson, Ägare på Nyrups Naturhotell, svarade på det här omdömetSvarade 11 augusti 2020

Hej Stigkrigarn och stort tack för recensionen och dina tankar. Och härligt att du uppskattade det hela i stort och särskilt matlagningen!

Jag tror att du har bott på en av våra helger som varit öppen för olika sällskap att boka och då blivit fullbokad med olika sällskap som inte har någon relation med varandra tidigare.

Vi tittar just på bemanningen på sådana helger eftersom det lätt kan bli lite spretigt då sällskapet inte "hjälps åt" mellan sällskapen liksom. Stalltipset är att vi kommer att ha personal på plats till cirka 19 inför nästa sommarsäsong, just för att hålla ihop upplevelsen och se till att de allmänna ytorna är i ordning när de olika sällskapen lagat mat.

Absolut kan diskningen upplevas som ett hinder, särskilt om man inte är "beredd" på att göra sysslorna själva. Liksom att det tar tid att få frukosten på plats på morgonen.

Men båda sakerna är centrala i själva uppbyggnaden av upplevelsen - genom att saker tar tid och genom att själv göra stora delar av de enformiga sysslorna, leds gästen vidare i upplevelsen och landar på plats och i sig själv och i relationen med varandra.

På köpet får man också med sig en gedigen kunskap i viktiga områden, som hur en "lägerplats" fungerar, hur man klarar sig utan el och rinnande vatten osv - och då inte i form av en kurs utan i form av egenupplevda upplevelser.

Jag hoppas du kommer tillbaka i någon form om kanske ett år och provar igen och ser om vi vi lyckats hålla balansen så att det blir en positiv totalupplevelse!

Omdömet skrevs 5 augusti 2020

Mysigt. Fin naturupplevelse. Trevlig serviceminded personal. Vi vandrade till hotellet från Frostavallen, ca 5 km. Bra vandringsinstruktioner från hotellet. Rekommenderas starkt. Vi var 2 familjer med totalt 4 små barn under 6 år. Funkade fint med barnen också. Kommer gärna igen.

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack besnikebahtiri
Camilla Jönsson, Ägare på Nyrups Naturhotell, svarade på det här omdömetSvarade 9 augusti 2020

Hej Besnike, så härligt att ni hade det fint hos oss! Varmt välkomna att prova en annan årstid, jag tror att vår och höst också passar barnfamiljer fint. Senhöst/vinter tror jag dock att barnen kanske ska vara lite större för att det ska fungera optimalt. Vi är ju en plats där man som förälder måste vara beredd på att det är väldigt annorlunda - och också aktivt inkludera barnen i upplevelsen. Men när det fungerar är det nog en rätt svårslagen familjeupplevelse!

Omdömet skrevs 22 juli 2020

Bättre än såhär blir det inte! Min och min livskamrats upplevelse var långt över förväntan. Så naturnära, matlagningen ute i naturen, stillheten, rofylldheten, naturens och skogens egna ljud skapade magi som vi tog med oss hem. Likt att hela vårt varande fick en re-boost och en re-start!

Vi kommer garanterat tillbaka! Ett stort plus är att det är så välorganiserat och samtidigt "simpelt" så det tar bara en kort stund för att "checka in" och därefter bara att njuta lugnet.

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack 502wiviannen
Camilla Jönsson, Ägare på Nyrups Naturhotell, svarade på det här omdömetSvarade 23 juli 2020

Så härlig läsning Wivi-Anne! Varmt välkomna åter och prova gärna att bo två nätter och kanske en annan årstid, det är helt olika upplevelser!